تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

3

تصویب برنامه هفتم توسعه در مجلس

  • کد خبر : 118736
  • 08 خرداد 1402 - 10:04
تصویب برنامه هفتم توسعه در مجلس
سخنگوی دولت بیان کرد: لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه ابتدای صبح به تصویب رسید و به‌زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ علی بهادری‌جهرمی سخنگو و دبیر هیئت دولت طی سخنانی درباره تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار داشت:  سازمان برنامه و بودجه جلسات تخصصی خود را بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی در شهریور سال گذشته شروع کرد و در انتهای سال گذشته متن پیشنهادی به هیئت وزیران تقدیم شد.

وی افزود: از آن‌زمان جلسات عادی و فوق‌العاده هیئت دولت و کمیسیون تخصصی برنامه که برای اولین‌بار در این دولت تشکیل شده، دنبال شد. این کمیسیون تخصصی ۴۵ جلسه و  هیئت وزیران هم ۷ جلسه برای برنامه هفتم برگزار کردند و در نهایت، در جلسه ابتدای صبح لایحه برنامه به تصویب رسید و به‌زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

دبیر هیئت دولت گفت: معمولا فرایند اصلاح نهایی در حد چند روز طول می‌کشد و باید مشروح مذاکرات نهایی پیاده‌سازی و تغییرات جایگزین شود.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: یکی از نوآوری‌های دولت مردمی این بود که علاوه بر ۷ کمیسیون تخصصیِ خود دولت، یک کمیسیون خاص ویژه‌ی برنامه و بودجه ایجاد کرد؛ بودجه سالیانه و برنامه توسعه از جمله اسناد مادر برای برنامه‌ریزی در کشور و به‌نوعی فرابخشی هستند. این کمیسیون کمک کرد نگاه‌ها در تدوین برنامه فرابخشی‌تر شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲۶ محور سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنای نگارش برنامه هفتم قرار گرفت و نگاه‌های تحولی دولت در سند برنامه دولت هم مد نظر بود. موضوعات اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی از جمله بخش‌های این لایحه است.

سخنگوی دولت گفت: هم‌چنین سعی کردیم از نخبگان و پژوهشگاه‌های مختلف استفاده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=118736
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.