تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی ضرورت تخصیص بودجه برای مرمت آثار فرهنگی تهران

3

لزوم مقابله با تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره)

  • کد خبر : 119282
  • 14 خرداد 1402 - 10:08
لزوم مقابله با تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره)
شورای نگهبان به‌مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: باید با فراموشی و تحریف اندیشه‌های امام و هویت زدایی از انقلاب اسلامی مقابله کرد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ شورای نگهبان به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به این شرح است:

۱۴خرداد سالروز عروج بزرگمردی است که یکی از عظیم‌ترین انقلابِ تاریخ را با دو عنصر «دین» و «مردم» بنیان نهاد؛ انقلابی که سرآغاز آن قیام مردمی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود و همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد که نشانه‌های پویا بودن این انقلاب و راه امام خمینی (ره) آشکار است. امام خمینی (ره) آرمان و آرزوی مجاهدان الهی در طول تاریخ را محقق کردند و اراده مردم مسلمان ایران و سایر مسلمانان جهان و حتی ملت‌های آزادی‌خواه را در مسیر اراده خداوند متعال قرار دادند.

ایشان در همین راستا به مبارزه با استبداد و استکبار پرداختند تا استقلال، آزادی، جمهوریت، عدالت و… که در اصول مترقی قانون اساسی بدان اشاره شده است، نمود پیدا کند. امید و توجه مردم و جوانان به آنچه در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی آمده، یکی از نشانه‌های زنده بودن انقلاب امام خمینی (ره) است.

نهضت امام خمینی (ره) آرمان‌ها را که سالیان متمادی در کتابخانه‌ها و افکار اندیشمندان بود به تجسم عینی در میان ملت ایران و ملت‌های مسلمان تبدیل کرد و تجربه انباشته‌شده مجاهدان برای برپایی حکومت اسلامی را به ثمر نشاند. برای دستیابی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باید تلاش و مجاهدت کرد و با اراده قوی وارد میدان شد. باید با فراموشی و تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره) و هویت‌زدایی از انقلاب اسلامی هم مقابله کرد؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بارها بر آن تاکید کرده‌اند.

نسل جوان کنونی برای ایفای مسئولیت ملی و انقلابی و برداشتن گام دوم انقلاب، آماده دریافت درس‌ها، گفتارها و رفتارهای این امام عزیز است و سالگرد ارتحال امام (ره) فرصتی ارزشمند برای تبیین ابعاد و زوایای شخصیتی و اندیشه‌های متعالی آن حضرت است. سخنان امام خمینی (ره) همچنان تازه و ایشان امام دیروز، امروز و فردای ملت ایران و مراجعه به اندیشه‌ها و آرای معمار کبیر انقلاب و احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) نیاز همیشگی نظام و ملت ایران است.

در پایان از مردم برای حضور در مراسم‌های گرامیداشت امام خمینی (ره) به خصوص مراسمی که بدین‌مناسبت در روز ۱۴ خرداد با سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌گردد، دعوت می‌شود و امیدواریم طریق و سلوک خمینی کبیر (ره) و خلف صالحش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره و در همه‌ امور سرلوحه و سرمشق مسئولان و صاحب منصبان نظام جمهوری اسلامی ایران در هر پست و مقام باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=119282
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.