تاریخ : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

افزایش مشکلات فعالان صنعت با قطعی برق ضرورت ترویج نشاط عمومی در تهران انتقاد از نبود انسجام مدیریتی در حریم تهران اعلام آمادگی صنعت نفت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ها صدور مجوزهای جدید سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی انتقاد از بلاتکلیفی قانون عفاف و حجاب سازمان برنامه و بودجه مانع اصلی تبدیل وضعیت نیروها افزایش انتقادها از وضعیت تامین برق در کشور جزئیات اجرای طرح جدید تعرفه‌گذاری جزئیات واریز حقوق بازنشستگان کاهش کارآیی مدیریت شهری در پی تداوم بی‌نظمی ضرورت اتمام پروژه‌های بازچرخانی آب ضرورت تشکیل کمیته حل مشکلات تهران اعلام برنامه‌های مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران تداوم بی‌توجهی به آثار باستانی کرمان ضرورت تمرکز دولت بر راه‌حل‌های اصولی برای حل ناترازی‌ها ضرورت بازنگری در طرح محدودیت ۹۰ درصدی برق به کارخانجات تداوم ناترازی‌ها با وجود انتقادات و تفاهمنامه‌ها تداوم وزش باد و افزایش دما در تهران ضرورت تلاش برای لغو تحریم‌ها پیگیری مسائل اقتصادی کشور فارغ از مذاکرات آسیب شدید صنایع از قطعی‌های پی‌درپی اینترنت افزایش صادرات ایران به قزاقستان آغاز امتحانات نهایی از فردا ضرروت بررسی قعالیت مجدد معادن غیرفعال ضرورت نوسازی اتوبوس‌ها در تهران برخورد قاطع با زورگیری از مطالبات جدی شهروندان جزئیات قرارداد برقی سازی ۲۰ هزار موتور در تهران اعلام برنامه گروه موزه‌های دفینه در هفته جاری بازدید رایگان از موزه ها در روز جهانی موزه آغاز فرایند اجرای طرح یارانه سوخت جزئیات تخصیص حقوق دولتی معدنی جزئیات راه اندازی ۱۹ طرح پتروشیمی جدید جزئیات به‌کارگیری زنان در اتوبوسرانی تهران جزئیات حذف پل حافظ در تهران ثبت دانش بهره‌برداری از زاینده رود در فهرست آثار میراث ناملموس کشور

1

ضرورت پرهیز از سیاسی‌کاری در شهرداری‌ها و شوراها

  • کد خبر : 165572
  • 11 اردیبهشت 1404 - 13:18
ضرورت پرهیز از سیاسی‌کاری در شهرداری‌ها و شوراها
رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر پرهیز از سیاسی‌کاری در شهرداری‌ها و شوراها، گفت: شهرداری پست سیاسی نیست بلکه باید مسایل تخصصی و مدیریت شهری را بدون دخالت دیدگاه‌های جناحی پیش ببرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛  مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: اعتماد مردم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و باری بر دوش ما می‌گذارد که امیدواریم بتوانیم از عهده آن به خوبی برآییم.

وی در ادامه افزود: تهران شهری کوچک نیست، بلکه یکی از کلان‌شهرهای بزرگ دنیا با مشکلات و مسایل فراوان است.

وی ادامه داد: شخصا همواره احساس کرده‌ام که در خدمت به مردم تهران آنگونه که باید، موفق نبوده‌ام و این بار مسوولیت را به شدت بر دوش خود حس می‌کنم.

وی با اشاره به ماهیت غیرسیاسی شهرداری گفت: شهرداری و شورای شهر نباید به نهادهای سیاسی تبدیل شوند اگر چه افرادی که در این مسوولیت‌ها قرار می‌گیرند، طبیعتا دیدگاه سیاسی دارند، اما باید عملکرد آنها از مسایل سیاسی تفکیک شود.

چمران تاکید کرد: آقایان احمدی‌نژاد و قالیباف نیز در اداوار گذشته به عنوان مدیران شهری انتخاب شدند، نه به عنوان چهره‌های سیاسی.

رییس شورای شهر تهران افزود: شورا در این دوره (دوره ششم) تلاش کرده سیاسی نباشد و به مسایل تخصصی بپردازد، ما در مسایل کلان ملی مانند حمایت از مردم غزه یا حوادث تلخ کشور موضع‌گیری کرده‌ایم، اما وارد جناح‌بندی‌های سیاسی نشدیم ضمن اینکه در شورا خط‌کشی‌های حزبی نداریم.

چمران در بخش دیگری اضافه کرد: هر نقطه‌ای از شهر تهران را که ببینیم، با مشکلاتی روبرو هستیم. من که نگاه ایده‌آل‌گرایانه در حوزه معماری، شهرسازی و مدیریت شهری دارم، همواره تلاش کرده‌ام به سطح مطلوب برسم.

وی در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت یادآور شد: معتقدم رسیدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر تهران کافی نیست و باید چند هزار دستگاه وارد شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

چمران درباره طرح محدودیت ورود خودروهای پلاک شهرستان به محدوده مرکزی تهران گفت: در این زمینه سوءبرداشتی صورت گرفت.

وی ادامه داد: هیچ گاه نگفتیم که خودروهای شهرستانی حق ورود به تهران را ندارند؛ بلکه مقرر شد خودروهایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، هزینه بیشتری نسبت به خودروهای پلاک تهران بپردازند هدف از این اقدام، کاهش حجم ترافیک در محدوده مرکزی شهر بوده است.مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران

وی در خصوص ساماندهی نرخ کرایه تاکسی‌ها با توجه به شرایط ترافیکی و آب‌ وهوایی گفت: سامانه‌ای طراحی شده که با منطق علمی، ساعات پیک ترافیک و شرایط جوی را تشخیص داده و بر اساس آن کرایه‌ها تنظیم می‌شود، این سامانه از بروز اختلاف میان راننده و مسافر جلوگیری می‌کند و تاکسی‌های خطی به تدریج به آن ملحق می‌شوند.

چمران با اشاره به برنامه‌های توسعه حمل‌ ونقل عمومی تهران افزود: از آغاز دوره فعالیت شورا و شهرداری تلاش کردیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی، اتوبوس‌های جدید خریداری کنیم. با این حال، به دلیل تعطیلی چندساله صنعت اتوبوس‌سازی در کشور، تنها موفق به جذب حدود یک هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی شدیم.

رییس شورای شهر تهران یادآور شد: برای جبران این کمبود، قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی از چین بسته شد که بخشی از آنها وارد شده و مابقی نیز تا پایان فصل تحویل خواهد شد.

به گفته وی، برنامه‌هایی برای تولید داخلی اتوبوس‌های برقی با همکاری شرکت‌های چینی در دست اجراست تا در آینده بخش عمده‌ای از نیاز حمل‌ ونقل عمومی در داخل کشور تامین شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: تاکسی‌های جدید که وارد ناوگان شده‌اند، شامل خودروهای معمولی و شاسی‌بلند هستند. تاکسی‌های شاسی‌بلند به طور خاص برای مسیرهای فرودگاهی مناسب‌تر هستند.

وی تاکید کرد: برای تسهیل خرید این تاکسی‌ها، وام بدون بهره‌ای نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است تا رانندگان بتوانند با درآمدزایی مناسب، اقساط خود را پرداخت کنند.

چمران ادامه داد: توسعه حمل‌ونقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی شهری از اولویت‌های شورای شهر و شهرداری تهران است و تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و جذب سرمایه‌های جدید، این اهداف محقق شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=165572
  • 86 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.