تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی بررسی دلایل کمبود دارو در مجلس ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید

7

مسئولان دولت علیه گزارش جنجالی برنامه ۹۰

  • کد خبر : 1333
  • 03 شهریور 1397 - 17:14
مسئولان دولت علیه گزارش جنجالی برنامه ۹۰

مدیر شبکه سه عنوان کرد مسؤولان دولتی سه هفته متوالی اجازه نداده اند برنامه نود به پرونده جنجالی فصل قبل لیگ یک ورود کند. به گزارش سرویس ورزشی افق تهران،  اتفاقات جنجالی در هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۹۷-۹۶ لیگ دسته اول که منجر به عدم صعود خونه به خونه بابل با وجود برتری […]

مدیر شبکه سه عنوان کرد مسؤولان دولتی سه هفته متوالی اجازه نداده اند برنامه نود به پرونده جنجالی فصل قبل لیگ یک ورود کند.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران،  اتفاقات جنجالی در هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۹۷-۹۶ لیگ دسته اول که منجر به عدم صعود خونه به خونه بابل با وجود برتری ۲ بر یک برق جدید شیراز و راهیابی تیم نساجی مازندران به لیگ برتر با پیروزی ۶ بر صفر راه آهن شد، حواشی زیادی را به همراه داشت که تا به امروز هم این پرونده باز است.

فدراسیون فوتبال ایران برای نخستین بار پرونده یک موضوع در کمیته انضباطی را به سرانجام نرساند و نتیجه آن را اعلام نکرد و از سوی دیگر چندی پیش به مسؤولان خونه به خونه بابل عنوان کرد می توانند موضوع را از طریق فیفا پیگیری کنند.

اما حواشی هفته آخر فصل گذشته لیگ یک که اهالی فوتبال همچنان پیگیر آن هستند، قرار بود در فصل جدید برنامه نود در سه هفته اخیر دنبال شود ولی در هر برنامه، عادل فردوسی پور اعلام کرد هفته آینده به این موضوعات می پردازد.

در برنامه نود دوشنبه شب هفته گذشته، فردوسی پور به غیر از پخش خلاصه بازی و داوری های هفته چهارم لیگ برتر، هیچ مصاحبه تلفنی یا ضبط شده و یا حتی آیتم جذابی پخش نکرد و ۳۰ دقیقه زودتر از وقت معمول، برنامه را به پایان رساند که موجب تعجب بینندگان آن شد.

فردوسی پور در یک برنامه نود دیگر به موضوع پرونده جنجالی «خونه به خونه و نساجی» نپرداخت(و یا اجازه داده نشد که بپردازد) که همین مسئله موجب بروز حواشی و واکنش هایی به این مجری شد ولی حالا علی فروغی، مدیر شبکه سوم سیما با انتشار پیامی که در زیر آمده به تمام این حواشی پاسخ داده است:

 

“دیوار «ندانستن»، همچنان دور جام جم “‌

“چرا فردوسی‌پور در پرونده مشکوک ناکام ماند.”‌ ‌

برنامه نود، سه هفته است که از پرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال ایران منع می‌شود “سرانجام دیشب این نمایش عدم شفافیت و استراتژی جدید ندانستن مدیران رسانه ملی برای مردم آشکار شد .” “فردوسی‌پور دیشب از کلمات تلخ و ناامیدکننده برای نشان دادن خستگی روحی و جسمی خودش استفاده کرد و به اعتراض، نیم ساعت برنامه خودش را زودتر به پایان رساند.” این سطور تیتر و بخش هایی از مطلبی است که خبرگزاری رسمی دولت آن را پیرامون آخرین برنامه نود منتشر کرده. رسانه ای که مسئول طرح مواضع رسمی دولت است.

در این مدت ترجیح ما بر این بوده به جای توجه به حاشیه ها به برنامه سازی و آنتن و بپردازیم که گمان می کنم این مهم، در برنامه های جدید شبکه و تغییرات برنامه های موجود مشهود است. اما به نظرم آمد باید این یک مورد را برای مردم توضیح دهم تا عده ای متوجه باشند سواستفاده از #نجابت_رسانه_ملی هم حد و حدودی دارد.

دلیل اصلی نپرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال و پرونده مشکوک به تبانی در لیگ (که البته ظاهرا اینطور هم نبوده)، فشار جدی برخی مسؤولین دولت برای نپرداختن به این موضوع در سطوح مختلف سازمان است. به عبارت بهتر خبرگزاری رسمی دولت در حالی رسانه ملی را محکوم به بایکوت در این موضوع در فوتبال می کند که دلیل اصلی تجدید نظر رسانه ملی در پرداختن به این موضوع، درخواست مصرانه و فشارهای #مقامات_دولتی تا دقایقی مانده به آنتن بوده است. حالا سوال اینجاست که چطور می شود که دولت موضوعی را از صداوسیما مطالبه کند و بعد از اجابت درخواستش، رسانه رسمی آن مجموعه، به دلیل اجابت تقاضای همان مجموعه تخریب و توهین را در دستور کار خود قرار دهد؟! این تفاوت در سیاست های اعمالی و اعلامی، برای چیست؟

 

انتهای پیام/

ورزش سه

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=1333
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.