به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، باتوجه به این که مصرف دخانیات به عنوان دومین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده و محیط آلوده به دود سیگار در کودکان و افراد بالغ باعث بیماری سرطان و دیگر بیماری های تنفسی بدخیم می شود، ۳۱ ماه مِی به عنوان روز جهانی بدون دخانیات معرفی شده است.
در کشور ما نیر همه ساله هفته جهانی بدون دخانیات با هدف آگاهی بیشتر شهروندان از مضرات استعمال دخانیات و تغییر سبک زندگی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان با شعارهای متفاوتی برگزار می شود که ((تبلیغ، ترویج و حمایت از دخانیات ممنوع)) به عنوان شعار امسال روز جهانی بدون دخانیات مطرح شد.
متاسفانه آمار مصرف سیگار در بین جوانان و نوجوانان کشور به شدت رو به افزایش است و استعمال دخانیات در سنین پایین و به خصوص در میان بانوان خطر ابتلا به سرطان سینه را چند برابر کرده است که ضرورت توجه به برنامه های پیش گیرانه و کنترل استعمال دخانیات در کشور و آگاهی بخشی به عموم مردم را بیش از پیش می کند.
در همین راستا، مدیریت شهری که همواره برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان اهمیت ویژه ای قائل است، شعار شهر بدون دخانیات را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده و با برنامه های مختلف فرهنگی تلاش می کند زمینه کاهش استعامل دخانیات و آسیب های ناشی از آن را فراهم کند.
شرکت شهروند، حافظ سلامت مشتریان
فروشگاه های زنجیره ای شهروند که همواره همسو با سیاست های مدیریت شهری حرکت کرده و به عنوان قلب تپنده شهرداری تهران، علی رغم فعالیت های اقتصادی مسئولیت اجتماعی خود را فراموش نکرده و در راستای حفظ سلامت مشتریان، شعار “شهروند بدون دخانیات” را به عنوان یک اصل مهم در فروشگاه های خود مطرح کرده است.
رویکرد اصلی فروشگاه های شهروند، ایجاد محیطی آرام و لذت بخش در فروشگاه های خود میباشد تا مشتریان به دور ازعوامل محیطی زیان بار از حضور در محیطی نشاط آور و مناسب برای تمام سنین لذت ببرند.
همچنین شرکت شهروند در راستای ارتقای بهداشت جامعه در قبال سلامت شهروندان به ویژه کودکان که به نوعی خط قرمز مدیران محسوب می شود، علی رغم سود بالای محصولات دخانیات از فروش این محصولات اعم از سیگار، تنباکو، قلیان های تزئینی و مسافرتی و یا هرگونه اقلام مصرفی که دارای مواد اعتیاد زا باشند ممانعت میکنند.
هر عاملی که مشتری مداری و تکریم مشتریان را با چالش مواجه کند با برخورد قاطعی از سوی مدیران شهروند مواجه خواهد شد به عنوان نمونه، مصرف دخانیات میتواند تاثیرات قابل توجهی بر اعصاب و روان پرسنل گذاشته و رفتار آنها با مشتریان را تحت شعاع قرار دهد، بنابراین شرکت شهروند از حضور پرسنلی که به استعمال هر نوعی از دخانیات اعتیاد دارند، ممانعت میکند.
مجموعه شهروند به عنوان ویترین شهرداری تهران، اهداف کلان شهرداری در حوزه خدمت رسانی بیشتر به شهروندان را به بهترین شکل در فروشگاه های خود پیاده کرده و با تحقق شعار “شهربدون دخانیات” و ایجاد محیطی پاک و سالم برای کودکان زمینه را برای رسیدن به شعار اصلی شهرداری یعنی “تهران شهری برای همه” فراهم کرده است.
انتهای پیام/