تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

0

پیش‌ بینی روند شاخص کل بورس

  • کد خبر : 119154
  • 13 خرداد 1402 - 10:04
پیش‌ بینی روند شاخص کل بورس
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی این بازار اعلام کرد شاخص بورس قدرت دارد به بالای سه میلیون واحد برسد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ فردین آقابزرگی با بیان اینکه ممکن است شاخص دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی که یک رکورد تاریخی بود مورد قبول نباشد، اظهار کرد: این موضوع از سوی برخی مسئولان به مردم نیز القا شد. عرضه زیاد بازارگردان و نهاد‌های سرمایه‌گذاری در کنار اعلام برخی مواضع درمورد اینکه بازار سرمایه وضعیت مناسبی ندارد به ریزش بازار طی هفته‌های قبل دامن زد. بعضا دیده می‌شود افراد مرتبط با بازار سرمایه مانند مدیران نشاران یا مدیران شرکت‌های ثبت و پذیرش شده در بازار اجازه اظهار نظر کارشناسی درمورد بازار را ندارند. اما افراد غیر مرتبط درمورد بورس صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فقط شناسایی سود توسط سهامداران باعث ریزش بازار نشده است، گفت: بعضا این ترس وجود دارد که اتفاق سال ۱۳۹۹ تکرار شود درحالی که وضعیت بازار در آن سال با حال حاضر قابل مقایسه نیست و باید از ورود نقدینگی به بازار سرمایه استقبال شود. P/E TTM بازار در سال ۹۹ به ۳۸ رسیده بود، اما درحال حاضر ۱۱ است. همچنین P/E فوروارد از عدد ۱۵ در سال ۱۳۹۹ به ۸ تا رسیده است. این اعدا حاکی از بالا بودن سطح ارزندیگ بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شاخص کل بورس قدرت دارد به بالای سه میلیون واحد برسد، اما دستوراتی که در جهت ساماندهی بازار‌ها صادر می‌شود، مانع آن شده است. اما به طور کلی ارزنده‌ترین بازار نسبت به سایر بازارها، بازار سرمایه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=119154
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.