تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

3

لزوم تامین اتوبوس با استفاده از دو ظرفیت داخلی و خارجی

  • کد خبر : 119141
  • 12 خرداد 1402 - 9:43
لزوم تامین اتوبوس با استفاده از دو ظرفیت داخلی و خارجی
رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: باید از ظرفیت اتوبوس های وارداتی و خارجی از سوی وزارت کشور استفاده کنیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ در راستای تقویت و تسهیل امور مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوسرانی، جلسه ای در قالب طرح رصد با حضور مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، محمد آخوندی، میثم مظفر و احمد صادقی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، جلال بهرامی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مهدی علیزاده؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مجموعه اتوبوسرانی برگزار شد.

در ابتدا مهدی چمران، رئیس شورای شهرتهران با انتقاد ازعملکرد فعلی شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: ما از رویکرد فعلی راضی نیستیم. قولی که به مردم دادیم اضافه شدن حداقل ۳ هزار دستگاه اتوبوس به شهر تهران است اما امیدوارم با حضورنیروی جوانی که در شرکت واحد اتوبوسرانی وجود دارد حرکت‌های خوبی را شاهد باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه از سال ۸۸ وزارت کشوراهتمامی به خرید اتوبوس نداشت و دستگاه جدیدی به ناوگان اضافه نشده است، گفت: تلاش هایی که در مهرماه سال ۸۶ یا ۸۷ صورت گرفت آنهم با همکاری رئیس جمهور وقت توانستیم ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را تأمین کنیم اما متاسفانه دولت گذشته هم هیچ‌گونه علاقه و سعی برای اینکه اتوبوس به کشور برساند نداشت و متاسفانه دستگاهی به ناوگان اضافه نشد.

وی با بیان اینکه روزی که شورا را تحویل دادیم حدود ۵ هزار اتوبوس و روزی که تحویل گرفتیم ۱۸۰۰ دستگاه به زور داشتیم، گفت: در همین برهه ای که دوباره ما به شورا آمدیم توانستیم اتوبوس ها را به حدود ۲ هزار دستگاه برسانیم اما بدانیم که قطعاً کار قطره ‌چکانی دردی از تهران دوا نمی‌کند و تهران باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد.

چمران یادآور شد: پیش‌بینی شده بود که تهران در طرح جامع حمل و نقل عمومی و افق ۱۴۰۴نیازمند ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس است از این رو برای رسیدن به این افق باید در حال حاضر حداقل ۹ هزار دستگاه فعال میداشتیم اما الان ۱۹۵۰ دستگاه داریم و این کاستی متاسفانه باعث رنجش مردم و بروز فشار روانی و اتلاف زمان است.

رئیس شورای شهر ششم تهران تصریح کرد: حمل و نقل عمومی اولین مشکل شهر ماست و ترافیک و آلودگی به خاطر همین مشکل است. تا پایان سال جاری مسئولان خیلی خوش‌قول باشند ۷۶۰ دستگاه اتوبوس نو و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده را به شهر اضافه می‌کنند؛ ما اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی اضافه برای حمل و نقل لحاظ کردیم و می‌خواستیم تا مسئولین مربوطه در این حوزه همت کنند، حالا از این بودجه باید استفاده کنیم و رسیدن به این مهم تنها پیش بینی در بودجه نیست بلکه هنر مسئولان این است که چگونه از این فرصت استفاده مطلوب کنند.

وی با بیان اینکه بازهم اضافه شدن ۷۶۰ اتوبوس دردی را دوا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: چاره باید چیز دیگری باشد. باید از فرصت شرکت‌هایی مانند ایران‌خودرو دیزل استفاده کنیم. باید هم از طریق واردات و هم از ظرفیت داخلی برای تأمین اتوبوس استفاده کنیم. چرا تنها با دو شرکت داخلی کار می‌کنیم؟ برویم با تمام شرکت‌های داخلی تعامل کنیم.

چمران در ادامه با در خواست از وزارت کشور در ایفای تعهدات خود مبنی بر تخصیص منابع مالی در خرید اتوبوس اظهار کرد: بودجه یک ‌دوازدهم باید حتماً عملیاتی بشود، چون خودروسازان می‌گویند به ما پول بدهید تا ۱۴ ماه دیگر به شما اتوبوس تحویل بدهیم. این به درد ما نمی‌خورد. بایستی جنگی و جهادی کار کنیم.

میثم مظفر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به برنامه ریزی شورای شهر تهران در ارتباط با حوزه حمل و نقل در سال جاری گفت: امسال تحقق ۲ هزار دستگاه اتوبوس در بودجه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس حدود هزار میلیارد در بودجه پیش بینی شده است. ضمن اینکه در صورت تحقق بودجه از رقم در نظر گرفته شده باید این رقم در خرید اتوبوس استفاده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: به غیر از مواردی که در بودجه برای خرید اتوبوس های جدید در نظر گرفته شده است امیدواریم دولت نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بنا بر اعلام شرکت اتوبوسرانی تهران تا به امروز قرارداد ۴۶۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: وزارت کشور نیز باید به تعهدات خود عمل کند و باید از ظرفیت اتوبوس های وارداتی و خارجی از سوی وزارت کشور استفاده کنیم.

وی گفت: همچنین در بودجه امسال شهرداری تهران خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس سه کابین به ارزش یک هزار میلیارد تومان، ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان و تعمیر ۵۴۰ دستگاه اتوبوس تاکید شده است.

مظفر اظهار امیدواری کرد، شورای شهر تهران و شهرداری به اهداف خود در سال جاری دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=119141
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.