تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

6

خطرات مژه مصنوعی برای سلامت چشم ها

  • کد خبر : 14548
  • 28 خرداد 1398 - 10:53

امروزه در شرایطی استفاده از مژه های مصنوعی محبوبیت خاصی در بین بانوان پیدا کرده که تماس چشم با مواد آلرژی‌زا می‌تواند به بروز اگزما در نواحی اطراف چشم  منجر شود. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، این روزها استفاده از مژه‌های مصنوعی و بلند طرفداران زیادی پیدا کرده و در بین خانم های جوان […]

امروزه در شرایطی استفاده از مژه های مصنوعی محبوبیت خاصی در بین بانوان پیدا کرده که تماس چشم با مواد آلرژی‌زا می‌تواند به بروز اگزما در نواحی اطراف چشم  منجر شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، این روزها استفاده از مژه‌های مصنوعی و بلند طرفداران زیادی پیدا کرده و در بین خانم های جوان رواج زیادی پیدا کرده اما مصرف این نوع مژه‌ها با خطراتی نیز همراه است.

این مژه‌ها به گونه ای نصب می شوند که مصرف‌کننده پس از استفاده از آن ها بر روی مژه‌های خود تا ۲۴ ساعت از تماس چشم و صورت خود با آب خودداری کند؛ با رعایت تمام این نکات نیز شرایطی وجود دارد که می توانند باعث آلودگی چشم شوند.

ضمن این که در این وضعیت، تماس چشم با مواد آلرژی‌زا می‌تواند به بروز اگزما در نواحی اطراف چشم  منجر شود که بسیار ناخوشایند است.

اما مسئله مهم این است که وظیفه اصلی مژه‌ها حفاظت از چشم در مقابل ذرات گرد و غبار و عوامل خارجی دیگر مثل عرق، باد و … است نه زیبایی. مژه‌ها در زمان ۴ تا ۶ ماه رشد می‌کنند و عمر آن ها نزدیک ۱۰۰ تا ۱۵۰ روز است.

نکته جالب این است که مژه‌های مصنوعی از مو یا خز حیوانات تولید می شوند و فعالان حقوق بشر به شدت مخالف این کار هستند و اعتقاد دارند که از حیوانات نباید در ساخت لوازم آرایشی استفاده کنیم.

استفاده از سرم ها از روش های دیگر بلند کردن مژه‌ها است، این سرم‌ها باعث تحریک چشم‌ می شود و در صورت بروز این اتفاق، باید به سرعت مصرف را قطع کرده و با مراجعه به پزشک از داروهای ضد التهابی استفاده کنید.

از طرفی مصرف مداوم این سرم‌ها به عفونت‌های خاصی با عوارض چشمگیری منجر شود، تغییر رنگ عنبیه یکی از این پیامدها است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=14548
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.