تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

0

حسین کاشیان درگذشت

  • کد خبر : 119639
  • 18 خرداد 1402 - 17:44
حسین کاشیان درگذشت
هنرمند پیشکسوت شناخته‌شده عرصه هنرهای تجسمی که مدتی در بیمارستان بستری بود درگذشت.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران؛ حسین کاشیان هنرمند پیشکسوت نقاش و خوشنویس که از ابتدای اردیبهشت به دلیل سکته مغزی و تبعات آن در بیمارستان شریعتی تهران بستری بود، روز گذشته ۱۷ خردادماه دار فانی را وداع گفت.

کاشیان در سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲ به عنوان رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول به کار شد و پس از آن به عنوان کارشناس آثار هنری در اداره کل هنرهای تجسمی به فعالیت پرداخت. وی همچنین یکی از نخستین هنرمندان ایرانی بود که آثارش به حراج کریستیز راه یافت.

کاشیان از شاگردان مکتب فرشچیان بود و یکی از نخستین هنرمندان ایرانی بود که آثارش به حراج کریستیز راه یافت و در سال ۱۹۸۶ با اثری به نام Homage to Omar Khayyam به قیمت ۳۹,۴۰۰ دلار، در سال ۲۰۰۳ با اثری به نام Angels و برآورد قیمتی ۸ هزار تا ۱۲ هزار موفق به فروش ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلاری شد. این هنرمند همچنین در سال ۲۰۰۸ نیز با یک اثر بدون عنوان در این حراج بین المللی حاضر و موفق به فروش ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلاری شد.

بر این اساس، در پی درگذشت استاد حسین کاشیان، هنرمند شناخته‌شده عرصه نقاشی و خوشنویسی و همکار سابق اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاثّر و تالّم، خبر تلخ درگذشت همکار گرانقدر و هنرمند شناخته‌شده عرصه هنرهای تجسمی، زنده‌یاد حسین کاشیان را دریافت کردم.

مرحوم کاشیان در طول دوران حیات خود علاوه بر خلق آثار هنری ارزنده و چشم‌نواز در زمینه‌هایی چون نقاشی و خوشنویسی، سالیان متمادی به عنوان کارشناس آثار هنری با اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشت و پیش از آن نیز در کسوت رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مقطع پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، منشأ خدمات و اقدامات اثرگذار بسیاری شد.

بی‌تردید، یاد و خاطره این همکار و هنرمند ارجمند در کنار شمایل آثار و خدمات ماندگار او همواره در قلب اهالی هنردوست سرزمین هنر خیزمان ایران اسلامی، جاودان خواهد ماند.

اینجانب، ضمن ابراز تسلیت و هم‌دردی با خانواده مکرّم کاشیان، جامعه هنرهای تجسمی کشور و نیز همکاران سوگوارم در اداره کل هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر، از پیشگاه خالق رحمان برای آن فقید سعید، رحمت و مغفرت و برای کلیه بستگان معزّا، صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=119639
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.