تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

عصبانیت باعث چاقی می شود

  • کد خبر : 20282
  • 11 مهر 1398 - 10:12
عصبانیت باعث چاقی می شود

در اثر عصبانبیت میزان آدرنالین کاهش یافته و احساس بی انرژی بودن می کنیم و نیاز داریم این کمبود انرژی را با خوردن غذا و خوراکی جبران کنیم. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، عصبانی شدن تنها به داد زدن و شرایط روحی بد اطلاق نمی شود سه مدل عصبانیت وجود دارد که هریک خصوصیات […]

عصبانیت

در اثر عصبانبیت میزان آدرنالین کاهش یافته و احساس بی انرژی بودن می کنیم و نیاز داریم این کمبود انرژی را با خوردن غذا و خوراکی جبران کنیم.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، عصبانی شدن تنها به داد زدن و شرایط روحی بد اطلاق نمی شود سه مدل عصبانیت وجود دارد که هریک خصوصیات و علائم منحصر به فرد خود را دارند   به عنوان مثال، سرزنش خود، رفتارهای خطرناک، اشک و گریه کردن‌های بی دلیل.

باید بدانید که عصبانیت آن طور ساده هم به نظر نمی رسد عوارض جانبی عصبانیت تنها به حرص خوردن و چندین ساعت خشم و نفرت ختم نمی شود، اضافه وزن یکی از تبعات خشم و عصبانیت است که کمتر کسی از آن خبر دارد.

این که ما گاهی عصبانی شویم بسیار طبیعی است اما اینکه به صورت دائم در این حالت بمانیم به هیچ عنوان طبیعی نیست، عصبانیت تنها برانگیخته شدن احساسات نیست، بلکه  موجب تغییر در فرایندهای شیمیایی بدن نیز می شود، وقتی ما  دچار عصبانیت می‌شویم، میزان ترشح آدرنالین در بدن بیشتر می شود این هورمون نقش موثری در آمادگی افراد برای برخورد با هیجانات شدید مثبت یا منفی داشته و عامل اصلی اضطراب است.

به دلیل این که جریان خون از ارگان‌های داخلی به سمت ماهیچه‌های بدن حرکت می کنند، در زمان عصبانیت نمی‌توانیم احساس گرسنگی داشته باشیم اما یک اثر کاملا مقطعی و کوتاه‌مدت دارد یعنی در واقع آتشی زیر خاکستر است.

پس از اینکه در اثر عصبانبیت میزان آدرنالین کاهش یافت احساس بی انرژی بودن کرده و نیاز داریم این کمبود انرژی را با خوردن غذا و خوراکی جبران کنیم اما واقعیت این است که ما تنها عصبی و مضطرب هستیم.

خشم و عصبانیت موجب می‌شود تا دچار اشتهای کاذب عصبی شده و بدون برنامه سراغ غذا و خوراکی برویم به این معنی که به سراغ خوراکی‌های مضری خواهیم رفت که احساس راحتی و آرامش را در ما ایجاد می کنند در چنین شرایطی به سلامت غذا کوچکترین توجهی نداریم.

بهتر است در زمان هایی که دچار استرس می شوید سمت غذا و خوراکی نروید یا مثلا با پیروی از یک رژیم غذایی سالم خود را محدود کنید که زمان سیری به سراغ هیچ خوردنی یا نوشیدنی اضافه نروید. این مسائل به جلوگیری از اضافه وزن شما کمک می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=20282
  • 24 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.