رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، بیان کرد: تعداد مرگ های تصادفی درمترو بسیار کم است اما در برخی از کشورها برای پیشگیری از حوادث این چنینی ازدرهای جداکننده شیشه ای استفاده می کنند که بسیار گران است .
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مرگ مرد میانسال در ایستگاه مترو تهرانپارس، مرگ معلم نابینا در ایستگاه خزانه، مرگ دستفروش در ایستگاه گلبرگ، مرگ دختری جوان در ایستگاه مترو شادمان، این ها تنها نمونه هایی از مرگهای تصادفی هستند که در مترو اتفاق افتاده است تاکنون آمار دقیقی از افرادی که بر روی ریل های ایستگاه های مترو جان خود را از دست دادند منتشر نشده است.
مدتی قبل مردی ۴۴ ساله از روی سکوی مسافرگیری ایستگاه مترو مصلی سقوط کرد، تحقیقات اولیه نشان می داد این مرد به اتفاق فرزند خود به چشم پزشکی مراجعه کرده بود و پس از طی مراحل درمانی قصد داشت با مترو به منزل خود باز گردد که به دلیل کاهش سطح بینایی دچار این حادثه شد.
پس از مرگ معلم نابینا در ایستگاه مترو خزانه، مدتی صحبت از ایمنسازی ایستگاههای مترو با نصب درهای شیشهای شد اما به دلیل هزینه های زیاد درهای جداکننده شیشه هیچ گاه این اقدام در ایستگاه های مترو تهران عملی نشد.
محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران میگوید: تعداد مرگ های تصادفی درمترو بسیار کم است و برخی از کشورها برای پیشگیری از حوادث این چنینی ازدرهای جداکننده شیشه ای استفاده می کنند اما به جز دوربینهای کنترلی، مأموران نظارتی نیز در سکوها حضور دارند، حوادث مترو بسیار نادر است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تصریح کرد: در صورتی که این جدارههای شیشهای برای کشور چین باشند، برای هر ایستگاه یک میلیون دلار هزینه دارند و اگر هم از کشورهای اروپایی خریداری شوند، قیمت آنها بیشتر هم می شود در شرایطی که متروی تهران با مشکلات مالی فراوانی روبرو است، امکان تجهیز ایستگاههای مترو به این دربهای حائل شیشهای وجود ندارد.
انتهای پیام/