تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

می توانیم اثر تحریم ها را به حداقل برسانیم

  • کد خبر : 12162
  • 06 اردیبهشت 1398 - 15:09

امامی کاشانی، خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: با همکاری و همدلی می‌توان تأثیر تحریم‌ها را به حداقل رساند. به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با توصیه همگان به داشتن تقوا و ترس از خداوند، […]

امامی کاشانی، خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: با همکاری و همدلی می‌توان تأثیر تحریم‌ها را به حداقل رساند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با توصیه همگان به داشتن تقوا و ترس از خداوند، اظهار داشت: ما باید تقوا را رعایت کنیم و وظیفه‌ای که بر عهده داریم را انجام دهیم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: همه ما باید برای کار ارزش قائل باشیم و از تنبلی و راحت‌طلبی دوری کنیم. روز کارگر منحصر به کارگران عزیز نیست و همه ما از روحانیت گرفته تا اصناف و کارمندان، کارگر هستیم و باید کارمان را به درستی و دقت انجام دهیم،  همه ما در هر شغلی که هستیم، باید کارمان را به نحو احسن انجام دهیم، اساتید دانشگاه‌ها نیز وظیفه دارند که با آمادگی، سر کلاس درس رفته و سوالات و شبهات دانشجویان را به درستی جواب دهند.

وی تصریح کرد: ارج گذاشتن به روز کارگر، یعنی ارزش قائل بودن به کار و تلاش برای نجات کشور. رهبر معظم انقلاب امسال را سال «رونق تولید» نامیدند و رونق تولید با کسب و کار به وجود می‌آید. حیف است که انسان ثروتی به دست آورد و در خارج از کشور هزینه کند. همه ما باید به رونق تولید اهمیت داده و جلوی آسیب‌ها را بگیریم.

وی درخصوص دور جدید تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: دشمن ما را با تحریم، دوره کرده و خیانت‌های فراوانی علیه ملت ما داشته که اینها چیز جدیدی نیست و آمریکایی‌ها از روز اول با ملت ما دشمن بودند اما این دولت و رئیس‌جمهور احمق آنها، دشمنی و چهره واقعی آمریکا را برای همگان عیان کردند.

می‌توانیم اثر تحریم‌ها را کاهش دهیم

امامی کاشانی بیان کرد: با همکاری و همدلی می‌توان تأثیر تحریم‌ها را به حداقل رساند،  در بحث سیل به خوبی ملاحظه کردیم که اگرچه مشکلاتی برای هموطنانمان پیش آمد اما همه از دولت، مردم و سازمان‌ها به خوبی پای کار آمدند و به مردم سیل‌زده کمک کردند. خوشبختانه آحاد مختلف جامعه وارد میدان شدند و با وحدت به کمک مردم شتافتند، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که کمک مردم به سیل‌زدگان، خاطرات ابتدای نهضت انقلاب اسلامی را زنده کرد. اگر با هم این‌چنین باشیم و با یکدیگر همدردی کنیم و تلاش داشته باشیم، در برابر تحریم‌ها نیز پیروز خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر در برابر تحریم‌ها، مردم و مسئولان به وظایف خود عمل کنند و اشتغال ایجاد شود و اقتصاد مقاومتی را دولت، مجلس و قوه قضائیه به خوبی اجرا کنند، می‌توانیم تأثیر تحریم‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به انتخاب سرلشگر سلامی به فرماندهی کل سپاه اظهار داشت: در ابتدا باید به سرلشگر سلامی برای تصدی فرماندهی کل سپاه تبریک بگویم. امیدواریم با صلابت و تلاش بتوانند کار را پیش ببرند. سپاه در دوران انقلاب اسلامی نشان داده که حتی دشمن هجوم آورده در کنار سایر نیروهای مسلح، مقابل آنها سینه سپر کرده و سپاه و ارتش، موجب امنیت و ثبات در کشور هستند.

دنیا اقدامات مثبتی را از سپاه پاسداران ایران دیده است

امامی کاشانی با اشاره به اقدامات اخیر کاخ سفید در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی و اقدام متقابل مجلس شورای اسلامی، گفت: آمریکا سپاه را تروریست اعلام کرد اما باید ببینیم که تروریست کیست!؟ تروریست در آمریکا و اقدامات آنهاست. اسلام، ترور را منع کرده و پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «مؤمن ترور نمی‌کند»؛ این عقیده و تئوری ماست. در عمل هم نیروهای مسلح ما تنها به دفاع از اسلام، ملت و کشور می‌پردازند و دنیا اقدامات مثبتی را از سپاه و نیروهای مسلح ایران دیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: داعش را آمریکایی‌ها به وجود آوردند و با حمایت از عربستان سعودی و در اختیار قرار دادن تسلیحات، موجب کشتار مردم بیگناه یمن شدند. عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا، خود تروریست هستند و جنایات آنها برای همه آشکار شده است. مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود فکر می‌کنند موفق هستند اما شکست، بدبختی و نابودی از آنِ آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعدام ۳۷ نفر در عربستان سعودی گفت: کشتار این افراد بیگناه، لکه‌ی ننگی بر چهره آمریکا و آل‌سعود است و دنیا می‌داند جنایتکار و تروریست کیست. ترامپ با حمایت از آل‌سعود و اقداماتی که علیه بشریت در دنیا انجام می‌دهد، پرده را از روی جنایات آمریکا، برداشته و هویت و حقیقت آمریکا را برای جهان آشکار کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=12162
  • 45 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.