تاریخ : جمعه, ۲ خرداد , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

احتمال پایان زودهنگام همکاری شورا با شهردار اعلام شروط تداوم واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی انتقاد از وضعیت تولید و تعطیلی شهرک‌های صنعتی تعویق در اجرای طرح قطع سوخت خودرو‌های فاقد بیمه تا تیرماه افزایش شدید نرخ اجاره بها در تهران ضرورت توجه به معادن در اشتغالزایی ضرورت رفع تحریم‌ها برای جهش تولید در صنعت پتروشیمی افزایش قطعی قیمت محصولات فولادی در سایه کمبود برق جزئیات تمدید فعالیت شوراها تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ اعلام آخرین قیمت سبزیجات در میادین تره بار تهران ورود بیش از ۱۵۰۰ اتوبوس جدید به تهران جزئیات کاهش نرخ سود بین بانکی ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های جنوب برای رشد اقتصادی تداوم وزش باد در تهران تا ۴ خردادماه درخواست کمک فعالان صنعت فولاد از رییس جمهور گام‌های بلند صنعت پتروشیمی ایران ضرورت تشکیل دبیرخانه تأمین مواد اولیه صنایع پتروشیمی ضرورت چابک‌سازی و حذف فرآیندهای زائد اداری معادن ناترازی برق حاصل سال‌ها بی‌توجهی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران دیوارکشی حریم تهران توسط بهمن موتور ضرورت تامین مالی پروژه‌های شهرداری تهران انتقاد از تعطیلی زودهنگام موزه‌های تهران ضرورت توجه به روند تامین مالی پروژه‌ها ضرورت اصلاح اساسی قوانین مدیریتی در کشور ضرورت همراستایی سیاست‌های کلی نظام باید در راستای خدمت آغاز اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران صیانت از حریم تهران از مسائل اصلی شورای شهر انتقاد عضو شورای شهر از روند نامگذاری مراکز تجاری و فروشگاه‌ها جزئیات دستگیری سارق سکه‌های مقبره شاه نعمت الله افزایش مشکلات فعالان صنعت با قطعی برق ضرورت ترویج نشاط عمومی در تهران انتقاد از نبود انسجام مدیریتی در حریم تهران اعلام آمادگی صنعت نفت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ها صدور مجوزهای جدید سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی

2

افزایش اتوبوس‌های برقی پایتخت به ۵۰۰ دستگاه

  • کد خبر : 165272
  • 06 اردیبهشت 1404 - 13:36
افزایش اتوبوس‌های برقی پایتخت به ۵۰۰ دستگاه
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تعداد اتوبوس‌های برقی وارداتی از چین تا پایان بهار ۱۴۰۴ به ۵۰۰ دستگاه می‌رسد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ پس از انعقاد قرارداد بین شهرداری تهران با چین برای تأمین ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ورود این اتوبوس‌ها به تهران از زمستان سال گذشته آغاز شد و در اسفندماه سال گذشته اولین بسته از اتوبوس‌‎های چینی با حضور رئیس‌جمهور رونمایی و در خط میدان جمهوری- بهارستان به کار گرفته شد.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، تا پایان سال قبل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس چینی به تهران وارد شده بود و در سال جدید نیز اتوبوس‌ها به تدریج وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت می‌شود.

در همین حین تأمین اتوبوس از سازندگان داخلی نیز دنبال شد که به دلیل بدعهدی تعدادی از سازندگان، ورود این دستگاه‌ها به ناوگان کمی کٌندتر از واردات اتوبوس‌های چینی پیش رفت و رئیس شورای شهر تهران طی ماه‌های گذشته چندین جلسه با سازندگان برگزار کرد تا روند تولید و تحویل تسریع شود و چندی پیش نیز مهدی چمران به خبرنگار شهر، اعلام کرد که گفت‌وگو با سازندگان داخلی روند مثبتی داشته اما با توجه به تجربیات گذشته، جزئیاتی از وعده‌های مطرح شده، ارائه نمی‌شود تا شاهد تکرار بدقولی‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با انتقاد از بدعهدی خودروسازان داخلی، از تداوم پیگیری‌های مدیریت شهری و فشار به تولیدکنندگان برای عمل به تعهداتشان خبر داد.

سید محمد آقامیری نیز گفت: مردم همواره با بدقولی تولیدکنندگان داخلی خودرو دست و پنجه نرم کرده‌اند و در تأمین اتوبوس نیز شاهد این بدعهدی‌ها بوده‌ایم اما چون به بهبود شرایط ناوگان نیاز داریم، جلساتی با سازندگان برگزار شده که تعهد تأمین ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه از سوی تولیدکنندگان عملیاتی شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دو شرکت به تعهدات خود به خوبی عمل کردند و احتمال اینکه قرارداد با این دو شرکت تمدید شود، وجود دارد.

وی با بیان اینکه خودروسازان بهانه‌هایی همچون تأمین منابع مالی را مطرح می‌کنند، یادآور شد: مدل مالی شهرداری از ابتدا مشخص و شامل دو بخش نقد و غیرنقد بوده است؛ شهرداری در اکثر موارد به تعهدات خود عمل کرده و در مواردی بیش از تعهد، عمل شده است.

آقامیری همچنین تصریح کرد: هیچ‌یک از پاسخ‌هایی که سازندگان داخلی در خصوص تأخیر در تحویل اتوبوس‌ها داده‌اند، قانع‌کننده نبود اما ما فشار می‌آوریم که باقی مانده اتوبوس‌های وعده داده شده را امسال تحویل دهند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روال ورود اتوبوس‌های چینی به خوبی طی می‌شود، گفت: تمام تلاش بر این است تا پایان امسال تمام ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه برقی وارد تهران شود. در حال حاضر تعدادی اتوبوس‌ها در گمرک در انتظار ترخیص است و تعدادی نیز در حال ورود به کشور قرار دارد و این روال تا پایان سال به تدریج طی خواهد شد.

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: تا پایان خردادماه امسال تعداد اتوبوس‌های برقی تحویلی از چین به ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۱۰ دستگاه در حال ترخیص از گمرک و ۱۲۰ دستگاه نیز در حال حمل با کشتی از چین به سمت ایران است.

گفتنی است؛ هرمزی چندی پیش نیز از تأمین ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی از محل قرارداد با شرکت‌های داخلی عقاب و اسنا در نیمه اول سال جاری خبر داده بود.

علاوه بر این در ماه‌های گذشته رئیس شورای شهر تهران نیز اعلام کرده بود که مدیریت شهری در حال رایزنی برای انعقاد قرارداد ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین با سازندگان داخلی و خارجی‌ست.

با واردات اتوبوس‌های برقی از چین، همراهی سازندگانی داخلی در تأمین اتوبوس‌های وعده داده شده و همچنین نهایی شدن قرارداد تأمین ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین، می‌توان امیدوار بود که تا پایان دوره ششم مدیریت شهری بخشی از نیازهای ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تأمین شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=165272
  • 113 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.