به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، امروزه اکثر فروشگاه های و مراکز خرید در دنیا تلاش می کنند علاوه بر استراتژی قیمت مناسب و عرضه محصولات متتوع با طراحی مدرن و چیدمان محصولات و فضای دلنشین فروشگاه های خود، مشتریان بیشتری جلب کرده و در فضای رقابت با سایر رقبا موفق عمل کنند.
فضای مطبوع و نشاط آور فروشگاه ها، چینش مدرن محصولات، نورپردازی مناسب و استفاده از روانشناسی رنگها در مشتریان جذابیت بصری ایجاد کرده و موجب میشود ساعت ها از گشت و گذار در محیط فروشگاه خسته نشوند و بتوانند در یک فضای جذاب و نشاط آور خریدهای خود را انجام دهند.
تنوع طلبی در خرید، از دیگر موضوعاتی است که فروشگاه های زنجیره ای معتبر اساس راهبردهای بازاریابی خود قرار دادند که میتواند وفاداری، رضایتمندی و تعهد مشتریان را به همراه داشته باشد، این تنوعطلبی متاثر از نشانههای محیطی و انسانی محیط فروشگاه یا سازمان میباشد که بر ارزیابیهای شناختی، ادراکی، هیجانی و احساسی مشتریان تاثیرگذار است.
به همین دلیل اکثر مراکز بزرگ خرده فروشی در دنیا با صرف هزینه های هنگفت نوآوری در معماری داخلی، نورپردازی مناسب، سبک های جدید برای رستوران ها حس جدیدی را برای خرید به سبک زندگی لوکس با ارائه خدمات رفاهی به بازدید کنندگان القا می کنند، امروزه فروشگاه ها و مراکز خرید مشهور در دنیا با داشتن امکاناتی مثل سینما، شهربازی، رستوران علاوه بر مراکز خرید به مراکزی برای تفریح شهروندان نیز تبدیل شده اند.
وجه تشابه میگروس آنتالیا و شهروند بیهقی
یکی از معدود فروشگاه هایی که در ایران توانسته از نظر فضای فروشگاهی و چیدمان مدرن و نحوه عرضه محصولات به استاندارد های بین المللی نزدیک شود فروشگاه های زنجیره ای شهروند است، شاید بتوان از لحاظ فضای فروشگاه و نورپردازی مناسب و سیستم های مدرن فروش برخی شعب فروشگاه های شهروند را با فروشگاه های زنجیره ای میگروس در ترکیه مقایسه کرد.
فروشگاه های میگروس در آنتالیا با برخورداری از فضای لوکس و مجلل فروشگاهی و دارا بودن چندین رستوران، فست فود و فود کورت در شعب خود یک مجموعه تفریحی و تجاری است که توانسته نیازهای تفریحی مشتریان را در کنار خرید برطرف کنند و با ایجاد جذابیت های بصری در فضای فروشگاه های خود به یکی از پربازدید ترین فروشگاه ها در کشور ترکیه تبدیل شود.
فروشگاه های زنجیره ای شهروند در یک سال اخیر با نوسازی شعبه بیهقی و بوستان خود و استفاده از جدیدترین تجهیزات نورپردازی، دکوراسیون و چینش مدرن محصولات در این شعب تلاش کرده با نمونه های موفق خارجی برابری کند تا شهروندان بتوانند از حضور در یک محیط دلنشین و آرامش بخش لذت ببرند و بدون این که متوجه گذر زمان شوند در محیط فروشگاه قدم زده و لذت خرید را به شکل کاملا متفاوتی تجربه کنند.
راه اندازی اولین سیستم خودپرداخت در کشور، نوسازی تجهیزات فروشگاهی، طراحی مدرن و چیدمان مناسب محصولات، اختصاص طبقه ای برای فود کورت در شعبه بیهقی شهروند از اقدامات مثبتی است که مدیریت فروشگاه های زنجیره ای شهروند در جهت رقابت با بزرگترین فروشگاه های خرده فروشی در دنیا انجام داده است.
انتهای پیام/