تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

10

معجزه خوردن کشمش به صورت ناشتا

  • کد خبر : 1446
  • 07 شهریور 1397 - 13:17
معجزه خوردن کشمش به صورت ناشتا

کشمش سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است و از سیستم ایمنی بدن محافظت و از تخریب سلولی آن پیشگیری می کند. به گزارش سرویس سلامت افق تهران،کشمش فواید بسیاری برای کاهش فشار، کنترل دیابت و حفظ سلامت دارد. کشمش، هضم‌ کننده غذا و گرم‌ کننده تمام بدن بخصوص کلیه و مثانه است. همچنین کشمش باعث باز […]

کشمش سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است و از سیستم ایمنی بدن محافظت و از تخریب سلولی آن پیشگیری می کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران،کشمش فواید بسیاری برای کاهش فشار، کنترل دیابت و حفظ سلامت دارد. کشمش، هضم‌ کننده غذا و گرم‌ کننده تمام بدن بخصوص کلیه و مثانه است. همچنین کشمش باعث باز شدن رگ ‌های خونی هم می‌شود و مدر، ملین و محرک نیروی جنسی در افراد سردمزاج است.مصرف کشمش می‌تواند به افزایش حافظه، قدرت فهم، تسکین صفرا، دفع بلغم و اصلاح خلق‌ و خو هم کمک کند. مصرف کشمش به صورت ناشتا باعث حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین خوشبو شدن دهان می شود. در ادامه شما را با سایر فواید مصرف کشمش به صورت ناشتا آشنا می کنیم.

کاهش فشار خون بالا

کشمش حاوی گلوکز است ، فشار خون را کاهش میدهد و از سلامت قلب محافظت میکند. اگر ما به عنوان مثال در روز تعداد انگشت شماری ( حدود ۲۵ گرم ) کشمش استفاده کنیم ، میتوانیم به هاش تنش رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک کنیم. اگر شما همراه صبحانه این نوع میوه خشک را خوردن کنید از سلامت قلب و عروق خودتان مراقب کرده اید.

مبارزه با کم خونی 

کشمش حاوی مقدا قابل توجهی از آهن است که برای درمان کم خونی کمک بسیاری میکند. همچنین کشمش حاوی ویتامین های غنی از گروه B است. ویتامین‌های گروه B باعث کاهش استرس و افسردگی، و سلامتی پوست و اعصاب می‌گردند. همچنین در تحقیقی نشان داده شده‌است که افرادی که ویتامین ب زیادی در خون خود دارند حتی اگر سیگاری باشند با خطر کمتری در ابتلاء به سرطان ریه مواجه هستند. از سوی دیگر ما نمیتوانیم فراموش کنیم که هر صبحانه خوب باید پر انرژی اشد و کشمش نیز عنی از کربوهیدرات است.

 کاهش ابتلا به بیماری های دهان و لثه

برخلاف آنچه از یک خوراکی شیرین و چسبنده انتظار می رود، کشمش می تواند سلامت دهان و دندان را بهبود ببخشد. خوردن کشمش یکی از راه های طبیعی بازیابی کرم خوردگی ها و التیام پوسیدگی دندان است. طبق پژوهشی کشمش دارای مواد ضدمیکروبی است که رشد باکتری های دهانی مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را سرکوب می کند، بنابراین با وجود اینکه کشمش شیرین است، مانع کرم خوردگی دندان ها می شود.

تصفیه بدن

یک راه جالب برای استفاده کامل از تمام انرژی طبیعی کشمش، خیس خوردن کشمش با آب به مدت چند ساعت است. اگرچه ارگانسیم بدن ما دارای مکانیسم خاص خود برای تصفیه طبیعی بدن با استفاده از کبد و کلیه است اما استفاده از کشمش می تواند کمک خوبی باشد.

رفع یبوست

اگر می خواهید با یبوست خداحافظی کنید به کشمش سلام کنید!

جالب است بدانید که کشمش بیشتر برای رفع یبوست استفاده می شود.  وقتی کشمش را قورت می دهید فیبر موجود در آن شروع به تورم و با توجه به مایعات طبیعی بدن می کند این فرم کشمش خشک منقبض شده به مواد غذایی در حال حرکت از طریق دستگاه گوارش اضافه شده و به تسکین یبوست کمک می کند.

نوع فیبر در نظر گرفته شده در کشمش فیبر نامحلول است علاوه بر کاهش یبوست، کشمش نیز می تواند به متوقف کردن مدفوع شل کمک کند زیرا دوباره با جذب مایع مدفوع شل و دفعات اسهال را بصورت غیر قابل پیش بینی کاهش می دهد.

کنترل  دیابت

مطالعات نشان می دهد کسانی که معمولا بعد از غذا کشمش می خورند، قند خونشان نسبت به کسانی که از سایر تنقلات فرآوری شده استفاده می کنند، ۲۳ درصد کاهش دارد و کسانیکه ناشتا کشمش می خورند، فشار خونشان ۱۹ درصد کاهش می یابد.

بنابراین مشخص می شود که در هر صورت مصرف کشمش به عنوان یک میان وعده برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم انتخاب کاملا مناسبی است. فیبر موجود در کشمش، قند موجود در آن را پردازش می کند و مانع به هم خوردن تعادل انسولین خون می شود و به صورت کاملا طبیعی دیابت را مدیریت می کند.

مراقبت از استخوان ها با خوردن کشمش

کلسیم، که عنصر اصلی استخوان های ما است که در کشمش وجود دارد و این میوه های خشک نیز یکی از بهترین منابع بور می باشد. بور برای تشکیل استخوان مناسب و کارآمد و جذب کلسیم حیاتی است.

بور به خصوص در جلوگیری از پوکی استخوان دوران یائسگی در زنان، مفید است و نشان داده شده است که برای استخوان ها و مفاصل بسیار مفید است. پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی ضروری که در سطوح بالا در کشمش وجود دارد و می تواند به تقویت و رشد استخوان ها کمک کند در نتیجه احتمال پوکی استخوان را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان

کشمش دارای سطوح بالایی از ترکیب های آنتی اکسیدان پلی فنلی در خون می باشد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد که در اطراف بدن شناور هستند تمیز می کنند رادیکال های آزاد یکی از عوامل اولیه که منجر به رشد خود به خود سلول های سرطانی می شود.

همچنین به عنوان ماده ای است که می تواند بر روی متاستاز تحریک اساسی بگذارد. بنابر این، با خوردن کشمش در رژیم غذایی خود سطح این آنتی اکسیدان قوی را در سیستم خود افزایش دهید شما می توانید از شکل گیری سرطان جلوگیری یا سرعت پیشرفت آن را کم نمایید.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=1446
  • 17 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.