تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

8

حذف بسته های تشویقی اپراتورها

  • کد خبر : 1385
  • 05 شهریور 1397 - 15:11
حذف بسته های تشویقی اپراتورها

بسته‌های اینترنت یا مکالمه‌ای که توسط اپراتورها ارائه می‌شود، سقف زمانی دارد و پس از مدتی باید توسط اپراتور تغییر کند؛ به همین دلیل حتی اگر یک بسته پرمخاطب باشد، ممکن است پس از مدتی حذف شده و بسته‌ی دیگری جایگزین آن شود. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران،  به ممکن است برخی کاربران تصور […]


بسته‌های اینترنت یا مکالمه‌ای که توسط اپراتورها ارائه می‌شود، سقف زمانی دارد و پس از مدتی باید توسط اپراتور تغییر کند؛ به همین دلیل حتی اگر یک بسته پرمخاطب باشد، ممکن است پس از مدتی حذف شده و بسته‌ی دیگری جایگزین آن شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران،  به ممکن است برخی کاربران تصور کنند بسته‌هایی که گاهی توسط اپراتورها ارائه می‌شوند، دائمی است یا کاملا در حوزه‌ اختیارات اپراتور است، در حالی که این طرح‌ها پس از مدتی دچار تغییراتی می‌شوند و علت این تغییرات نیز مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که زمان ارائه طرح‌های تشویقی را تعیین کرده‌ و اپراتورها موظف به اجرای آن هستند.

طرح تشویقی به طرحی گفته میشود که قیمت آن کمتر از کف تعرفه عادی اپراتور تعریف‌ شده باشد و در یک بازه زمانی حداکثر سه ماهه، امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح برای اپراتور ممکن است و به همین دلیل علی‌رغم رضایت مخاطبان از یک بسته، با توجه به محدودیت زمانی که رگولاتوری برای طرح‌های تشویقی تعیین کرده، اپراتورها موظف به ارائه‌ طرح‌های جدید هستند.

محدودیت‌هایی در مصوبه‌ دی ماه سال ۱۳۹۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای ارائه طرح‌ها و بسته‌های تشویقی توسط اپراتورهای غالب در نظر گرفته شد. بر این اساس، اپراتورهای تلفن همراهی که سهم بازار آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد بازار است، مجاز شده‌اند در طرح‌های تشویقی خود تا حدود ۴۰ درصد تخفیف برای مشترکان اعمال کنند، اما اپراتورهایی که سهم بازار آن‌ها بیش از ۱۰ درصد است، مجازند فقط تا ۲۰ درصد به مشترکان خود تخفیف دهند. تعرفه عادی تعیین‌شده توسط اپراتور برای هر خدمت می‌تواند مساوی یا کمتر از سقف و درصورت تعیین کف تعرفه توسط کمیسیون، مساوی یا بیش‌تر از کف تعیین‌شده برای هر خدمت باشد و برای مدت زمان حداقل شش ماه ارائه شود.

اما در مورد طرح‌های تشویقی، مدت هر طرح نباید بیش‌تر از سه ماه باشد و در یک بازه زمانی حداکثر سه ماهه، امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح برای اپراتور ممکن است. با توجه به اینکه حدفاصل زمان شروع و پایان ارائه طرح تشویقی با احتساب تمدید طرح، حداکثر سه ماه است، مدت استفاده مشترکان از طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شش ماه باشد.

همچنین هر طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شامل پنج بسته خدمتی حاوی یک خدمت و یا ترکیبی از چند خدمت با مهلت مقرر و با تعیین مبلغ برای کل بسته باشد. بسته خدماتی ترکیبی، خدماتی نظیر تماس، اینترنت و پیامک دارد. هر اپراتور صرفاً می‌تواند حداکثر هشت بار در سال طرح‌های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند.

البته تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به‌عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد. مجموع مدتِ کلِ زمان ارائه طرح‌های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی و یا تمدید طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.

مطابق این مصوبه اپراتور باید در بخش عمومی پورتال خود ضمن اعلام کلیه تعرفه‌های عادی، بخش مشخصی را نیز به اعلام طرح‌های تشویقی تخصیص دهد و ضمن به‌روزرسانی آن، مشخصات شفاف طرح‌های تشویقی به همراه تاریخ شروع و پایان طرح و نحوه شارژینگ آن‌ها را اعلام کند. در کلیه تبلیغات مربوط به طرح‌های تشویقی، مشخصات اصلی طرح و تاریخ شروع و پایان نیز باید منتشر شود.

اما در صورتی که اپراتور قصد توقف طرح تشویقی را در مدت زمان دسترسی به طرح داشته باشد، باید حداقل هفت روز قبل از اجرای تصمیم خود، این موضوع را به اطلاع سازمان برساند. اگر طرح تشویقی بنا به درخواست اپراتور و با تایید سازمان و یا بنا به ابلاغ سازمان متوقف شود،‌ اپراتور موظف است نسبت به ارائه طرح، به مشترکینی که پیش‌تر نسبت به خرید طرح اقدام کرده و به‌عنوان مشترکین فعلیِ استفاده کننده از طرح مذکور محسوب می­‌شوند، تا پایان مدت اعلام‌شده در طرح، خدمت مربوطه را ارائه کنند.

انتهای پیام

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=1385
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.