تاریخ : جمعه, ۲ خرداد , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

احتمال پایان زودهنگام همکاری شورا با شهردار اعلام شروط تداوم واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی انتقاد از وضعیت تولید و تعطیلی شهرک‌های صنعتی تعویق در اجرای طرح قطع سوخت خودرو‌های فاقد بیمه تا تیرماه افزایش شدید نرخ اجاره بها در تهران ضرورت توجه به معادن در اشتغالزایی ضرورت رفع تحریم‌ها برای جهش تولید در صنعت پتروشیمی افزایش قطعی قیمت محصولات فولادی در سایه کمبود برق جزئیات تمدید فعالیت شوراها تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ اعلام آخرین قیمت سبزیجات در میادین تره بار تهران ورود بیش از ۱۵۰۰ اتوبوس جدید به تهران جزئیات کاهش نرخ سود بین بانکی ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های جنوب برای رشد اقتصادی تداوم وزش باد در تهران تا ۴ خردادماه درخواست کمک فعالان صنعت فولاد از رییس جمهور گام‌های بلند صنعت پتروشیمی ایران ضرورت تشکیل دبیرخانه تأمین مواد اولیه صنایع پتروشیمی ضرورت چابک‌سازی و حذف فرآیندهای زائد اداری معادن ناترازی برق حاصل سال‌ها بی‌توجهی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران دیوارکشی حریم تهران توسط بهمن موتور ضرورت تامین مالی پروژه‌های شهرداری تهران انتقاد از تعطیلی زودهنگام موزه‌های تهران ضرورت توجه به روند تامین مالی پروژه‌ها ضرورت اصلاح اساسی قوانین مدیریتی در کشور ضرورت همراستایی سیاست‌های کلی نظام باید در راستای خدمت آغاز اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران صیانت از حریم تهران از مسائل اصلی شورای شهر انتقاد عضو شورای شهر از روند نامگذاری مراکز تجاری و فروشگاه‌ها جزئیات دستگیری سارق سکه‌های مقبره شاه نعمت الله افزایش مشکلات فعالان صنعت با قطعی برق ضرورت ترویج نشاط عمومی در تهران انتقاد از نبود انسجام مدیریتی در حریم تهران اعلام آمادگی صنعت نفت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ها صدور مجوزهای جدید سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی

0

برنامه‌ریزی برای تولید داخلی اتوبوس‌های برقی

  • کد خبر : 165427
  • 09 اردیبهشت 1404 - 12:22
برنامه‌ریزی برای تولید داخلی اتوبوس‌های برقی
رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برنامه‌هایی برای تولید داخلی اتوبوس‌های برقی با همکاری شرکت‌های چینی در دست اجراست تا در آینده بخش عمده‌ای از نیاز حمل‌ ونقل عمومی در داخل کشور تامین شود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت روز شوراها با اشاره به اعتماد مردم به شورا، اظهار کرد: اعتماد مردم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و باری بر دوش ما می‌گذارد که امیدواریم بتوانیم از عهده آن به خوبی برآییم.

وی در ادامه افزود: تهران شهری کوچک نیست، بلکه یکی از کلان‌شهرهای بزرگ دنیا با مشکلات و مسائل فراوان است.

وی ادامه داد: شخصا همواره احساس کرده‌ام که در خدمت به مردم تهران آنگونه که باید، موفق نبوده‌ام و این بار مسئولیت را به شدت بر دوش خود حس می‌کنم.

وی با اشاره به ماهیت غیرسیاسی شهرداری گفت: شهرداری و شورای شهر نباید به نهادهای سیاسی تبدیل شوند؛ اگر چه افرادی که در این مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند، طبیعتا دیدگاه سیاسی دارند، اما باید عملکرد آنها از مسایل سیاسی تفکیک شود.

چمران تاکید کرد: آقایان احمدی‌نژاد و قالیباف نیز در اداوار گذشته به عنوان مدیران شهری انتخاب شدند، نه به عنوان چهره‌های سیاسی.

رییس شورای شهر تهران افزود: شورا در این دوره (دوره ششم) تلاش کرده سیاسی نباشد و به مسایل تخصصی بپردازد؛ ما در مسائل کلان ملی مانند حمایت از مردم غزه یا حوادث تلخ کشور موضع‌گیری کرده‌ایم، اما وارد جناح‌بندی‌های سیاسی نشدیم ضمن اینکه در شورا خط‌کشی‌های حزبی نداریم.

چمران در بخش دیگری اضافه کرد: هر نقطه‌ای از شهر تهران را که ببینیم، با مشکلاتی روبرو هستیم. من که نگاه ایده‌آل‌گرایانه در حوزه معماری، شهرسازی و مدیریت شهری دارم، همواره تلاش کرده‌ام به سطح مطلوب برسم.

وی در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت یادآور شد: معتقدم رسیدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر تهران کافی نیست و باید چند هزار دستگاه وارد شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

چمران درباره طرح محدودیت ورود خودروهای پلاک شهرستان به محدوده مرکزی تهران گفت: در این زمینه سوءبرداشتی صورت گرفت.

وی ادامه داد: هیچ گاه نگفتیم که خودروهای شهرستانی حق ورود به تهران را ندارند؛ بلکه مقرر شد خودروهایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، هزینه بیشتری نسبت به خودروهای پلاک تهران بپردازند هدف از این اقدام، کاهش حجم ترافیک در محدوده مرکزی شهر بوده است.

وی در خصوص ساماندهی نرخ کرایه تاکسی‌ها با توجه به شرایط ترافیکی و آب‌ وهوایی گفت: سامانه‌ای طراحی شده که با منطق علمی، ساعات پیک ترافیک و شرایط جوی را تشخیص داده و بر اساس آن کرایه‌ها تنظیم می‌شود. این سامانه از بروز اختلاف میان راننده و مسافر جلوگیری می‌کند و تاکسی‌های خطی به تدریج به آن ملحق می‌شوند.

چمران با اشاره به برنامه‌های توسعه حمل‌ ونقل عمومی تهران افزود: از آغاز دوره فعالیت شورا و شهرداری تلاش کردیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی، اتوبوس‌های جدید خریداری کنیم. با این حال، به دلیل تعطیلی چندساله صنعت اتوبوس‌سازی در کشور، تنها موفق به جذب حدود یک هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی شدیم.

رییس شورای شهر تهران یادآور شد: برای جبران این کمبود، قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی از چین بسته شد که بخشی از آنها وارد شده و مابقی نیز تا پایان فصل تحویل خواهد شد.

به گفته وی، برنامه‌هایی برای تولید داخلی اتوبوس‌های برقی با همکاری شرکت‌های چینی در دست اجراست تا در آینده بخش عمده‌ای از نیاز حمل‌ ونقل عمومی در داخل کشور تامین شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: تاکسی‌های جدید که وارد ناوگان شده‌اند، شامل خودروهای معمولی و شاسی‌بلند هستند. تاکسی‌های شاسی‌بلند به طور خاص برای مسیرهای فرودگاهی مناسب‌تر هستند.

وی تاکید کرد: برای تسهیل خرید این تاکسی‌ها، وام بدون بهره‌ای نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده تا رانندگان بتوانند با درآمدزایی مناسب، اقساط خود را پرداخت کنند.

چمران ادامه داد: توسعه حمل‌ونقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی شهری از اولویت‌های شورای شهر و شهرداری تهران است و تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و جذب سرمایه‌های جدید، این اهداف محقق شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=165427
  • 104 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.