تاریخ : جمعه, ۲ خرداد , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

احتمال پایان زودهنگام همکاری شورا با شهردار اعلام شروط تداوم واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی انتقاد از وضعیت تولید و تعطیلی شهرک‌های صنعتی تعویق در اجرای طرح قطع سوخت خودرو‌های فاقد بیمه تا تیرماه افزایش شدید نرخ اجاره بها در تهران ضرورت توجه به معادن در اشتغالزایی ضرورت رفع تحریم‌ها برای جهش تولید در صنعت پتروشیمی افزایش قطعی قیمت محصولات فولادی در سایه کمبود برق جزئیات تمدید فعالیت شوراها تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ اعلام آخرین قیمت سبزیجات در میادین تره بار تهران ورود بیش از ۱۵۰۰ اتوبوس جدید به تهران جزئیات کاهش نرخ سود بین بانکی ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های جنوب برای رشد اقتصادی تداوم وزش باد در تهران تا ۴ خردادماه درخواست کمک فعالان صنعت فولاد از رییس جمهور گام‌های بلند صنعت پتروشیمی ایران ضرورت تشکیل دبیرخانه تأمین مواد اولیه صنایع پتروشیمی ضرورت چابک‌سازی و حذف فرآیندهای زائد اداری معادن ناترازی برق حاصل سال‌ها بی‌توجهی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران دیوارکشی حریم تهران توسط بهمن موتور ضرورت تامین مالی پروژه‌های شهرداری تهران انتقاد از تعطیلی زودهنگام موزه‌های تهران ضرورت توجه به روند تامین مالی پروژه‌ها ضرورت اصلاح اساسی قوانین مدیریتی در کشور ضرورت همراستایی سیاست‌های کلی نظام باید در راستای خدمت آغاز اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران صیانت از حریم تهران از مسائل اصلی شورای شهر انتقاد عضو شورای شهر از روند نامگذاری مراکز تجاری و فروشگاه‌ها جزئیات دستگیری سارق سکه‌های مقبره شاه نعمت الله افزایش مشکلات فعالان صنعت با قطعی برق ضرورت ترویج نشاط عمومی در تهران انتقاد از نبود انسجام مدیریتی در حریم تهران اعلام آمادگی صنعت نفت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ها صدور مجوزهای جدید سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی

3

ضرورت اجرای برنامه‌های بلندمدت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی

  • کد خبر : 165314
  • 07 اردیبهشت 1404 - 15:39
ضرورت اجرای برنامه‌های بلندمدت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آمار بالای تصادفات و کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در پایتخت، بر ضرورت اجرای برنامه‌های بلندمدت، توسعه حمل‌ونقل عمومی و ثبات مدیریتی برای کاهش سوانح تأکید کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به حادثه تلخ بندر شهید رجایی ضمن عرض تسلیت درگذشت هموطنان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان کرد گفت: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران باید در هماهنگی با مقامات محلی برای کمک به حادثه‌دیدگان وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه حادثه‌های اخیر بندر عباس ، به ویژه در حوزه حمل‌ونقل، نشان می‌دهد که بی‌توجهی به این بخش می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.گفت: طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سالانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و تعداد مجروحان ناشی از تصادفات در جهان بین ۲۰ تا ۵۰ برابر این رقم برآورد شده است و این مسأله نشان‌دهنده اهمیت ویژه پرداختن به ایمنی حمل‌ونقل است.

تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت ایران در این زمینه افزود: متأسفانه در کشور ما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، سالانه ۲۲ نفر در تصادفات کشته می‌شوند و ایران در میان ۱۸۳ کشور، رتبه ۷۲ را در میزان کشته‌شدگان دارد.

وی تصریح کرد: این آمار نگران‌کننده نشان می‌دهد که باید اقدامات اساسی برای بهبود ایمنی انجام شود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته برای کاهش تنها پنج درصد از آمار تلفات تصادفات، برنامه‌های بلندمدت چندساله تدوین می‌شود، و این نشان می‌دهد که کاهش تصادفات کاری سخت اما ضروری است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: خسارت‌های مادی ممکن است قابل جبران باشد اما خسارت‌های انسانی جبران‌ناپذیر هستند؛ هر فرد آسیب‌دیده به معنای آسیب به یک خانواده و در نهایت آسیب به جامعه است.

تشکری هاشمی با تأکید بر اهمیت استمرار پویش «نه به تصادفات»، اظهار کرد: نباید این پویش را حرکتی شعاری یا مقطعی دانست. این برنامه باید ساختاری و پایدار باشد و با برنامه‌های عملیاتی همراه شود.

وی ادامه داد: در بحث تصادفات، سه عامل انسان، راه و خودرو نقش اساسی دارند. در کشور ما متأسفانه وضعیت خودروها، راه‌ها و رفتار رانندگان نیازمند بازنگری جدی است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت نگران‌کننده آمار تصادفات در تهران افزود: به طور متوسط روزانه ۲۱۰۰ تصادف در تهران رخ می‌دهد و روزانه دو نفر در این شهر جان خود را بر اثر تصادف از دست می‌دهند.

وی تأکید کرد: این آمار هشدار دهنده است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه برای کاهش این حوادث باید برنامه‌های مشخص، هماهنگ و مستمر ارائه شود، از شهرداری تهران درخواست کرد که برنامه‌های خود در این زمینه را به شورای اسلامی شهر ارائه کند و به جای ارائه بودجه‌های کلی، هدفگذاری مشخصی برای کاهش درصد تصادفات ارائه شود.

وی با انتقاد از وضعیت نابسامان موتورسیکلت‌سواران در تهران گفت: وضعیت تردد موتورسیکلت‌ها در شهر به مرحله بحرانی رسیده و شهروندان دیگر احساس آرامش در عبور و مرور ندارند.

تشکری هاشمی با اشاره به مصوبه شورای ترافیک تهران در خصوص تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی موتورسیکلت‌ها اظهار کرد: متأسفانه با وجود گذشت ماه‌ها از این مصوبه، هنوز جلسه‌ای برگزار نشده و این بی‌توجهی قابل قبول نیست.

وی بر ضرورت توسعه حمل‌ و نقل عمومی تأکید کرد و افزود: طبق قانون، باید ۷۵ درصد حمل‌ونقل تهران با وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام شود، در حالی که اکنون کمتر از ۳۰ درصد جابه‌جایی‌ها از این طریق صورت می‌گیرد.

تشکری هاشمی با تأکید بر لزوم ثبات مدیریتی در حوزه حمل‌ونقل گفت: مادامی که مدیران کمتر از یک سال در سمت‌های خود باقی می‌مانند، نمی‌توان انتظار اجرای برنامه‌های بلندمدت را داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=165314
  • 106 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.