تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

3

برداشت آب‌های زیرزمینی مهم‌ترین عامل فرونشست زمین

  • کد خبر : 118629
  • 07 خرداد 1402 - 9:25
برداشت آب‌های زیرزمینی مهم‌ترین عامل فرونشست زمین
شهردار تهران بیان کرد: مهم‌ترین عامل فرونشست زمین برداشت بی رویه از سفره آب‌های زیرزمینی است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ در پنجاه و هفتمین پویش امید و افتخار آئین افتتاح تصفیه‌خانه خلیج فارس و طرح‌های مدیریت منابع آب در منطقه ۱۹ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

در آغاز این مراسم زاکانی شهردار پایتخت گفت: سیلاب، زلزله، فرونشست زمین و طوفان ۴ مخاطره اصلی تهران است. برای حل این مخاطرات از روز نخست راهکار داشتیم. به عنوان مثال در حوزه روان‌آب‌ها، با ساماندهی و توسعه شبکه ۵۳۰ کیلومتری آب‌های زیرزمینی شهر تهران را به ویژه نواحی غرب آن از خطر سیلاب مصون نگه داریم.

زاکانی تاکید کرد: مهم‌ترین عامل فرونشست زمین برداشت از سفره آب‌های زیرزمینی است. راهکار عبور از این بحران بازچرخانی آب با هدف به حداقل رساندن استفاده از سفره‌های آب زیر زمینی است.

وی ادامه داد: در رابطه با مدیریت مصرف آب شرب، چاره‌ای جز فرهنگ سازی و استفاده درست و بهینه از آب نداریم. سال گذشته برای تأمین آب باکیفیت ۴۹ چاه آب در شهر تهران مورد استفاده دستگاه‌های مختلف قرار گرفت و در کنار آن ۵۰ نقطه دیگر نیز برای حفر چاه عمیق در نظر گرفته‌شد.

شهردار تهران افزود: سالانه ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب صرف آبیاری فضای سبز در شهر تهران می‌شود که از این میزان، ۱۳۵ میلیون متر مکعب به وسیله چاه و باقی با بازچرخانی آب تأمین می‌شود. همچkین در کل حدود ۱۱ میلیون متر مکعب آب تهران نیز سهم روان آب‌هاست.

شهردار پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مطابق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نیرو امضا کردیم تا سال ۱۴۱۰، ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب تهران از طریق بازچرخانی تأمین می‌شود. این در حالیست که مطابق افق ۱۴۱۰ برای آبیاری فضای سبز تهران به ۲۱۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم و مطابق آمار حتی با وجود تفاهم‌نامه وزارت نیرو حداقل ۶۵ میلیون متر مکعب منابع آبی برای آبیاری فضای سبز تهران کم خواهیم داشت.

زاکانی در پایان تاکید کرد: در چنین شرایطی چاره‌ای نداریم جز اینکه شهرداری تهران جداگانه نیز به فکر افتتاح پروژه‌هایی مانند تصفیه‌خانه خلیج فارس باشد. کلنگ پروژه خلیج فارس ۲۷ سال قبل بر زمین خورده بود و تا ۵ ماه قبل پروژه تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما در این مدت اندک با کار جهادی فاز نخست پروژه تکمیل شد و فاز دوم نیز پایان سال به بهره برداری می‌رسد. در مجموع با بهره‌برداری کامل تصفیه‌خانه خلیج فارس به ظرفیت بازچرخانی آب در تهران سالانه دو و نیم میلیون متر مکعب افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=118629
  • 61 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.