با اعلام مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، این حفاری با استفاده از دستگاه دستگاه TBM و به روش مکانیزه انجام شده است.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به حفاری بیش از ۱۸۷۰ متر تونل در توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران در دوره جدید مدیریت شهری،گفت: این حفاری با استفاده از دستگاه TBM و به روش مکانیزه انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی و بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با بیان اینکه توسعه جنوبی خط ۶ مترو بهطول ۶ کیلومتر از دولتآباد تا شهر ری و بهطور دقیق ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) در دستورکار ما در خط ۶ قرار دارد، بیان داشت: طی ۲۳ ماه گذشته؛ بیش از ۱۸۷۰ متر تونل در این بخش حفاری شده است که در صورت تامین منابع مالی؛ توانایی لازم از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و مصالح وجود دارد که تا بهار سال آینده نیز بیش از سه هزار متر تونل را نیز حفاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه این بخش شامل چهار ایستگاه میشود ، گفت: این ایستگاهها از نظر ساختمانی و فیزیکی بیش از ۴۰ درصد پیشرفت دارد.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) بیان داشت: در صورت تزریق نقدی، میتوان سرعت حفاری را نیز افزایش داد.
وی با اشاره به اینکه این میزان از حفاری صورت گرفته در بخش جنوبی خط ۶ مترو به روش مکانیزه و با دستگاه TBM بوده است، افزود: استفاده از این دستگاه در حفاری منجر به کم شدن هزینه ساخت نسبت به روشهای قدیمی شده است.
انتهای پیام/