دبیر انجمن صنایع لبنی بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید نرخ پیشنهادی ما افزایش ۱۴ درصدی است اما ستاد تنظیم بازار، قیمت های جدید را پس از ارزیابی های نهایی اعلام می کند.
به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، سازمان حمایت از مصرف کنندگان تجزیه و تحلیل بهای تمام شده شیر خام و لبنیات را بر اساس هزینه های جدید مشخص و این قیمت ها را به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است تا این ستاد قیمت های جدید را پس از ارزیابی های نهایی تعیین کند.
دبیر انجمن صنایع لبنی، افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید نرخ پیشنهادی ما ۱۴ درصد است اما سازمان حمایت نیز طبیعتا محدودیت هایی برای تعیین نرخ پیشنهادی اعمال خواهد کرد.
وی در خصوص این محدودیت ها و توجه به قدرت خرید مردم در تعیین نرخ های جدید فرآورده های لبنی اظهار داشت: قدرت خرید مردم با تعیین نرخ برای فرآورده های لبنی افزایش نمی شود و دولت باید درآمد خانوار را متناسب با افزایش هزینه ها رشد دهد.
باکری، خاطر نشان کرد: نمی توانیم با کنترل بهای تمام شده کالاهای به توان مصرف کنندکان کمک کرد زیرا به هرحال هزینه ها به صورت واقعی خود را در بازار نشان می دهد.
دبیر انجمن صنایع لبنی، تصریح کرد: هزینه های سربار تولید خود در بخش های حمل و نقل، حقوق و دستمزد و انرژی افزایش یافته که بدون محاسبه افزایش احتمالی نرخ شیر خام ۱۴ درصد بر روی بهای تمام شده تاثیر گذاشته است، آخرین قیمت مصوب شیر خام حدود ۲ هزار تومان بود اما اکنون به صورت توافقی به قیمت ۲۳۵۰ تومان عرضه می شود.
انتهای پیام/