اخبار داغ

ارززدایی در گرو بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان فولاد کاوه جنوب کیش، خوشنام در بازار رقابت حرکت صنعت پتروشیمی در نزدیکی قله برج میلاد قطب‌ گردشگری پایتخت پیش بینی بورس فردا ۱۲ مهر ساز وکار مجلس برای نظم بخشی به بدهی‌های دولت وضعیت بازار میوه و تره بار در آغاز پاییز انتقاد عضو شورای شهر تهران از جمع‌آوری ۳۰ پل عابر پیاده علت تاکید بر عدم خروج فولاد و سیمان از بورس کارآفرینی برای زنان معلول اولویت شهرداری تهران اعلام شرایط پرداخت سود سهام عدالت اعلام معیارهای جدید برای طرح ترافیک تهران توقف ساماندهی پارک دانشجو و تئاتر شهر روند کاهشی حوادث منجر به فوت در معادن “توزیع شیر” در دبستان‌های دولتی کشور ۲ بار در هفته راهی جدید برای تشخیص پارکینسون مرمت قدیمی‌ترین مدرسه تاریخی گیلان توصیه‌های تغذیه‌ای برای «گروه خونی O» بیانیه انجمن فولاد ایران در خصوص عرضه فولاد در بورس کالا لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نسل چهارم اینترنت و هوش مصنوعی

1

اجرای خط ۱۰ مترو تهران از نیمه شهریور

  • کد خبر : 126581
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
اجرای خط ۱۰ مترو تهران از نیمه شهریور
عملیات اجرایی خط 10 مترو تهران، از نیمه دوم شهریور و با آماده شدن نخستین جبهه حفاری در کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ به دنبال اتمام قریب‌الوقوع عملیات مونتاژ دستگاه حفار مکانیزه و آماده شدن نخستین جبهه حفاری در کارگاه دریاچه شهدای خلیج ‌فارس، احداث تونل‌های فاز نخست پروژه خط ۱۰متروی تهران به‌زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

 خط ۱۰متروی تهران به طول تقریبی ۴۵کیلومتر، شامل ۳۳ایستگاه بوده که از ایستگاه وردآورد (ایستگاه تبادلی با خط‌۵) در منتهی‌الیه غربی خود آغاز و تا فلکه سوم تهرانپارس (ایستگاه تبادلی با خط‌۴) در شرق پایتخت ادامه خواهد یافت. فاز نخست پروژه ساخت این خط به طول ۲۰کیلومتر از منطقه سعادت‌آباد (میدان کتاب) تا وردآورد اجرا خواهد شد. برای این منظور قرار است ۳دستگاه TBM (دستگاه حفار مکانیزه) به خدمت گرفته شود که ۲ دستگاه در خلاف جهت یکدیگر از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج‌فارس و یک دستگاه از کارگاه جنت‌آباد (به سمت شرق) عملیات احداث تونل و مسیر فاز نخست خط‌۱۰را به انجام خواهند رساند؛ البته شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه در کارگاه جنت‌آباد در مراحل اولیه حفاری قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود نخستین دستگاه حفار مکانیزه که یکصد متر طول و هزار تن وزن دارد، از نیمه دوم شهریورماه، عملیات حفاری تونل‌های اصلی در بخش غربی پروژه را آغاز کند. این دستگاه در شرایط مناسب پشتیبانی و اجرایی یعنی زمانی که مصالح لازم (سیمان و آرماتور) به میزان کافی موجود بوده و به ‌دلیل نقص فنی یا موارد تعمیراتی متوقف نشود، روزانه قادر به حفاری و ساخت ۱۵متر تونل است. به تعبیر بهتر با راه‌اندازی ۳دستگاه حفار مکانیزه و تامین مصالح مورد نیاز، اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در کارکرد این دستگاه‌ها پیش نیاید، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰متروی تهران ظرف مدت ۳سال وجود خواهد داشت و این امر باعث می‌شود سرعت پروژه از برنامه زمانبندی آن سبقت بگیرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=126581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی