در راستای حمایت از مصرف کنندگان، مقرر شد فرآورده های لبنی پر مصرف به صورت مستقیم و بدون واسطه و با ۱۵ درصد زیر قیمت به دست مصرف کنندگان برسد.
به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، با هماهنگی انجام شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، انجمن صنایع لبنی ایران، و برای رضایت خاطر مصرف کنندگان موضوع عرضه مستقیم سه محصول پر مصرف لبنی( شیر، ماست و پنیر) در سازمان میادین میوه و تره بار و اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای مطرح شد و قرار است این اقلام در مراکز عرضه مذکور به صورت مستقیم عرضه شوند.
هم اکنون ۲۵ درصد از قیمت مصرف کننده فرآورده های لبنی که بر روی بسته بندی محصولات لبنی درج شده را ضرائب سود پخش و خرده فروشی تشکیل می دهد.
بنابراین و در راستای حمایت از مصرف کنندگان و با هماهنگی های صورت گرفته با واحدهای تولیدی، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای قرار است فرآورده های لبنی پر مصرف مثل شیر، ماست و پنیر به صورت مستقیم و بدون واسطه و با ۱۵ درصد زیر قیمت درج شده برای مصرف کننده توزیع شود.
با این ترفند انتظار داریم، افزایش هزینه های تولید که به تازگی در بهای محصولات لبنی منظور شده است با حداقل قیمت ممکن به دست مصرف کننده رسیده و خانوارها بتوانند اقلام پرمصرف لبنی را با افزایش قیمت حداقلی در مقایسه با قیمت های قبلی از این مراکز تامین کنند.
لازم به ذکر است که شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی، احتکار، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه، می توانند موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ به اطلاع این سازمان و یا به سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استان برسانند.
انتهای پیام/