تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

راهپیمایی اربعین با خواسته های آمریکا در تضاد است

  • کد خبر : 20613
  • 17 مهر 1398 - 15:27

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: امروز راهپیمایی اربعین دقیقاً پدیده‌ای در مقابل خواسته های آمریکاست، در حقیقت اربعین اعلام حضور جبهه مقاومت به طور یکپارچه از تمام ملیت‌هاست. به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در نشست خبری بیست‌و‌نهمین سالگرد تأسیس این مجمع […]

محسن اراکی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: امروز راهپیمایی اربعین دقیقاً پدیده‌ای در مقابل خواسته های آمریکاست، در حقیقت اربعین اعلام حضور جبهه مقاومت به طور یکپارچه از تمام ملیت‌هاست.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در نشست خبری بیست‌و‌نهمین سالگرد تأسیس این مجمع گفت: امروز جبهه مقاومت مستحکم است و توانسته در برابر ابرقدرت‌هایی که خون ملت‌ها را مکیدند، سرنوشت ملت‌ها را در دست گرفتند و تمدنی مبتنی بر سرمایه‌داری برپا کردند، بایستد و آنها را به عقب براند.

وی با بیان اینکه امروز می‌بینیم این تمدن خونخوار بر روی اسکلت میلیون‌ها انسان برپا شده است، افزود: آنها در برابر جنایات در فلسطین، یمن و افغانستان نه تنها چشم می‌پوشند و سکوت می‌کنند بلکه از جنایتکاران حمایت می‌کنند و در سخت‌ترین لحظاتی که بر ملت یمن و غزه می‌گذرد، محاصره همه جانبه آنها را حتی در غذا و دارو بیشتر می‌کنند و سعی دارند در سایه تحریم‌ها، ملت‌ها را به مرگ تدریجی برسانند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: امام‌خمینی (ره) راه عزت را پیش‌روی ملت‌ها گشود و ملت ایران به برکت امام (ره)، انقلاب و رهبری ملتی سربلند و ضرب‌المثل مقاومت و عزت است. ملت ما در بین همه ملل جهان سرآمد شده و توانسته است در طول سال‌های سخت مقاومت در دفاع مقدس و پس از آن در دوران جنگ نرم بایستد.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: امروز ۴۰ سال است که در جنگیم و دشمنان ترسو با تحمیل جنگ داخلی، خارجی و نظامی در ۸ سال و تحمیل جنگ فرهنگی و اقتصادی تمام جبهه‌های جنگ را به‌روی ما باز کردند اما ملت ما در همه این عرصه‌ها سربلند بیرون آمد و امروز هم ملت ما در آخرین جبهه جنگ هم پیروز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه تقریب و وحدت در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم، گفت: در سال‌های گذشته و در ابتدای دوره تصدی من، این مجمع دچار چالش گسترده‌ای در سراسر جهان در حوزه تقریب بود؛ موج تکفیر جهان اسلام را فراگرفته بود و جنگ‌های تکفیری در سوریه، عراق پاکستان و افغانستان شکل‌گرفته بود و حتی به شرق آسیا مانند اندونزی رسیده بود، اما امروز در شرایط دیگری هستیم و تروریسم تکفیری در منطقه تقریباً برچیده شده و دست توانمند مقاومت توانسته دست تروریسم تکفیری را از منطقه کوتاه کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروز گفتمان تقریب و وحدت گفتمان غالب شده است. در آن سال‌ها همه تلاش رسانه‌ای جریان عربی- غربی – عبری در جهت تفرقه‌افکنی و ایجاد دشمنی در جهان اسلام بود و از همه ابزارهای رسانه‌ای نیز در این مسیر استفاده کردند اما امروز با قوت اعلام می‌کنم که جریان تفرقه‌گرا در جهان اسلام جریانی منزوی و در حاشیه است.

آیت‌الله اراکی گفت: از همان ابتدا که در این تصدّی قرار گرفتم، اعلام کردم که تمام تلاش خودمان را به کار می‌گیریم تا مسئله تقریب و وحدت اسلامی را از حوزه عالمان دینی به تمام اقشارها منتقل کنیم که به لطف الهی و با تشکیل ۱۶ اتحادیه توانستیم در این امر موفق باشیم.

وی درباره کناره‌گیری خود از دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است و ما نیاز به فقه متناسب با دوران کنونی داریم؛ فقه اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، محیط زیست و …، اگر فقه اقتصادی ایجاد می‌شد دیگر بانک‌ها امروز این وضعیت را نداشتند. بانک فعلی ما بر اساس فقه اسلامی کلان نیست، بلکه بر اساس فقه اسلامی خُرد است، ما نیاز به فقه تمدن‌ساز داریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جریان راهپیمایی اربعین حسینی گفت: امروز راهپیمایی اربعین دقیقاً پدیده‌ای در مقابل خواسته های آمریکاست، در حقیقت اربعین اعلام حضور جبهه مقاومت به طور یکپارچه از تمام ملیت‌هاست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=20613
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.