شرکت شهروند در تلاش است با ارتقا سلامت روحی و جسمی کارکنان، زمینه خدمت رسانی بیشتر به مشتریان را فراهم کند.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، این روزها زندگی صنعتی و استفاده بیش از حد از تکنولوژی موجب شده کم تحرکی و چاقی و بیماری های ناشی از آن ها سلامت تک تک افراد جامعه را با تهدید مواجه کرده و زندگی فردی و اجتماعی آنها را از جنبه های مختلف تحت شعاع خود قرار دهد، در این شرایط ضرورت توجه به شاخص های سلامت و پیشگیری از کم تحرکی و اضافه وزن و بیماری های خطرناک متعاقب آن از سوی موسسات و نهادهای مختلف و آحاد مختلف جامعه بیش از پیش احساس می شود.
سازمانها و نهادهای مختلف فعال در کشور می توانند علاوه بر فرهنگ سازی و تشویق شهروندان به ورزش و فعالیت بدنی از بروز چاقی و کم تحرکی که یکی از چالش های اصلی زندگی امروزی است جلوگیری کرده و از سویی دیگر با شناسایی بیماری های مرتبط با چاقی و سبک زندگی جدید مانند دیابت، کبد چرب، فشار خون و آموزش ها و هشدارهای لازم به پرسنل و شهروندان از بروز این بیماری ها پیشگیری کنند.
دوره های آموزشی شهروند با هدف ارتقای سلامت
شرکت شهروند به عنوان یکی از فروشگاههای زنجیره ای مهم و معتبر در کشور که در کنار فعالیت های اقتصادی از مسئولیت های اجتماعی خود نیز غافل نشده برنامه های آموزشی و بهداشتی ویژه ای را با رویکرد پیشگیری از چاقی و کم تحرکی و بیماری های خطرناک ناشی از آن در دستور کارخود قرار داده است.
از اقدامات مجموعه شهروند در راستای کاهش بیماری های مرتبط با چاقی و سبک زندگی غلط برگزاری دوره های آموزشی اصول و مبانی بهداشتی برای پرسنل خود است تا با ارائه آموزش های لازم و آگاهی بخشی از ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند کبد چرب که ارمغان زندگی مدرن هستند پیشگیری کند.
اما زندگی صنعتی، تغذیه ناصحیح و استرس ها و فشارهای شدید کاری علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی جامعه به ویژه افراد شاغل را نیز هدف قرار داده است از این رو شرکت شهروند در راستای پیشگیری از مشکلات و بیماریهای ناشی از مشاغل پر استرس، با ارسال پیامهای آموزشی، آگاهی بخشی و برگزاری کارگاههای اثر بخش آموزشی مخصوص کارکنان خود با موضوع کنترل خشم و استفاده از بروز بیماری های خطرناکی مانند ام اس که عامل اصلی ابتلا به آن استرس ها و فشارهای روزمره زندگی است، پیشگیری می کند.
مدیر عامل شرکت شهروند اهمیت زیادی برای سلامت و آموزش پرسنل خود قائل است تا علاوه بر آشنایی بیشتر کارکنان با اصول اولیه مراقبت و پیشگیری از بیماری های ناشی از کم تحرکی با ارتقا سلامت روحی و جسمی کارکنان در نهایت زمینه خدمت رسانی بیشتر به مشتریان را فراهم کند.
انتهای پیام/