4

کاهش وزن با رژیم غذایی درست

  • کد خبر : 1313
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کاهش وزن با رژیم غذایی درست

اگر قصد داشته باشید لاغر شوید و وزن کم کنید ناخودآگاه مجبورید یک برنامه غذایی اختصاصی برای خودتان در نظر بگیرید به گزارش سرویس سلامت افق تهران، کاهش وزن و پیروی از رژیم لاغری معمولا نیاز به اختصاص وقت و هزینه دارد. در واقع اگر قصد داشته باشید لاغر شوید و وزن کم کنید ناخودآگاه مجبورید […]

اگر قصد داشته باشید لاغر شوید و وزن کم کنید ناخودآگاه مجبورید یک برنامه غذایی اختصاصی برای خودتان در نظر بگیرید

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، کاهش وزن و پیروی از رژیم لاغری معمولا نیاز به اختصاص وقت و هزینه دارد. در واقع اگر قصد داشته باشید لاغر شوید و وزن کم کنید ناخودآگاه مجبورید یک برنامه غذایی اختصاصی برای خودتان در نظر بگیرید و در نتیجه برای خودتان به صورت جدا از افراد خانواده آشپزی کنید و مواد غذایی مورد نیاز برای رژیم لاغری‌تان را تهیه کنید. اما خبر خوب این است که اگر فرد پرمشغله‌ای هستید و فرصت چندانی برای این کارها ندارید با در پیش گرفتن این ۵۰ روش سریع و آسان به پیشنهاد سایت معتبر spark people به راحتی می‌توانید وزن‌تان را کنترل و کم کنید.

 

۱یخچال منزل‌تان از مواد غذایی چاق کننده پاکسازی کنید. بهتر است این کار را هر هفته انجام دهید و آشپزخانه را از محل خطر به مکانی امن تبدیل کنید.

۲میوه و سبزیجات را جلوی چشم‌تان بگذارید. به این ترتیب بیشتر برای خوردن‌شان تمایل پیدا می‌کنید و در روند کاهش وزن موفق می‌شوید.

۳زمانی را برای ورزش به تقویم کارهای روزانه‌تان اضافه کنید. حتی می‌توانید زمان ورزش را به تقویم موبایل یا تبلت اضافه کنید و حتی آلارم موبایل‌تان را تنظیم کنید تا زمان ورزش را به شما یادآوری کند.

۴یک جمله تحریک کننده و ستایش‌آمیز که شما را به تحرک بیشتر وادارد برای خودتان انتخاب کنید و در طول روز با خودتان تکرار و زمزمه کنید به این ترتیب کاهش وزن سریع‌تر اتفاق‌تر می‌افتد.

۵اسنک‌های سالم مثل میوه خشک، انواع مغزها و آجیل ،بیسکوییت‌های بدون قند و شکر و رژیمی در اتومبیل و کشوی محل کارتان داشته باشید تا در زمان گرسنگی از آن‌ها میل کنید.

۶بعد از هر وعده غذایی بررسی کنید که چه چیزهایی خورده‌اید. در نهایت متوجه خواهید شد که با حذف و اضافه مواد غذایی مضر و مفید چقدر در روند کاهش وزن موفق بوده‌اید و نتیجه کار برای‌تان شگفت‌آور خواهد بود.

۷از یک دوست بخواهید در ورزش با شما همکاری کند. به این ترتیب ورزش برای شما نه تنها تبدیل به یک سرگرمی خواهد شد که کمتر احتمال دارد بدون انگیزه شده و آن را کنار بگذارید.

۸حتما صبحانه میل کنید. هر زمان که هوس یک خوراکی شیرین کردید به جای آن میوه میل کنید.

۹از ظرف‌های کوچک‌تر برای غذا خوردن استفاده کنید. به این ترتیب مغزتان را فریب می‌دهید و مغز تصور می‌کند غذای بیشتری خورده‌اید.

۱۰بعد از هر وعده غذا خوردن بلافاصله دندان‌هایتان را مسواک کنید تا هوس خوردن اسنک و شیرینی به سرتان نزند.

۱۱اگر غذاهایی مثل پاستا را دوست دارید، برای جبران کربوهیدرات دریافتی خوردن نان را محدود کنید.

۱۲برای خودتان انگیزه ایجاد کنید.

۱۳خوردن میان وعده‌های نمکی را کنار بگذارید. نمک سبب نفخ و پف کردن بدن می‌شود. از سوی دیگر نمک فشار خون را بالا می‌برد و احتمال حمله قلبی را بیشتر می‌کند.

۱۴هر روز به مدت نیم‌ساعت قبل یا بعد از شام پیاده‌روی کنید.

۱۵به جای جمله «من مجبورم»، جمله « من انجامش می‌دهم» را جایگزین کنید. به این ترتیب ورزش و وعده‌های غذایی از یک حالت اجبار تبدیل به یک امر عادی و روتین و وظیفه می‌شود.

۱۶غذاهایی بخورید که بیشتر حجم‌شان را آب تشکیل می‌دهد، هندوانه، انگور، گوجه‌فرنگی، اسفناج، مارچوبه، توت‌فرنگی، خیار و آناناس کالری کمی دارند و زودتر می‌سوزند.

۱۷زمانی که غذا می‌خورید، هر چند دقیقه یک بار تامل کنید و ببینید هنوز گرسنه هستید یا نه. اگر احساس گرسنه نیستید، ظرف غذا را کنار بگذارید و از سفره غذا دور شوید.

