اخبار داغ

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گامی برای مهار تورم و حمایت از تولید جدول قیمت روز خودروهای داخلی در بازار افزایش ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران ابلاغ اختصاص سهام عدالت به جاماندگان استقرار نظام جامع بودجه‌ریزی مشارکتی در محلات پایتخت ورود اولین گروه اتوبوس‌های جدید به پایتخت پیش بینی بورس فردا ۷ فروردین ۱۴۰۲ جزئیات عرضه خرمای تنظیم بازاری صدور بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال ۱۴۰۲ پاداش به مشترکین کم مصرف آب خدمات‌رسانی اکیپ‌های امدادی به شهروندان در تونل‌های شهری پایتخت فضاسازی متناسب مترو در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام وضعیت جدید قیمت خودرو در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه و طلا ۶ فروردین ۱۴۰۱ رگبار باران در تهران از عصر امروز رشد ۱۷ هزار واحدی شاخص کل در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۲ الزام معاینه فنی برای خودروهای با عُمر بالای ۴ سال رفع مشکل کد ارتباطی گردشگری سامانه ۱۳۷ پلاس شکوفایی چشم گیر گردشگری در دوره جدید مدیریت شهری قیمت میوه و تره بار ۵ فروردین

2

پیام‌رسان‌ها از شبکه‌های اجتماعی جلو زدند

  • کد خبر : 1872
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
پیام‌رسان‌ها از شبکه‌های اجتماعی جلو زدند

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با جذب ۱.۳ میلیارد نفر کاربر فعال در روز توانسته‌اند از شبکه‌های اجتماعی پیشی بگیرند. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، تحقیقات جدیدی که به‌تازگی انجام پذیرفته، نشان می‌دهد که کاربران به‌طور قابل ملاحظه‌ای از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بیش‌تر از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک یا حتی سرویس‌های پست الکترونیک نظیر ای‌میل یاهو، جی‌میل گوگل و […]

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با جذب ۱.۳ میلیارد نفر کاربر فعال در روز توانسته‌اند از شبکه‌های اجتماعی پیشی بگیرند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، تحقیقات جدیدی که به‌تازگی انجام پذیرفته، نشان می‌دهد که کاربران به‌طور قابل ملاحظه‌ای از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بیش‌تر از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک یا حتی سرویس‌های پست الکترونیک نظیر ای‌میل یاهو، جی‌میل گوگل و مایکروسافت اوت‌لوک استفاده می کنند؛ به گونه‌ای که شرکت تحقیقاتی SEMrush در گزارش خود عنوان کرده است که پیام‌رسان‌ها توانسته‌اند ۱.۳ میلیارد کاربر فعال در روز را به سمت و سوی خود جذب کنند که این خود نشانه واضحی بر محبوبیت و کاربردی بیش‌تر پیام‌رسان‌ها در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی است.

بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که پیام‌رسان‌ها موفق شده‌اند شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان بزرگ‌ترین رقبای قدرتمند خود پشت سر بگذارند و کاربران بیش‌تری را به سمت خود بکشانند.

البته به عقیده آن‌ها، استفاده و محبوبیت بیش‌تر پیام‌رسان‌ها مرهون ماهیت کاملا متفاوت آن‌هاست، به‌گونه‌ای که کاربران به‌منظور استفاده روزانه و لحظه به لحظه خود برای ارتباط با دوستان، همکاران و اعضای خانواده خود مجبورند از آن‌ها استفاده کنند و همین امر نیز موجب شد تعداد آن دسته از کاربرانی که از شبکه‌های اجتماعی و سایر سرویس‌های اینترنتی نظیر پست الکترونیکی استفاده می‌کردند، به شدت رو به افول و کاهش برود.

البته یکی دیگر از مسائلی که باعث شده است محبوبیت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نسبت به شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد، قابلیت‌های روزافزون و کاربردی است که هر روزه به آن‌ها افزوده می‌شود و کاربران بوسیله آن قادر خواهند بود تمامی کارهای موردنظر و روزانه خود را انجام دهند و دیگر نیازی به ای‌میل و شبکه‌های اجتماعی نداشته باشند و حتی درصورت نیاز، کمتر از پیام‌رسان‌ها به آنها سر بزنند و لحظه به لحظه چک کنند.

آمار نشان می‌دهد که هم اکنون ۲۰ درصد از پیام‌های ارسال شده در پیام‌رسان‌ها توسط کاربران باز می‌شود، این در حالیست که باز کردن و مشاهده پیام‌ها در سایر پلت‌فرم‌ها نظیر ای‌میل تنها به یک درصد می‌رسد.

به همین دلیل هم فیس‌بوک در تلاش بوده است تا با بهره‌گیری از محبوبیت پیام‌رسان واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر به سودآوری‌های خود افزایش داده و سهم بزرگی را از بازار پیام‌رسان‌های جهان تصاحب کرده و به خود اختصاص دهد.

اپلیکیشن واتس‌اپ هم‌اکنون پرطرفدارترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود و برنامه آن برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید،   iOS و ویندوز قابل نصب و استفاده است. واتس اپ در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت.

این اپلیکیشن از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که از قابلیت Encryption   End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این بدان معناست که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بوده است.

انتهای پیام

ایسنا

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=1872

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی