تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

16

ایمن سازی ۱۰۷ گود پر خطر در تهران

  • کد خبر : 18082
  • 28 مرداد 1398 - 13:01

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان کرد: از ۱۰۷ گود پر خطر بازدید شده و  ایمن سازی و همچنین ساخت و ساز در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران،  محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در نشست خبری پیش از ظهر امروز، اظهار داشت: در سال […]

بازگشایی میدان مشق؛ مشق بازگرداندن فضاهای شهر به مردم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان کرد: از ۱۰۷ گود پر خطر بازدید شده و  ایمن سازی و همچنین ساخت و ساز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران،  محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در نشست خبری پیش از ظهر امروز، اظهار داشت: در سال دوم شورا از دوره پنج، ۱۱۲ جلسه رسمی کمیسیون شهرسازی را برگزار کردیم که ۱۶ طرح و لایحه مورد بررسی و تبادل نظر و ارائه نظر توسط کمیسیون به صحن شورا از آن بیرون آمد.

وی ادامه داد: کارگروه معماری و شهرسازی در راستای الکترونیکی کردن مسیر ساخت و سازها در مناطق توانست تعداد کثیری از دستورالعمل‌های مناطق را بررسی کرد.

محمد سالاری افزود: همچنین در این مسیر ۱۵۶ پرونده مربوط به باغات مورد بررسی قرار گرفت و با کمک گرفتن از نظر کارشناسان و با بازدیدهای میدانی نظر کارشناسی خود را به شورا اعلام کردیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: فرایند نظارت بر بررسی نماهای ساختمان‌های شهر تهران را در کمیته نمای مناطق به تعداد ۱۴۰۰ فقره مورد بررسی قرار دادیم.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین تعداد ۵۶۰ درخواست مردمی را رو در رو مورد بررسی قرار دادیم که برخی از آنها ذی‌نفعان پرونده‌های تعاونی‌های مسکن بودند.

سالاری خاطرنشان کرد: از ۱۰۷ گود پر خطر بازدید شده و برای ایمن سازی آنها و همچنین  ساخت و ساز در آنها دستوراتی صادر شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: ۷۸ گزارش از شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه اخذ شده و در کمیسیون مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و ۵۰ گزارش تحلیلی در حوزه مأموریت‌های کمیسیون تهیه و تدوین شده است.

وی ادامه داد: کاهش رانت و فساد در حوزه معماری و شهرسازی و کاهش تخلفات یکی از برنامه‌ها و اقدامات کمیسیون بوده است و با ایجاد نهاد پایش اجرای طرح‌های شهری که مدتی بود تعطیل شده بود اقدامات خوبی در این مسیر انجام شد.

سالاری افزود: برخی تخلفات در حوزه ساخت و سازها انجام می‌گرفت که مغایر با مفاد طرح‌های توسعه شهری بود و شاهد بودیم که در ۱۵ روز به تعداد ۱۴۰ فقره اضافه طبقات داده شده بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری گفت: کمیسیون ماده ۵ تغییر رویکرد داده و رویکرد آن منطبق بر طرح‌های تفصیلی شهر است و دیگر شاهد آن انبوه سازی‌ها و بارگذاری‌های افزایشی نیستیم.

وی ادامه داد: اقدامات جدی برای کاهش فرآیند صدور پروانه انجام دادیم و مجموعه‌ای از نشست‌ها و جلسات در این خصوص برگزار شد و اخیرا هم یک تفاهم نامه‌ای میان آتش نشانی و معاونت معماری و شهرسازی منعقد شد.

سالاری گفت: با کنش‌‌گری‌های انجام شده پهنه‌هایی که از طرح تفصیلی بلاتکلیف مانده بودند و نمی‌دانستند باید برایش چه کاری کرد مورد ارزیابی قرار گرفت و این‌ها در حال تعیین تکلیف است.

وی افزود: با همکاری وزارت کشور لایحه تغییر قانون ماده صد را ارائه کنیم و در حال حاضر در مرحله تدوین نهایی است و به زودی به دولت می‌رود برای رأی‌گیری.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: پروژه‌های بزرگ مقیاسی که تخلفاتی داشتند زیر ذره بین قرار گرفته و دستورات خوبی برای آنها صادر شد اما در پروژه‌ای مثل پالادیوم متأسفانه هنوز موفق به صدور رأی نشده‌ایم.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۰۰ در حکم بدوی رأی به قلع و قمع بنا داده است اما شعبه تجدید نظر هنوز رأی مربوطه را صادر نکرده است.

سالاری خاطرنشان کرد: درخصوص صیانت از باغات در شورای پنجم اقدامات خوبی انجام گرفت و نهایتا مصوبه برج باغ لغو شد و برج خانه به تصویب رسید که این اتفاق فوق العاده خوبی بود.

وی ادامه داد: در این ۲ سال و به خصوص سال گذشته محدوده باغات کن که بیش از هزار هکتار است را تعیین تکلیف کردیم و طرح موضعی اراضی کن به تصویب رسیده و ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: این در حالی است که طرح موضعی فرحزاد هم با هدف حفظ ۳۰۰ هکتار از باغات این محله به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

سالاری به موضوع پلازاهای شهری و میدان‌گاه‌ها اشاره کرد و گفت جنبشی در این حوزه به راه افتاد و مقرر در برنامه سوم باید تعداد زیادی از این پلازاهای و میدان‌گاه‌ها در نقاط مختلف شهر ساخته شود.

وی ادامه داد هدف این طرح این است که خیابان‌ها را بیشتر در خدمت مردم و پیاده راه ها کنیم البته می‌دانیم که این کار محقق نمی‌شود مگر همزمان با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به افزایش ۳۵۰ درصدی بودجه مربوط به مناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: این رویکرد را با همکاری همشهریان ادامه می‌دهیم و باید بدانید که بخشی از همین پروژه مناسب سازی با همت مردم شکل خواهد گرفت.

وی درباره تاب آوری شهر تهران و بازسازی و احیای بافت فرسوده گفت: این کار کاری زمان بر است زیرا بافت‌های فرسوده محصول یک بازه زمانی صد ساله است که حتماً یک ساله و دوساله به سرانجام نخواهد رسید.

سالاری به اهمیت اخذ نظرات کارشناسی و اخذ پیوست‌های اجتماعی در پروژه ها اشاره کرد و گفت به نظر ما بسیاری از اشکالات فعلی شهر تهران از مطالعه به پروژه نرسیده است و از پیمانکار به پروژه رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=18082
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.