مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران بیان کرد: در صورت واگذاری املاک ، متروی پرند تا شش ماه نخست سال ۹۹ به بهرهبرداری خواهد رسید.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، علی امام، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران، در ارتباط با نبودن مترو در پردیس، شهریار، اندیشه، مارلیک، فردیس و ملارد و پرند … اظهار داشت: در سال های اخیر با تصمیم دولت قطار حومهای از متروی تهران گرفته شده و برای قطارهای حومهای شرکت جداگانه ای در حال تأسیس است که زیرمجموعه راهآهن جمهوری اسلامی قرار دارد.
وی تاکید کرد: متروی تهران در قبال متروی شهرهای اطراف مثل پردیس، ورامین، شهریار و… مسئولیت ندارد، البته از نظر قانونی، متروی تهران مسئولیت متروی پرند را برعهده داشته و این مترو درحال ساخت است، زیرا پرند ادامه خط فرودگاه حضرت امام(ره) است و از خط یک گرفته میشود.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران اظهار داشت: فاصله خط یک تا پرند ۵۰ کیلومتر است که در سال های اخیر ۳۱ کیلومتر آن راه اندازی شده و تنها ۱۹ کیلومتر از فرودگاه امام(ره) تا پرند باقی مانده که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
امام تصریح کرد: بودجه مترو دولتی است و مبلغ ناچیزی در قبال هزینه احداث واریز میشود، در سال ۹۷ با تدبیر استاندار وقت، آقای مقیمی، تصمیم گرفته شد املاکی از شهر جدید پرند به پیمانکاران واگذار شود، ولی هنوز این مسئله اتفاق نیفتاده است.
وی افزود: اگر املاک به اندازه کافی به پیمانکاران واگذار شود، نهایت تا شش ماه نخست سال ۹۹ متروی پرند نیز به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیر عامل راه آهن تهران، خاطرنشان کرد: برای افتتاح یک لاین حرکتی قطار ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است ولی همچنان در مراحل اداری برای واگذاری این املاک هستند که این املاک به تدریج معرفی شده ولی باید به نقدینگی تبدیل شود.
انتهای پیام/