تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

1

پتروشیمی بندرامام به خودی خود یک رزمنده، جانباز و از خانواده شهدا است

  • کد خبر : 119052
  • 09 خرداد 1402 - 16:41
پتروشیمی بندرامام به خودی خود یک رزمنده، جانباز و از خانواده شهدا است
مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با حضور گسترده مدیران و کارکنان پتروشیمی بندرامام در مسجد مجتمع برگزار شد.

به گزارش افق تهران، در این مراسم که روز یکشنبه هفتم خردادماه برگزار شد ، دکتر انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام اظهار داشت؛ «خدا را سپاسگزارم که توفیق پیدا کردیم بعد از ۴۰ سال یک واقعه خاص تاریخی را گرامی بداریم و آن آزادسازی خونین شهر و خرمشهر عزیز ما است. »

ایشان با اشاره به جایگاه صنعت در دوره دفاع مقدس ،بیان داشت؛ «پتروشیمی بندر امام به دلیل جایگاهی که در صنعت دارد در دوران جنگ و دفاع مقدس مسئولیت، احساس، تعهد و رغبت آن جایگاه بیش از همیشه حس میشد و امروز ما در این مراسم مشارکت داریم و این روز ارزشمند را گرامی میداریم به دلیل آنکه شهدای گرانقدر پتروشیمی بندر امام که تعدادی از آنان در بمباران در مجتمع به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و از همین رو است که می گویم پتروشیمی بندر امام خود یک رزمنده و جانباز است و خود از خانواده شهید ست چون عزیزانش در این مکان به شهادت رسیده اند. »

دکتر انصاری نیک افزود؛ «با توجه به هزار و هفتصد نفر ایثارگری که در این شرکت بزرگ داریم ، شایسته بود که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و یادی کنیم از رشادت ها و دلاوری ها و شجاعت ها و مجاهدت های بزرگان و پیشکسوتان من در عرصه جهاد و همینطور شهدای والا مقام تا بتوانیم از این فضا و از این معنویت توشه ای ببریم و دلمان را به خدا بسپاریم و به یاد آن عزیزان باشیم. باید از آن عطر پیروزی همیشه همراه خودمان داشته باشیم و پیروزی در خرمشهر برای تمام مردان و زنان ما به یاد ماندنی بود. »

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام تصریح کرد؛ «در آثار دفاع مقدس از زبان فرماندهان و بسیجیان و سپاهیان خاطراتی ارزشمند نقل شده و از آن روزها به یادگار مانده است. کسی که اهل دل است با قرائت هر سطر از این کتاب ها هم اشک است و هم عشق و هم افتخار است . تمام آن لحظات با آن معنویت در متن فرهنگ اسلامی ملت ایران ضبط شده است و صف آرایی جدید نیروهای رزمنده با ابتکار عمل و جسارت فرماندهان عزیزی چون شهید سپهبد صیاد شیرازی و حاج محسن رضایی به عنوان فرماندهان قرارگاه کربلا و شهدای بزرگواری چون حسن باقری و حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهانی چون حاج مرتضی گرگانی ، سردار غلامعلی رشید و تعداد زیادی از فرزندان عزیز استان خوزستان میسر شد. »

ایشان یادآور شد ؛ «در عملیات بیت المقدس که بعد از عملیات طریق القدس و ثامن الائمه بود به منظور عقب راندن ارتش عراق از منطقه غرب کارون و عقب راندن آنها تا مرز بین المللی و آزاد سازی شهر خرمشهر برنامه ریزی شد و در اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ با رمز یا علی ابن ابی طالب عملیات بزرگ بیت المقدس شروع شد و در چهار مرحله انجام شد. از ۱۰ اردیبهشت تا ۳ خرداد چهار مرحله عملیات انجام شد و شهر خرمشهر تا ظهر روز سوم خرداد آزاد شد. عملیات بیت المقدس را رشادت و شجاعت و جسارت فرماندهان و شهدا و رزمندان عزیز ما فراتر از اهدافی که فکر می کردند به انجام رسید و جهانیان را بهت زده کرد. دنیا دید که ملت اصیل ایران درطول تاریخ هرگز در برابر دشمن سر فرود نیاورده است و با تکیه به ایمان الهی و ابتکار عمل فرزندان خود همیشه می تواند دشمنان را سر جای خود بنشاند. تصور استکبار جهانی این بود که با حمله صدام انقلاب اسلامی عملا شکست می خورد و کشور اشغال می شود و زیر سلطه می رود و یا تجزیه می شود ولی کور خواندند و از ایمان مجاهدین اسلام غافل بودند. »

دکتر انصاری نیک با تشریح جایگاه رفیع امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس ، اظهار کرد؛ «بخشی از دلایلی که این پیروزی بزرگ و شگفت آور را رغم زد و جهانیان را شگفت زده کرد، نقش روحیه دهنده رهبری امام خمینی و روحیه رزمندگان و عشق آن ها به شهادت و ایمان آن ها به مکتب نورانی اسلام است. در متن جنگ این ویژگی ها را پیدا می کنید نه ابزار ها و تجهیزات نظامی ؛ ارتش عراق که در غرب کارون مستقر بودند از نظر تعداد نیروها سه برابر بودند از نظر تجهیزات و تانک ها و هواپیماها و تیپ های زرهی و مکانیزه ده برابر ما بودند ولی این دشمن تا دندان مسلح با رشادت رزمندگان ما سست شد و در اولین روزهای عملیات بخشی از تیپ های آن ها عقب نشینی کردند و صحنه عملیات را ترک کردند و برای دفاع در مواضع جدید قرار گرفتند. این وضعیت حاصل ترس از ایمان رزمندگان اسلام بود. »

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام تشریح کرد؛ «این ها درس های آزادسازی خرمشهر برای ما است. روحیه ای که رهبری و فرماندهی جنگ به ما می داد و ایمان مجاهدین و موضوعی که یافته و احساس خود من است. وقتی تاریخ مردم ایران را می خوانیم اصالتی خاص در این مردم می بینیم. تکیه فرزندان این کشور به این روح و ایمان است. آنها اصالتی دارند که در برابر تمامی دشمنان خاص جلوه می کنند. دشمنان ما همیشه آدم هایی غیر اصیل بودند هر کدام نمایشی از قدرت و اقتدار دادند که بیانگر بی اصالتی و عدم استقلال آن ها است. همیشه قدرتی پشت سرشان بود و هدایتشان می کرد. آن قدرت جز استکبار جهانی نبود و امروز هم دشمنان ما از شمال و جنوب و شرق و غرب شاخ و شانه می کشند. در کدامیک از این دشمنان اصالت می بینید و در کدامیک مبتنی بر فرهنگ خود رفتار می کنند و بر اصالت ملت خود تکیه کرده اند؟هیچ کدامشان! همه آن ها با خط و نشان قدرت های منطقه ای و استکبار جهانی و قدرت های امپریالیستی و سرمایه داری در مقابل ما قرار گرفته اند.»

دکتر انصاری نیک در پایان خاطرنشان کرد؛ «می خواهم بگویم همچنان ما مبتنی بر همین اصالت و ایمان و تفکر و عقلانیت و ابتکار عمل و روحیه شهادت طلبی فرزندان ایران کشور عزیز خود را از تجاور متجاوزین مصون می‌داریم و از دوره رستم و سیاوش تا دوره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، همیشه فرزندان ایران سرباز فداکار میهن و دین خود هستند.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=119052
  • 11 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.