۱۸در ۵ دقیقه پایانی ورزش قلبی، حرکات کششی انجام دهید.

۱۹در ۵ دقیقه پایان ورزش کششی، ورزش قلبی انجام دهید، مثلا آرام راه بروید.

۲۰آجیل بخورید. مغز و آجیل‌ها منبع غنی پروتئین هستند و زمان طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارند.

۲۱به جای آبمیوه، میوه بخورید. میوه حاوی فیبر است و به جای چاق شدن شما را لاغر می‌کند.

۲۲به جای سودا و آبمیوه، آب و چای سبز بنوشید.

۲۳غذا خوردن جلو تلویزیون یا در تختخواب را مطلقا کنار بگذارید.

۲۴آدامس بدون قند بجوید. به جای یک بشقاب پاستا و گوشت، یک فنجان پاستا سبوس‌دار و گیاهی بخورید.

۲۵مرتب خودتان را روی ترازو وزن کنید تا متوجه افزایش و کاهش وزن‌تان بشوید.

۲۶شب‌ها یک ساعت زودتر بخوابید ( یا شب نیم ساعت زودتر بخوابید و صبح نیم ساعت دیرتر بیدار شوید). افرادی که خواب کافی دارند بهتر می‌توانند وزن کم کنند.

۲۷در طول روز با برنامه‌ریزی یک شیرینی کوچک میل کنید. وقتی بدانید قرار است یک جایزه به خودتان بدهید کمتر برای خوردنش حریص می‌شوید.

۲۸خوراکی‌هایی که نیاز به جویدن زیاد دارند انتخاب کنید. مثلا سیب درختی، هویج و آجیل و مغزی‌جات. به این ترتیب هم فیبر و انرژی بیشتری دریافت می‌کنید و هم هوس خوراکی خوردن از سرتان می‌افتد.

۲۹مراقب باشید چه چیزهایی به سالادتان اضافه می‌کنید. سس و موادی مثل مرغ سوخاری به جای این‌که سبب شوند با خوردن سالاد لاغر شوید سبب اضافه وزن بیشتر شما می‌شوند. تکه‌های مرغ یا ماهی آب‌پز یا گریل را به سالاد شب‌تان اضافه کنید.

۳۰قبل از این‌که احساس ضعف کنید غذا بخورید.

۳۱کفش ورزشی مناسب بپوشید. به این ترتیب ورزش و پیاده‌روی برای شما تبدیل به یک عمل لذت‌بخش می‌شود.

۳۲مختصر غذا بخورید. غذاهای آماده و فست‌فود را کنار بگذارید و غذاهای پروتئینی و فیبردار را جایگزین کنید.

۳۳در هر وعده غذایی پروتئین، فیبر و چربی غیر‌اشباع را بگنجانید.

۳۴لباس‌های سایز خودتان را بپوشید.

۳۵روی میز کار غذا نخورید. زمانی که با مشغله زیاد و روی میز کارتان غذا می‌خورید دوست دارید برای آرام کردن خودتان آن‌قدر غذا بخورید تا بترکید.

۳۶قبل از شام یا ناهار یک میان وعده کوچک مثل یک عدد میوه میل کنید.

۳۷قبل از آمدن سر میز ناهار و شام غذا را در بشقاب‌تان بکشید تا بیشتر از حد مجاز غذا نخورید.

۳۸حتی‌المقدور به جای آسانسور از پله رفت و آمد کنید.

۳۹نوشیدن مشروبات الکلی ممنوع.

۴۰به غذاهای‌تان زردچوبه، دارچین، فلفل، زنجفیل و سایر ادویه‌های چربی‌سوز اضافه کنید.

۴۱به برچسب مواد غذایی و میزان کالری، چربی، پروتئین، نمک و  دقت کنید.

۴۲به جای این‌که در آرزوی وزن کم کردن باشید بهترین و هوشمندترین راه‌ها را برای کاهش وزن پیدا کنید.

۴۳اگر ورزشی را دوست ندارید آن را انجام دهید. خودتان را مجبور به انجام ورزشی که از آن متنفرید نکنید. ورزشی را انجام بدهید که از آن لذت می‌برید.

۴۴بعد از شام سراغ یخچال نروید مگر برای خوردن آب یا یک تکه میوه.

۴۵سراغ رژیم‌های لاغری زودگذر و اغراق‌آمیز نروید. بهتر است که آهسته و پیوسته پیش بروید نه این‌که به سرعت لاغر شوید و به همان سرعت دوباره اضافه وزن به سر جای اولش برگردد. برای دستیابی به کاهش وزن صبور باشید.

۴۶هرگز به مدت طولانی حتی در محل کارتان یا هنگام تماشای فیلم ننیشینید. بعد از یک ساعت بلند شوید و کمی راه بروید.

۴۷آهسته غذا بخورید و لقمه‌تان را خوب بجوید. به این ترتیب هم کمتر غذا می‌خورید و هم زودتر سیر می‌شوید.

۴۸نمکدان را فراموش کنید؛ نمک و نمکدان مانع کاهش وزن درست و اصولی می‌شوند.

۴۹زمانی که سر کار هستید به بهانه‌های مختلف از روی صندلی بلند شوید. برداشتن کاغذ، تراشیدن مداد یا خالی کردن کشوی میزتان.

۵۰روزانه ۸ لیوان آب بخورید؛ برای کاهش وزن و تسریع روند سوخت و ساز بدن شما به آب کافی نیاز دارد.

انتهای پیام

الودکتر

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=1313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی