تاریخ : جمعه, ۲ خرداد , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

احتمال پایان زودهنگام همکاری شورا با شهردار اعلام شروط تداوم واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی انتقاد از وضعیت تولید و تعطیلی شهرک‌های صنعتی تعویق در اجرای طرح قطع سوخت خودرو‌های فاقد بیمه تا تیرماه افزایش شدید نرخ اجاره بها در تهران ضرورت توجه به معادن در اشتغالزایی ضرورت رفع تحریم‌ها برای جهش تولید در صنعت پتروشیمی افزایش قطعی قیمت محصولات فولادی در سایه کمبود برق جزئیات تمدید فعالیت شوراها تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ اعلام آخرین قیمت سبزیجات در میادین تره بار تهران ورود بیش از ۱۵۰۰ اتوبوس جدید به تهران جزئیات کاهش نرخ سود بین بانکی ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های جنوب برای رشد اقتصادی تداوم وزش باد در تهران تا ۴ خردادماه درخواست کمک فعالان صنعت فولاد از رییس جمهور گام‌های بلند صنعت پتروشیمی ایران ضرورت تشکیل دبیرخانه تأمین مواد اولیه صنایع پتروشیمی ضرورت چابک‌سازی و حذف فرآیندهای زائد اداری معادن ناترازی برق حاصل سال‌ها بی‌توجهی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران دیوارکشی حریم تهران توسط بهمن موتور ضرورت تامین مالی پروژه‌های شهرداری تهران انتقاد از تعطیلی زودهنگام موزه‌های تهران ضرورت توجه به روند تامین مالی پروژه‌ها ضرورت اصلاح اساسی قوانین مدیریتی در کشور ضرورت همراستایی سیاست‌های کلی نظام باید در راستای خدمت آغاز اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران صیانت از حریم تهران از مسائل اصلی شورای شهر انتقاد عضو شورای شهر از روند نامگذاری مراکز تجاری و فروشگاه‌ها جزئیات دستگیری سارق سکه‌های مقبره شاه نعمت الله افزایش مشکلات فعالان صنعت با قطعی برق ضرورت ترویج نشاط عمومی در تهران انتقاد از نبود انسجام مدیریتی در حریم تهران اعلام آمادگی صنعت نفت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ها صدور مجوزهای جدید سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی

2

فعالیت ۱۳۱۸ پله برقی در مترو

  • کد خبر : 165498
  • 10 اردیبهشت 1404 - 12:32
فعالیت ۱۳۱۸ پله برقی در مترو
معاون مهندسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در مورد آخرین وضعیت فعالیت پله‌های برقی و آسانسورهای تمامی ایستگاه‌های مترو توضیحاتی ارائه کرد .

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ حجت اله قائد رحمتی، معاون مهندسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره وضعیت پله‌های برقی در مترو با بیان اینکه طبق آخرین آماری که داشتم، از ۱۳۱۸ دستگاه پله برقی، به طور میانگین روزانه تنها یک یا دو دستگاه خاموش بوده‌اند که مشکل هندریل داشته‌اند و در حال حاضر، این مشکل در حال رفع شدن است، گفت: به‌طور کلی، اکثر پله‌های برقی در حال حاضر با کمترین خاموشی فعالیت دارند که البته بلافاصله پس از اطلاع از هر گونه خرابی، تیم‌های تعمیر و نگهداری را به محل اعزام می‌کنیم تا مشکلات رفع شوند و قطعات به‌سرعت تأمین شوند.

وی به مشکلات موجود در تأمین قطعات و تعمیرات تجهیزات مترو اشاره کرد و گفت: معمولاً خرابی‌ها در کمترین زمان ممکن، یعنی در حدود یکی دو ساعت، برطرف می‌شود، مگر اینکه ایراد خاصی پیش بیاید یا نیاز به قطعه خاصی باشد. در حال حاضر، تلاش کرده‌ایم که قطعات مهم، مانند کانتکتورها، سنسورها و موتور گیربکس‌ها، را برای پله‌های برقی تأمین کنیم. این قطعات که مصرف زیادی دارند، به راحتی در دسترس هستند و ما مشکلی در تأمین آن‌ها نداریم، مگر اینکه قطعه‌ای خاص باشد که به تعداد محدود در کل شبکه وجود داشته باشد

معاون مهندسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: در مجموع، برای قطعات خاص، مثلاً در برخی پله‌ها که تنها تعداد کمی از آن‌ها در سراسر شبکه داریم، نیاز به زمان بیشتری برای تأمین قطعه داریم. با این حال، سعی کرده‌ایم این زمان را به حداقل برسانیم و اکنون می‌توانیم این تأمین قطعات را در کمتر از دو یا سه روز انجام دهیم.

رحمتی با اشاره به پروژه اورهال ۳۴ دستگاه آسانسور در خطوط ۱و۲و۵ گفت: تاکنون یک دستگاه آسانسور در ایستگاه خزانه، ۳ دستگاه جوانمرد، ۵ دستگاه امام خمینی (ره)، ۲ دستگاه میدان حر، ۲ دستگاه کرج و ۳ دستگاه صادقیه انجام شده و عملیات روی سایر تجهیزات در حال پیشرفت است. همچنین، در پروژه‌های بزرگ‌تری که در حال اجرا هستند، تجهیزات جدید خریداری شده و در حال نصب و بهبود هستند.

رحمتی در ادامه تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که تجهیزات به بهترین شکل ممکن در اختیار شهروندان و مسافران قرار گیرد و مشکلات آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود. ما همچنین پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات در این زمینه انجام می‌دهیم.

وی در نهایت به مشکلات پیش‌آمده در رابطه با برخی از تجهیزات خط ۷ مترو اشاره کرد و گفت: در مورد آسانسورها، یکی از مشکلات ما بحث ارتفاع ۱۱ متر است که به‌طور خاص برای استانداردهای این تجهیزات نیاز به پیگیری و هماهنگی با شرکت ساخت داریم. ما جلسات متعددی با ارکان استاندارد استان تهران داشته‌ایم و خوشبختانه به‌طور ضمنی موافقت‌هایی برای انجام مانور و عملیات‌های اصلاحی در رابطه با آسانسورها کسب کرده‌ایم.

معاون مهندسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به برنامه‌های جاری برای ارتقای ایمنی و تعمیرات تجهیزات مترو افزود: در بحث ایمنی، برای نجات مسافران و مسائل مشابه، کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل شده‌اند. این کارگروه‌ها به صورت مشترک بین حوزه مهندسی و کیفیت در حال فعالیت هستند. هدف این است که بتوانیم به‌ صورت مرحله‌ای و متناسب با هر کابین، استانداردهای لازم را اجرا کنیم. امیدواریم که بتوانیم در سال ۱۴۰۴، بخش عمده‌ای از این آسانسورها را عملیاتی کنیم

رحمتی در ادامه به استفاده از قطعات ساخت داخل اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر، در تجهیزات مختلف، از جمله پله‌های برقی، تا حد زیادی به قطعات داخلی تکیه داریم. در پله‌های برقی، بیش از ۹۰ درصد قطعات از تولیدات داخلی تأمین می‌شود. همچنین در تجهیزات قطارهای دی‌سی و ای‌سی هم به تدریج درصد استفاده از قطعات داخلی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=165498
  • 99 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.