تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

3

چرا سهام شرکت بیمه آسیا رشد کرد؟

  • کد خبر : 18999
  • 14 شهریور 1398 - 20:10

در شرایطی که از یک سو تامین مالی شرکت‌های بیمه به بازار سرمایه کارآمد نیازمند بوده و ازطرف دیگر رشد بازار سرمایه در گرو حضور فعال صنعت بیمه است، این کاهش ریسک سرمایه گذاری باعث رونق بورس و بیمه می‌شود. به گزارش سرویس امور بیمه ای افق تهران،  حضور صنعت بیمه جدای از ابزار تامین […]

در شرایطی که از یک سو تامین مالی شرکت‌های بیمه به بازار سرمایه کارآمد نیازمند بوده و ازطرف دیگر رشد بازار سرمایه در گرو حضور فعال صنعت بیمه است، این کاهش ریسک سرمایه گذاری باعث رونق بورس و بیمه می‌شود.

به گزارش سرویس امور بیمه ای افق تهران،  حضور صنعت بیمه جدای از ابزار تامین مالی مناسب با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که در مورد بیمه اتکایی خارجی وجود دارد، می‌تواند در شرایطی که بورس از اوضاع خوبی برخوردار است، به رونق آن دامن بزند.

وجود صنعت بیمه در بازار بورس به عنوان ابزاری برای تامین اطمینان می‌تواند میزان سرمایه‌گذاری‌ها را افزایش دهد. چرا که کار اصلی صنعت بیمه مدیریت ریسک است پس می‌تواند سهام کم ریسکی برای خریداران باشد.

به اذعان کارشناسان، در شرایطی که از یک سو تامین مالی شرکت‌های بیمه به بازار سرمایه کارآمد نیازمند بوده و ازطرف دیگر رشد بازار سرمایه در گرو حضور فعال صنعت بیمه است، این کاهش ریسک سرمایه گذاری باعث رونق بورس و بیمه می‌شود.

در همین رابطه محمدجواد میرطاهر دکترای مدیریت مالی و کارشناس صنعت ‌بیمه و بازارسرمایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول گفت: باتوجه به شرایط مناسب صنعت بیمه در بورس و همچنین رونق بورس در شرایط فعلی، سهام شرکت‌های بیمه به خصوص شرکت بیمه آسیا از رشد خوبی برخوردار شده اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت سهام شرکت بیمه آسیا در اولین روز معاملات امسال ۱۷۵۱ ریال بود اما هم اکنون قیمت هر سهم این شرکت ۴,۲۳۵ ریال شده تصریح کرد: این امر نشان از رشد بالای این سهم بیمه‌ای دارد که می‌تواند دلایلی چون بالارفتن حوزه توانگری، بهبود ضریب خسارت و مدیریت مناسب نقدینگی در شرکت بیمه آسیا باشد.

میرطاهر با اشاره به اینکه سهام شرکت بیمه آسیا بنیاد خوبی داشته و همین امر منجر به رشد آن شده، افزود: دور از انتظار نیست که سهم آسیا به قیمت های جدید در روند خود دست پیدا کرده و صعودی مناسب را به ارمغان بیاورد.
بر همین اساس، طبق اخبار اعلام شده نسبت خسارت بیمه آسیا هم اکنون ۴۶ درصد شده و براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی شرکت بیمه آسیا دارای سطح یک از نظر توانگری مالی است.

شرکت بیمه آسیاکه دومین شرکت بیمه مستقیم در نگهداری ریسک و قبول بیمه اتکایی در کشور است، پس از انتشار صورت‌های مالی موفق و رشد سود محقق‌شده در سال گذشته توانست با رشد صعودی در قیمت هر سهم در سال ۹۸ به رشدی بیش از ۹۰ درصد دست یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=18999
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.