تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

1

سازمان‌ها بیش از همیشه به خلاقیت روابط‌عمومی‌ها نیاز دارند

  • کد خبر : 118093
  • 27 اردیبهشت 1402 - 17:24
سازمان‌ها بیش از همیشه به خلاقیت روابط‌عمومی‌ها نیاز دارند
دکتر سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در پیامی به مناسبت «هفته روابط‌عمومی و ارتباطات» خطاب به دست‌اندرکاران این حوزه تبریک گفت.

به گزارش افق تهران، در بخشی از این پیام آمده است: «اینجانب با تبریک هفته ارتباطات و روابط‌عمومی به تمامی دست‌اندرکاران این عرصه، از درگاه ایزد متعال برای ایشان توفیق روزافزون و سلامتی و نیک‌روزی مستدام مسئلت دارم و به ایشان عرض می‌کنم سازمان‌ها، امروز بیش از همیشه به شما، برنامه‌های متهورانه، خلاقیت و تفکرتان نیازمندند.»

مشروح پیام مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت «هفته روابط‌عمومی و ارتباطات» را می‌خوانید.

«دست‌اندرکاران معظم حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی

با سلام و احترام

همانطور که می‌دانید در عصری زندگی می‌کنیم که انفجار اطلاعات، دسترسی به اطلاعات و سرعت انتقال و گردش آن، شفاف‌سازی همه‌جانبه و اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها، فراگیری رسانه‌های اجتماعی و حضور بیش از نیمی از مردم جهان در این رسانه‌ها، از مختصات بارز آن است. آنچه مشهود است این است که رسانه‌های اجتماعی سبب بروز انقلابی واقعی در صنعت ارتباطات و روابط‌عمومی در قرن حاضر شده‌اند. به‌طوری‌که محتوای منتشر شده در این فضا بیشتر از سایر ابزارهای ارتباطی، مصرف‌کننده نهایی را مورد هدف قرار می‌دهد.

با در نظر گرفتن چنین ویژگی‌هایی، دیگر نمی‌توان توقع داشت شیوه‌های ارتباطی و روابط‌عمومی مرسوم که تا چند سال پیش پاسخگوی نیاز سازمان‌ها بود، امروز نیز مفید واقع شوند. از این‌رو ضروری است فعالان این حوزه با تلاشی جهادی و غیرتمندانه نسبت به روزآمدسازی شیوه‌ها و ابزار مورد استفاده اقدام کرده و تهیه و تولید خبر و محتوای مبتنی بر واقعیت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن را سرلوحه امور خود قرار دهند و چنان ورزیده و هوشمند فضای ارتباطی و رسانه‌ای حول سازمان خود و حتی محیط‌های کلان اجتماعی، سیاسی و… تأثیرگذار بر آن را پا‌یش کنند که بتوانند در اسرع زمان پاسخگوی بحران‌ها و نیازها باشند.

در این میان مدیریت جامعه رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوای چند رسانه‌ای، مشاوره‌های تخصصی و ارتباطات دیجیتال و آنلاین از شاخص‌ترین حوزه‌های عملیاتی حال حاضر روابط‌عمومی‌ها است که نیازمند توجه ویژه و آموزش و پرورش نیروهای زبده است.

با توجه به اینکه در عرصه ارتباطات، تولید محتوا به خصوص محتوای مکتوب یا مصور در حیطه عمل و تخصص روابط‌عمومی‌هاست می‌توانیم بگوییم مهمترین ابزار و به بیانی برگ برنده در مدیریت ارتباط سازمان‌ها با مخاطبان در دست ایشان است. چراکه ابزارهای ارتباطی، هرچند قدرتمند، نیازمند محتوای غنی، واقعی و مخاطب‌پسند برای انتشار و به تبع آن، جایگاه‌یابی و جذب مخاطب هستند. پس مزیت اصلی در رقابت میان اضلاع مثلث ارتباطات و ابتکار عمل در این محدوده، در دست روابط‌عمومی است.

با این نگاه توقع می‌رود اصحاب رسانه، فعالان دنیای ارتباطات و کارگزاران روابط‌عمومی در توفیق دیپلماسی اجتماعی سازمان‌ها و جلب اعتماد مخاطبان با تجهیز ادوات و نیروهای خبره، نقش شایسته و بی‌بدیل خود را به بهترین وجه ایفا کنند تا از این رهگذر رسالت خطیر خود در امر مقدس اطلاع‌رسانی را تحقق بخشند.

اینجانب با تبریک هفته ارتباطات و روابط‌عمومی به تمامی دست‌اندرکاران این عرصه، از درگاه ایزد متعال برای ایشان توفیق روزافزون و سلامتی و نیک روزی مستدام مسئلت دارم و به ایشان عرض می‌کنم سازمان‌ها، امروز بیش از همیشه به شما، برنامه‌های متهورانه، خلاقیت و تفکرتان نیازمندند.

سیدضیاء ایمانی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=118093
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.