تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

7

مسئولان دولت علیه گزارش جنجالی برنامه ۹۰

  • کد خبر : 1333
  • 03 شهریور 1397 - 17:14
مسئولان دولت علیه گزارش جنجالی برنامه ۹۰

مدیر شبکه سه عنوان کرد مسؤولان دولتی سه هفته متوالی اجازه نداده اند برنامه نود به پرونده جنجالی فصل قبل لیگ یک ورود کند. به گزارش سرویس ورزشی افق تهران،  اتفاقات جنجالی در هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۹۷-۹۶ لیگ دسته اول که منجر به عدم صعود خونه به خونه بابل با وجود برتری […]

مدیر شبکه سه عنوان کرد مسؤولان دولتی سه هفته متوالی اجازه نداده اند برنامه نود به پرونده جنجالی فصل قبل لیگ یک ورود کند.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران،  اتفاقات جنجالی در هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۹۷-۹۶ لیگ دسته اول که منجر به عدم صعود خونه به خونه بابل با وجود برتری ۲ بر یک برق جدید شیراز و راهیابی تیم نساجی مازندران به لیگ برتر با پیروزی ۶ بر صفر راه آهن شد، حواشی زیادی را به همراه داشت که تا به امروز هم این پرونده باز است.

فدراسیون فوتبال ایران برای نخستین بار پرونده یک موضوع در کمیته انضباطی را به سرانجام نرساند و نتیجه آن را اعلام نکرد و از سوی دیگر چندی پیش به مسؤولان خونه به خونه بابل عنوان کرد می توانند موضوع را از طریق فیفا پیگیری کنند.

اما حواشی هفته آخر فصل گذشته لیگ یک که اهالی فوتبال همچنان پیگیر آن هستند، قرار بود در فصل جدید برنامه نود در سه هفته اخیر دنبال شود ولی در هر برنامه، عادل فردوسی پور اعلام کرد هفته آینده به این موضوعات می پردازد.

در برنامه نود دوشنبه شب هفته گذشته، فردوسی پور به غیر از پخش خلاصه بازی و داوری های هفته چهارم لیگ برتر، هیچ مصاحبه تلفنی یا ضبط شده و یا حتی آیتم جذابی پخش نکرد و ۳۰ دقیقه زودتر از وقت معمول، برنامه را به پایان رساند که موجب تعجب بینندگان آن شد.

فردوسی پور در یک برنامه نود دیگر به موضوع پرونده جنجالی «خونه به خونه و نساجی» نپرداخت(و یا اجازه داده نشد که بپردازد) که همین مسئله موجب بروز حواشی و واکنش هایی به این مجری شد ولی حالا علی فروغی، مدیر شبکه سوم سیما با انتشار پیامی که در زیر آمده به تمام این حواشی پاسخ داده است:

 

“دیوار «ندانستن»، همچنان دور جام جم “‌

“چرا فردوسی‌پور در پرونده مشکوک ناکام ماند.”‌ ‌

برنامه نود، سه هفته است که از پرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال ایران منع می‌شود “سرانجام دیشب این نمایش عدم شفافیت و استراتژی جدید ندانستن مدیران رسانه ملی برای مردم آشکار شد .” “فردوسی‌پور دیشب از کلمات تلخ و ناامیدکننده برای نشان دادن خستگی روحی و جسمی خودش استفاده کرد و به اعتراض، نیم ساعت برنامه خودش را زودتر به پایان رساند.” این سطور تیتر و بخش هایی از مطلبی است که خبرگزاری رسمی دولت آن را پیرامون آخرین برنامه نود منتشر کرده. رسانه ای که مسئول طرح مواضع رسمی دولت است.

در این مدت ترجیح ما بر این بوده به جای توجه به حاشیه ها به برنامه سازی و آنتن و بپردازیم که گمان می کنم این مهم، در برنامه های جدید شبکه و تغییرات برنامه های موجود مشهود است. اما به نظرم آمد باید این یک مورد را برای مردم توضیح دهم تا عده ای متوجه باشند سواستفاده از #نجابت_رسانه_ملی هم حد و حدودی دارد.

دلیل اصلی نپرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال و پرونده مشکوک به تبانی در لیگ (که البته ظاهرا اینطور هم نبوده)، فشار جدی برخی مسؤولین دولت برای نپرداختن به این موضوع در سطوح مختلف سازمان است. به عبارت بهتر خبرگزاری رسمی دولت در حالی رسانه ملی را محکوم به بایکوت در این موضوع در فوتبال می کند که دلیل اصلی تجدید نظر رسانه ملی در پرداختن به این موضوع، درخواست مصرانه و فشارهای #مقامات_دولتی تا دقایقی مانده به آنتن بوده است. حالا سوال اینجاست که چطور می شود که دولت موضوعی را از صداوسیما مطالبه کند و بعد از اجابت درخواستش، رسانه رسمی آن مجموعه، به دلیل اجابت تقاضای همان مجموعه تخریب و توهین را در دستور کار خود قرار دهد؟! این تفاوت در سیاست های اعمالی و اعلامی، برای چیست؟

 

انتهای پیام/

ورزش سه

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=1333
  • 39 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.