تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

پیش بینی بورس فردا ۲۷ اردیبهشت

  • کد خبر : 117991
  • 26 اردیبهشت 1402 - 11:24
پیش بینی بورس فردا ۲۷ اردیبهشت
پیش بینی می‌شود که روز آینده نیز بازای متعادل را شاهد باشیم که احتمالا روز کم‌رمقی را برای بورس تهران به ثمر خواهد داشت و مسیر اصلی بازار از هفته آینده شکل بگیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ بورس تهران پس از بازگشتی که از روزهای سرخ طی معاملات روز یکشنبه داشت، روز دوشنبه نیز مسیر صعودی اما متعادلی را سپری کرد و شاهد افت و خیزهای نسبتا زیادی در قیمت سهام و نماگرهای تالار شیشه‌ای بودیم. شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته با یک افزایش ۰.۶۸ درصدی همراه شد و بار دیگر خود را به محدوده ۲.۳ میلیون واحدی رساند. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که در روزهای گذشته عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به شاخص کل به ثبت رسانده بود، دیروز یک رشد ۰.۵۱ درصدی را به ثبت رساند تا بازاری متعادل در گروه‌های مختلف را شاهد باشیم و هر نماد با توجه به شرایط خاص خود با افزایش تقاضا یا عرضه مواجه شود. ارزش معاملات خرد سهام نیز در بازار روز گذشته بار دیگر کاهشی بود و به محدوده ۱۴۵۱۹ میلیارد تومانی رسید و از سمتی کدهای حقیقی نیز با خروج پول ۳۸۸ میلیارد تومانی کارنامه روزانه خود را به اتمام رساندند.

اگر به صحبت‌های کارشناسان طی روزهای اخیر و حتی در اوج شرایط منفی بازار طی هفته گذشته نیز نگاهی بیاندازیم، اکثر فعالان بازار اعتقاد دارند که پس از شوک وارد شده به بورس تهران، این بازار برای بازگشت به مسیر صعودی خود نیاز به استراحت دارد و احتمالا چند بازار سهام چند روزی را با عملکرد متعادل سپری خواهد کرد که معاملات روز دوشنبه نیز یکی از همین واکنش‌ها بود. در ادامه با بررسی شرایط مختلف به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

به گفته برخی کارشناسان و با اشاره به آمار موجود در بورس تهران و اقتصاد کلان کشور از جمله نسبت قیمت به درآمد (P/E ttm) ۱۰.۹ واحدی بازار سهام، نرخ بهره بین بانکی بیش از ۲۳ درصدی و همچنین تورم بیش از ۵۰ درصدی اقتصاد کشور عنوان کرد که بورس تهران اکنون به محدوده‌ای رسیده است که نیاز به استراحت دارد و همین موضوع به روند متعادلی در بازار منجر می‌شود. به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده با انتشار گزارش‌های سالانه و ثبت عملکرد شرکت‌ها در فصل زمستان و در ادامه نیز فصل بهار، نسبت قیمت به درآمد تعدیل خواهد شد و سهامداران با توجه به شرایط سهام، خریدهای خود را انجام خواهند داد. به صورت کلی پیش‌بینی می‌شود که پس از یک توقف کوتاه‌مت تا انتشار گزارش‌های فصلی و سالانه و به روز رسانی برآورد سودآوری شرکت‌ها، بورس تهران بتواند شرایط بهتری را مهیا کند.

تاکنون برخی از شرکت‌های بزرگ و مهم بازار سرمایه گزارش‌های سالانه خود را منتشر کرده‌اند و شاهد جهش سودآوری خوبی برای آن‌ها در سال ۱۴۰۱ هستیم و همین موضوع می‌تواند با انتشار کلیه گزارش‌ها تا اواخر هفته جاری، به محرک خوبی برای تداوم مسیر صعودی در هفته آینده تبدیل شود. با این حال سیاستگذار باید تلاش کند تا این نسبت با توجه به شرایط کلان موجود، در محدوده‌ای بین ۷ تا ۱۰ واحد قرار گیرد که نقدینگی بتواند با آرامش به بازار سهام راهی شود و شاهد تکرار هیجانات مثبت و منفی همچون سال ۹۹ نباشیم. سرمایه‌گذاران در هفته آینده می‌توانند با بررسی نسبت‌هایی همچون قیمت به فروش (P/S) و قیمت به خالص ارزش دارایی‌ها (P/NAV)، گروه‌های مختلف را رصد کنند و با یافتن گروه‌ها و سهام پرپتانسیل به اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری خود بپردازند.

همانطور که در تصویر زیر به خوبی پیداست، شاخص کل بورس پس از ریزشی که تجربه کرد، توانست در اولین حمایت خود در نسبت ۲۴ درصد فیبوناچی ریتریسمنت، با افزایشی تقاضا همراه شود و به سمت بالا حرکت کند. با این حال اما شکست کف کانال صعودی طی روزهای گذشته موجب می‌شود که این نماگر توانایی تشکیل یک مسیر صعودی قدرتمند را نداشته باشد و برای مدتی در یک محدوده رنج و متعادل نوسان کند و سپس براساس محرکی که از آن نام برده شد، در مسیر افزایشی گام بردارد.

براساس روندی که شاخص‌های بورس تهران به خوبی نشان می‌دهد، بورس روز گذشته علی‌رغم بازدهی مثبتی که به ثبت رساند، در طول روز با نوسان قدرت عرضه و تقاضا همراه بود که نشان می‌دهد همچنان جدالی بین خریداران و فروشندگان برقرار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=117991
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.