تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

سال تحول بزرگ در حمل و نقل عمومی پایتخت

  • کد خبر : 119169
  • 12 خرداد 1402 - 10:40
سال تحول بزرگ در حمل و نقل عمومی پایتخت
در دوره جدید مدیریت شهری از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اسفند سال گذشته، ۹ایستگاه مترو افتتاح شده و با افتتاح ایستگاه علامه جعفری در خط۴ در ماه گذشته، این عدد به ۱۰ ایستگاه رسید.به این ترتیب در حال حاضر مردم تهران صاحب ۱۵۰ ایستگاه مترو هستند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در یادداشتی تحت عنوان «سال تحول بزرگ در حمل و نقل عمومی پایتخت» در روزنامه همشهری نوشت: بدون شک‌ امسال، سال تحول بزرگ در حمل و نقل عمومی پایتخت است. برای تحقق این تحول،شهرداری تهران چند تلاش را به صورت موازی پیگیری می‌کند. مهم‌ترین خطوط این تلاش،نوسازی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی یعنی مترو است. در این مسیر، فعالیت‌ها در ۳حوزه دنبال می‌شود، یکی در موضوع ایستگاه‌های جدید مترو، دیگری در موضوع خطوط مترو والبته تامین واگن‌های مترو.

در دوره جدید مدیریت شهری از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اسفند سال گذشته، ۹ایستگاه مترو افتتاح شده و با افتتاح ایستگاه علامه جعفری در خط۴ در ماه گذشته، این عدد به ۱۰ ایستگاه رسید.به این ترتیب در حال حاضر مردم تهران صاحب ۱۵۰ ایستگاه مترو هستند.

تا پایان سال ۱۳ایستگاه دیگر هم افتتاح خواهد شد. یکی از این ایستگاه‌ها،ایستگاه پرند است و خط متروی پرند، با همراهی شهرداری تهران و دولت محترم فعال خواهد شد.
از طرف دیگر خطوط ۶ و ۷ مترو امسال از نظر تونل‌ها و ایستگاه‌ها کامل می‌شوند. در کنار توسعه بخش جنوبی خط ۶ مترو، همه ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ داخل مدار قرار خواهند گرفت و موضوع خطوط متروی تهران، امسال به سرانجام خوبی خواهد رسید.به این ترتیب مردم تهران می‌توانند از همه ایستگاه‌های تقاطع‌ها در ۷ خط مترو استفاده کنند.
درباره سایر خطوط مترو باید بگویم که امسال،راه‌اندازی خطوط ۸،۹،۱۰ و ۱۱مترو با جدیت پیگیری خواهد شد و شروع پروژه ایجاد خطوط ۸ و۹،حتما امسال اتفاق می‌افتد.به احتمال زیاد خط ۸ تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهد شد تا در ابتدای سال۱۴۰۳، راه‌اندازی خط ۱۱ کلید خواهد خورد.

همان‌طور که بارها از طرف شهردار محترم تهران و مسئولان حمل و نقل شهری عنوان شده، واگن‌های مترو در وضعیت بسیار نامناسبی تحویل گرفته شده اما با این حال امیدواریم بتوانیم ۲۱۰ واگن را به صورت اساسی تعمیر و نوسازی کنیم.برخی از سامانه‌های الکترونیکی و تجهیزات واگن‌ها کاملا به‌روز خواهد شد.در کنار این تعمیرات، همان‌طور که شهردار تهران قبلا به رسانه‌ها اعلام کرده، قرارداد ۷۹۱ واگن با طرف چینی در حال پیگیری است.امیدواریم بخشی از آنها را تا پایان سال و مابقی را در بازه زمانی ۱۸ ماهه تحویل بگیریم. همین‌جا باید از کمک و همراهی بانک شهر و دولت محترم تشکر کنم.

موضوع ۱۱۳ واگن قطار ملی هم در حال پیگیری است و امیدوارم با همراهی دولت و وزارت نفت برای تامین مالی غیرمستقیم پروژه، اتفاقات خوبی رقم بخورد. در این صورت می‌توانیم بیش از ۹۰۰ واگن را در ۲ سال آینده به خطوط ریلی اضافه کنیم و در کنار ۲۱۰واگن تعمیری،خطوط ریلی با تزریق بیش از ۱۰۰۰ واگن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در کنار گسترش خطوط  و ایستگاه‌های مترو، می‌توانیم تعداد واگن‌های نوسازی شده و باکیفیت بیشتری در اختیار  داشته باشیم که سرفاصله حرکت قطارها را کاهش خواهد داد. در نهایت می‌توان گفت امسال،سال بسیار خوبی برای حمل و نقل عمومی خواهد بود و امیدواریم شکاف‌های حاصل از بی‌توجهی‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهیم و کمی از شرمندگی‌ها در برابر مردم عزیز پایتخت خارج شویم.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=119169
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.