تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

7

بازگشت پررنگ سوپراستار محبوب دهه ۷۰ به سینماها

  • کد خبر : 1817
  • 18 شهریور 1397 - 13:01

محمدرضا فروتن بازیگر کم کار سینمای ایران در دهه نود امسال با سه فیلم پرکارتر از سه سال گذشته برای کسب سیمرغ بلورین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تلاش خواهد کرد. به گزارش سرویس فرهنگی افق تهران، محمدرضا فروتن بازیگر کم کار سینمای ایران در دهه نود امسال با سه فیلم پرکارتر از سه سال […]

آقای+سانسور (۱) افق تهران

محمدرضا فروتن بازیگر کم کار سینمای ایران در دهه نود امسال با سه فیلم پرکارتر از سه سال گذشته برای کسب سیمرغ بلورین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تلاش خواهد کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی افق تهران، محمدرضا فروتن بازیگر کم کار سینمای ایران در دهه نود امسال با سه فیلم پرکارتر از سه سال گذشته برای کسب سیمرغ بلورین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تلاش خواهد کرد.

وی که آخرین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم نگار به کارگردانی “رامبد جوان” به ایفای نقش پرداخته بود سال پیش و در جشنواره سی و ششم جزو هیات داوران جشنواره فیلم فجر بود و همین عاملی شد که خود غایب جشنواره باشد.

فروتن برای بازی درخشان در فیلم قرمز جایزه سیمرغ بلورین هفدهمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. همچنین بازی درخشان او در فیلم “شب یلدا” نه تنها نظرات داوران و جشنواره را جلب کرد بلکه به اذعان بسیاری از اهالی سینما به یادماندنی ترین حضور وی در این عرصه را به جا گذاشت.

حال فروتن امسال با سه فیلم “فصل ماهی سفید” به کارگردانی “قربان نجفی”، “آقای سانسور” اولین ساخته علی جبارزاده و سمفونی نهم فیلمی از “محمدرضا هنرمند” راهی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شده تا بار دیگر افتخارات خود در این رویداد سینمای را تکرار کند.

آقای سانسور

فروتن در فیلم سینمایی “آقای سانسور” به کارگردانی “علی جبارزاده” با بهاره رهنما، بهرام افشاری، بهنوش بختیاری، محمود پاک نیت، امید روحانی، گیتی قاسمی و امیر کربلایی زاده کمدین خندوانه همبازی شده است.

علاوه بر فیلم پربازیگر آقای سانسور، فروتن در جدیدترین تجربه قربان نجفی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در مقام کارگردان به ایفای نقش پرداخته است. چند روز پیش نجفی با خاطر حذف پلان های بازی‌اش در فیلم تنگه ابوقریب تیتر رسانه های خبری شده بود.

 

فیلم جدید قربان نجفی با نام فصل ماهی سفید اولین همکاری مشترک این کارگردان با محمدرضا فروتن است. فصل ماهی سفید مضمونی اجتماعی دارد و فیلمنامه آن برداشتی ایرانیزه شده از “باغ آلبالو” آنتوان چخوف است.

در این اثر سینمایی که برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می شود علاوه بر محمدرضا فروتن، میلاد کی مرام، لادن مستوفی، بیژن بنفشه خواه، بهزاد خداویسی و  شقایق دهقان به ایفای نقش پرداخته اند.

“سمفونی نهم” آخرین اثری است که فروتن تاکنون در آن بازی کرده و به نوعی جدیترین شانس او برای کسب سیمرغ محسوب می شود. این فیلم به کارگردانی “محمدرضا هنرمند ساخته شده و از شانس های بزرگ سیمرغ برای این بازیگر قدیمی اما جوان سینما محسوب می شود.

 

هنوز درباره پلات داستانی فیلم سمفونی نهم اخباری منتشر نشده اما به غیر محمدرضا فروتن حضور بازیگران مشهوری همچون حمید فرخ نژاد، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین و مارین ون هولک در این فیلم قطعی شده است.

محمدرضا فروتن با مسیر و هدف مشخصی وارد سینمای ایران شد که همواره این مسیر رو به رشد را حفظ کرده و به دور از حواشی و با پشت‌کار و جدیت به راهش ادامه می‌دهد. او در سال ۱۳۹۰ در اولین سریال تلویزیونی خود به نام از یاد رفته سه نقش متفاوت را ایفا کرد. این سریال توانست بینندگان زیادی را به خود جلب کند. حال باید دید این سه فیلم تنها شانس های فروتن طی جشنواره امسال هستند یا وی در فرصت باقی مانده باز هم در اثری به ایفای نقش خواهد پرداخت یا نه.

 

انتهای پیام

میزان

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=1817
  • 36 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.