تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

غذاهایی که مصرف هم زمان آنها خطرناک است

  • کد خبر : 20323
  • 12 مهر 1398 - 10:41
غذاهایی که مصرف هم زمان آنها خطرناک است

ترکیب برخی مواد غذایی ممکن است برای سلامت افراد بسیار خطرناک باشد. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، عادات غذایی در بیشتر موارد می تواند برای سلامت افراد تعیین کننده باشد اما بسیاری افراد عادت دارند برخی غذاها را با هم ترکیب کرده و سپس مصرف کنند.  ما عادت کردیم که غذاها را به شکل […]

غذاهای ناسازگار

ترکیب برخی مواد غذایی ممکن است برای سلامت افراد بسیار خطرناک باشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، عادات غذایی در بیشتر موارد می تواند برای سلامت افراد تعیین کننده باشد اما بسیاری افراد عادت دارند برخی غذاها را با هم ترکیب کرده و سپس مصرف کنند.

 ما عادت کردیم که غذاها را به شکل ترکیبی مصرف کنیم اما آیا متخصصان بهداشت نیز اعتقاد دارند این ترکیبات مضر است، این ترکیبات غذایی اغلب موجب مهار فرایندهای هضم شده و  درد معده، حالت تهوع و خستگی را ایجاد می کنند.

کربوهیدرات ها و پروتئین های حیوانی

زمانی که کربوهیدرات را با پروتئین هایی مانند گوشت را با سیب زمینی و نان مصرف می کنید ، موجب تولید گاز و نفخ می شود، هرچند احتمال دارد افرادی با سالها ترکیب این مواد به آن عادت کرده باشند.

دو ترکیب پروتئینی با هم

زمان زیادی برای هضم دو منبع پروتئینی مثل گوشت و لوبیا نیاز است که این مسئله موجب اختلال در فرآیند هضم می شود.

غذا و آب یا آب میوه

یکی از سمی ترین ترکیبات غذایی با نوشیدن آب یا آب میوه به همراه غذا تولید می شود، آب موجب رقیق شدن اسیدهای معده شده و تاثیرات آن در تجزیه پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها کاهش می دهد؛ از این رو سعی کنید ۱۰ دقیقه قبل از غذا آب مصرف کنید رعایت این نکته رهایی شما را از پرخوری و رقیق کردن آنزیم های معده خواهد شد.

میوه با غذا

این ترکیب بسیارخطرناکی است، به دلیل این که میوه به سرعت از دستگاه گوارش عبور خواهد کرد، در صورتی که به صورت همزمان با غذا مصرف شود مدت ها در سیستم گوارش باقی مانده و موجب تخمیر شدن قند موجود در آن خواهد شد.

ماست و میوه

ماست تعداد زیادی باکتری دارد که تاثیراتی بر روی قند موجود در میوه می گذارد این مسئله  سموم، سرما و آلرژی تولید می کند.

غلات با شیر و آب پرتقال

شیر دارای کازئین و آب پرتقال  حاوی اسید هایی است که مصرف همزمان این موادغذائی باهم،  موجب از بین رفتن آنزیم موجود در غلات نشاسته ای می شود برای جلوگیری از این کار سعی کنید، حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غلات، آب میوه مصرف کنید.

موز و شیر

تعداد بسیار کمی از مردم کره زمین ممکن است علاقه ای به ترکیب موز و شیر نداشته باشند. اما همین ترکیب باعث تولید ترکیب غذایی خطرناکی می شود بهتر است از مصرف همزمان  این دو خودداری کنید.

لوبیا و پنیر

این ترکیب در  بیشتر غذاهای مکزیکی دیده می شود که باعث نفخ و مشکلات دیگر مربوط به هضم غذا می شود.

گوجه فرنگی و ماکارونی

گوجه فرنگی اسیدهایی دارد که موجب تضعیف آنزیم لازم برای هضم نشاسته ماکارونی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=20323
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.