اخبار داغ

حذف رانت با تصمیم ارزی دولت خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو سهم ۲۴ درصدی افزایش تولید و صادرات نفت در رشد اقتصادی ایران برگزاری روز “بدون خودرو” در پایتخت تصمیم ایران و جیبوتی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک ساعت شروع به کار ادارات در حال پایش کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار خودرو جزییات افزایش و زمان واریز رقم جدید حقوق رتبه نخست گروه نفت در میان بخش‌های اقتصادی کشور انتخاب اعضای هیئت رئیسه تفحص از پتروشیمی‌ها واهمه دولت‌های غربی از نقش‌آفرینی زنان تحصیل‌کرده باحجاب در اجتماع افزایش حقوق بازنشستگان از مهرماه افتتاح ۱۸ تقاطع تا پایان امسال با هدف کاهش مسیر شهروندان تهرانی خودکفایی ایران در تولید کاتالیست صنعت پتروشیمی تغییر نحوه محاسبه عوارض تردد طرح ترافیک تهران برگزاری جشنواره انار جوشقان کاشان در مهرماه بازگشت ۳۵۰۶ لوح هخامنشی از آمریکا به ایران اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری افزایش ابر و رگبار پراکنده باران در تهران از جمعه آتش‌سوزی یک انبار در محدوده اتوبان صدر

0

اجرای «نظام دوری» در مدارس ابتدایی از مهر ماه

  • کد خبر : 128250
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۴۳
اجرای «نظام دوری» در مدارس ابتدایی از مهر ماه
"نظام دوری" مختص پایه‌های اول تا سوم دبستان است و این هدف را دنبال می‌کند که دانش‌آموزان در این سه سال با یک معلم تحصیل کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران؛ معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درخصوص اجرای نظام دوری از مهر امسال اظهارداشت: سه سال نخست دوره ابتدایی باید یک فضای آرام برای دانش‌آموزان باشد، فضای حاکم بر این سه سال دانش محور نیست اما در برخی مواقع شاهد هستیم که دانش‌آموز پایه دوم دبستان، چند هفته بعد از مهر تمایلی برای حضور در مدرسه ندارد چون معلم کلاس دوم شناخت دقیقی از توانایی‌های دانش‌آموز ندارد و انتظاراتی دارد که متناسب با سطح دانش‌آموز نیست.

وی با اشاره به اینکه “نظام دوری” از مهر امسال در ۶۴۰ کلاس درس دوره ابتدایی اجرا خواهد شد، افزود: مأموریت دوره ابتدایی شناسایی استعداد دانش‌آموزان است، با اجرای “نظام دوری” معلم می‌تواند در مدت سه سال، استعداد و ویژگی‌های دانش‌آموزان را رصد کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در انتخاب معلمان دقت لازم را خواهیم داشت و از معلمان توانمند استفاده خواهد شد چون اگر معلم ضعیف باشد، اجرای این طرح با آسیب‌های بسیاری همراه خواهد بود.

همچنین احمد عابدینی معاون سابق شورای عالی آموزش و پرورش درباره اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی اظهارداشت: یکی از راهکارهای خوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای “نظام دوری” است، بیش از ۱۰ سال از رونمایی سند تحول بنیادین می‌گذرد که رویکرد اصلی آن تأکید بر دوره ابتدایی است.

وی افزود: نظام دوری یکی از راهکارها برای ارتقای جایگاه دوره ابتدایی است و یک معلم به مدت سه سال همراه دانش‌آموزان در پایه‌های اول تا سوم دبستان است این موضوع مزایا و نگرانی‌هایی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها دارد.

معاون سابق شورای عالی آموزش و پرورش با نقد وزارت آموزش و پرورش که در اجرای برنامه‌ها با سرعت پایین اقدام می‌کند، عنوان کرد: بیش از ۱۰ سال از اجرای سند تحول بنیادین می‌گذرد اما امروز شاهد صحبت از اجرای آزمایشی “نظام دوری” به عنوان یکی از بندهای سند تحول بنیادین هستیم.

عابدینی بیان کرد: وقتی یک معلم در نظام دوری به مدت سه سال با دانش‌آموزان همراه است، شناخت خوبی از آن‌ها، مشکلات و مسائل عاطفی پیدا می‌کند و فرآیند یادگیری تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به پاشنه آشیل اجرای “نظام دوری” متذکر شد: اگر معلمان واجد صلاحیت برای حضور در “نظام دوری”  انتخاب نشوند با مشکلات بسیاری همراه خواهد شد و در مدت سه سال بزرگترین آسیب‌های روحی و روانی به دانش‌آموزان وارد خواهد شد بنابراین تربیت و توانمندسازی معلمان برای حضور در طرح مهمتر از اجرای آن است و صرف اجرا کردن “نظام دوری” مهم نیست.

معاون سابق شورای عالی آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: امروز کمترین دقت در گزینش معلمان انجام می‌شود و شاهد هستیم برخی افراد با ۴۵ سال سن به عنوان معلم وارد دوره ابتدایی می‌شوند که هیچ سنخیتی با این دوره ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=128250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی