تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

1

خروج سرمایه و افت معاملات بورس

  • کد خبر : 118949
  • 10 خرداد 1402 - 10:32
خروج سرمایه و افت معاملات بورس
خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 778 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ در معاملات روز چهارشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۲،  شاخص بورس  تهران ۱۷ هزار و ۳۸۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۴۵ واحد پایین آمد.

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با نزول ۸ هزار و ۳۸۲ واحدی در رقم ۷۶۵ هزار و ۵۰۹ واحدی ایستاد.

شاخص کل  فرابورس  نیز با کاهش ۲۰۲ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۶۲۴ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش هزار و ۷۸ واحد به سطح ۱۳۹ هزار و ۶۲۷ واحد رسید.

به نظر می‌رسد معامله گران بازار در آستانه تعطیلی میانه هفته آینده، تصمیم به فروش و ذخیره سود بخشی از سبد سرمایه گذاری خود گرفته‌اند.

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام  منفی شد و ۷۷۸ میلیارد تومان  پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. امروز نماد شپنا بیشترین ورود خروج را داشت که ارزش آن ۵۲ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای وبصادر، وبملت و خاور بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ونوین، وسدید و عالیس اختصاص داشت.

امروز نمادهای فولاد، شپنا و شبندر نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فارس، کچاد و کگل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و آریا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای مادیرا، سرچشمه و مارون بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خنصیر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و دانا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و زملارد بیشترین تراکنش را داشتند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۷۹ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶۶ هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان بود که ۸۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۹ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد خنصیر بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۶۳ میلیارد تومان بود.

پس از خنصیر ، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و زملارد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد دی و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی (بانک دی) با تعداد ۹۹۶ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳۵۲ سهم در صدر قرار گرفته است. والماس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد شستا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

در معاملات چهارشنبه، ۱۰۶ نماد صف خرید داشتند و ۵۲ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۳  درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۴۸ درصدی به ۳۹۰ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=118949
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.