تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین

9

واکنش محیط زیست استان تهران به طرح جدید ورود اتوبوس های دست دوم: اجازه نمی دهیم

  • کد خبر : 2018
  • 22 شهریور 1397 - 12:14

مدیرکل محیط زیست استان تهران در واکنش به طرح جدید شهرداری برای وارد کردن اتوبوس های دست دوم به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: چنین مجوزی به شهرداری داده نمی‌شود. به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از طرح جدید خود از وارد کردن اتوبوس های دست […]

مدیریت شهری افق تهران

مدیرکل محیط زیست استان تهران در واکنش به طرح جدید شهرداری برای وارد کردن اتوبوس های دست دوم به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: چنین مجوزی به شهرداری داده نمی‌شود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از طرح جدید خود از وارد کردن اتوبوس های دست دوم به پایتخت خبر داده است.

محسن پور سید آقایی گفته است«به منظور رفع مشکل کمبود ناوگان اتوبوسرانی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها پیگیری کرده است که از سایر کشورها اتوبوس هایی با عمر بالای پنج سال خریداری شود.»

اما کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،‌ در خصوص خرید اتوبوس‌های دست دوم با عمر ۵ سال برای تزریق به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، اظهار داشت: دولت و سازمان محیط زیست ورود اتوبوس‌های دست دوم را مصوب نکرده و چنین مجوزی به شهرداری داده نمی‌شود که اتوبوس استوک وارد کند.

کلانتری با اشاره به اینکه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران به دنبال جایگزینی خودروهای تجاری با ۵ هزار دستگاه اتوبوس است، گفت: مکاتباتی در این زمینه با شهرداری انجام شده و قطعا خودروی وارداتی به کشور باید استانداردهای قابل قبول محیط زیست همراه باشد.

دبیر کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان تهران با تاکید بر اینکه ورود اتوبوس دست دوم عاقلانه نیست و کارگروه آلودگی هوای استان تهران چنین برنامه‌ای را دنبال نمی‌کند، ابراز داشت: اتوبوسی که عمر بالای ۵ سال  داشته باشد به درد ناوگان حمل و نقل عمومی ما نمی‌خورد چرا که بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۰ عمر مفید اتوبوسها ۸ سال تعیین شده و ما مجوز ورود  اتوبوسی که ۵ سال عمر کرده  باشد را برای استفاده ۳ ساله نمی‌دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: باید کمک کنیم تا ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس،‌تاکسی، ون) با کمترین آلایندگی همراه باشد.

کلانتری در پاسخ به این سؤال که ۵ هزار دستگاه اتوبوس مورد نظر وارداتی هستند و یا از تولیدات داخلی تامین نیاز خواهند شد، گفت: این طرح بر پایه تولیدات داخلی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت متعهد شده بود که طی ۳ سال ۲۰۰ خودروی تجاری (کامیون،کامیونت و..) به معاونت حمل و نقل جاده‌ای تحویل دهد و کارگروه آلودگی هوای تهران با توجه به وضعیت آلودگی هوای این شهر پیشنهاد کرده به جای افزوده شدن این خودروهای تجاری به حمل و نقل جاده ای، ۵ هزار دستگاه خودروی اتوبوس تولید داخل به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران افزوده شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با یادآوری این نکته که ۷۶ درصد اتوبوس‌های فعال تهران فرسوده هستند، گفت:‌ متوسط عمر اتوبوس‌های تهران ۱۰ سال است و به شدت نیازمند نوسازی ناوگان هستیم.

 

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=2018
  • 97 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.