شرکت شهروند با داشتن برند معتبر و پراکندگی جغرافیایی، هزینههای بازاریابی و تحقیق در بازار تولیدکنندگان را کاهش داده است.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، تولیدکنندگان در این شرایط اقتصادی به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینههای عملیاتی خود هستند، که میتوان به مواردی همچون هزینه بازاریابی، تحقیق در بازار و آشنایی با خصوصیات مکانهای جغرافیایی مانند فرهنگ و سلایق شهروندان در مناطق مختلف شهری اشاره کرد که تولیدکنندگان بتوانند محصولات و خدمات خود را بسته به موقعیت جغرافیایی و ذائقه مردم محلی به فروش برسانند.
بازاریابی علاوه بر هزینه های هنگفتی که بر تولید کننده تحمیل میکند نیاز به صرف زمان و انرژی فراوانی دارد و از این رو تولیدکنندگان به دنبال آن هستند که با حداقل کردن هزینه های عملیاتی سود خود را افزایش داده و محصولات خود را با قیمت پایین تری به دست مصرف کننده برسانند.
وجود فروشگاههای زنجیرهای معتبری که شهروندان بتوانند با اعتماد به حُسن سابقه درخشان آنها محصولات عرضه شده در این فروشگاهها را بدون تعلل خریداری کنند، لازم است که تا حد زیادی می تواند هزینههای بازاریابی تولیدکنندگان را کاهش داده و انگیزه آنها برای تولید بیشتر را افزایش دهد، همچنین فروشگاهی که از پراکندگی جغرافیایی مناسب در سطح شهر برخوردار باشد این امکان را به تولید کننده میدهد تا محصولات خود را متناسب با نیاز های هر منطقه تولید و عرضه کند.
کاهش هزینه های عملیاتی در سایه اتکا به برند شهروند
فروشگاههای زنجیره ای شهروند به خوبی جایگاه خود را در بین شهروندان پیدا کرده و به یک برند معتبر و محبوب در بین مردم تبدیل شده است که توانسته با حسن اعتبار خود هزینه های بازار یابی تولیدکنندگان را کاهش دهد تا تامین کنندگان کالا با خیال راحت و با کسر هزینههای بازاریابی و تبلیغات، محصولات خود را در فروشگاههای زنجیره ای شهروند عرضه کنند و نگرانی از بابت فروش محصولاتشان نداشته باشند که در نهایت این امر باعث کاهش هزینههای تولیدکنندگان شده که ارتباط مستقیمی با مصرف کننده دارد.
شهروندان با اتکا به سابقه درخشان مجموعه شهروند در عرضه کالای با کیفیت این اطمینان را دارند که کالا و محصولات عرضه شده در فروشگاههای شهروند تمامی مراحل پیشرفته کنترل کیفیت را گذرانده و بنابراین بدون دغدغه محصولات مورد نیاز خود را از این فروشگاه ها تامین می کنند.
پراکندگی جغرافیایی فروشگاه های شهروند از دیگر موارد استراتژیک در مدیریت فروشگاه زنجیره ای بین المللی میباشد که این امکان را برای تولیدکنندگان فراهم می کند تا بدون صرف هزینه تحقیق در بازار، نیازها و ظرفیت های هر منطقه را شناسایی کنند و با کاهش هزینه های عملیاتی محصولات خود را با قیمت پایین تری در این فروشگاه ها عرضه کنند تا در نهایت اقلام مصرفی با قیمت ارزان تر به دست مشتریان برسد.
انتهای پیام/