خانه / سلامت / چه زمانی غذا بخوریم تا لاغر شویم؟

چه زمانی غذا بخوریم تا لاغر شویم؟

هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نکنید

هنگام شب، نوعی آرامش درونی در افراد ایجاد شده و هورمون‌های سازنده با دریافت ۷۰ درصد انرژی از سوزاندن چربی ها و ۳۰ درصد از محل سوزاندن قندها تولید می شوند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، در طول روز که نور آفتاب موجب جنبش و حیات در انسان می شود، ترشح هورمون‌های نیرو بخشی مانند آدرنالین، انسولین و کورتیزول افزایش یافته که ۷۰ درصد انرژی مورد نیاز بدن از مواد قندی و ۳۰ درصد باقیمانده نیز از سوخت و ساز چربی‌ها تامین می شود.

در هنگام شب، نوعی آرامش درونی در افراد ایجاد شده و هورمون‌های سازنده و ترمیم‌کننده مانند  هورمون رشد (سوماتوتروپین) با دریافت ۷۰ درصد انرژی از سوزاندن چربی ها و ۳۰ درصد از محل سوزاندن قندها تولید می شود.

تلاش کنید در طول روز حداکثر تا ساعت ۵ بعدازظهر بر مبنای هرم غذایی از مواد غذایی دارای کربوهیدرات (قندها) به خصوص مواد غذایی که دارای شاخص کلیسمی بالایی هستند استفاده کرده و تلاش کنید با برنامه‌ریزی دقیق قبل از ساعت ۲۳ به خواب شبانه بروید همچنبن سیستم های بدن در ساعت‌های مختلف شب عملکرد متفاوتی دارند.

با توجه به ساعات فیزیولوژیکی بدن و فعالیت‌های هورمون‌ها در قسمت های مختلف بدن بهتر است برای جلوگیری از اختلال در روند سوخت چربی‌ها شام خودتان را قبل از ساعت ۸ شب  میل کرده باشید و ثانیاً از مصرف غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد در هنگام شب و به میل کردن سبزیجات خام و پخته، با کمی غذای حاوی پروتئین اکتفا کنید.

انتهای پیام/

درباره ی OfoghTehran

همچنین ببینید

پاکسازی میدان آزادی

میدان آزادی از معتادان متهاجر پاکسازی شد

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از آغاز طرح پاکسازی میدان آزادی از معتادان متجاهر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *