تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

8

تذکر ۹ عضو شورای شهر تهران به زاکانی

  • کد خبر : 117957
  • 26 اردیبهشت 1402 - 8:11
تذکر ۹ عضو شورای شهر تهران به زاکانی
۹عضو شورا در تذکری به شهردار تهران بر غیر قانونی بودن حکم شهردار تهران برای هیات امنای محلات تهران تاکید کردند .

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ شهردار تهران قرار بود امروز در مراسمی در برج میلاد احکام هیات امنای محلات تهران را به آنها ارائه کند .برخی از اعضای شورای شهر صدور این احکام را غیر قانونی توصیف کردند.

در صحن شورای شهر تهران علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران  در تذکری به  برگزاری ستاد مشارکت محله اشاره کرد و گفت: سراهای محلات تهران نیازمند توجه ویژه هستند و باید ساماندهی و مشکلات سراهای محلات حل شوند. طبیعتا شهرداری تهران نمی تواند همه مشکلات را حل کند؛ نکته حائز اهمیت این است که اگر جایی نارسایی در خصوص عملکرد سراها وجود دارد به این دلیل است که نظام نامه محلات اجرایی نشده و رها شدگی در شورایاری‌ها داشتیم این شورایاری‌ها در گذشته به شورا کمک می‌کردند و بازوی توانمند شورای شهر تهران بودند و در ادوار قبل به مدیریت شهری کمک می کردند و همچنان از ظرفیت آنها به صورت غیر مستقیم استفاده می شود تا مشکلات محلات بهتر شناسایی شود اما تصور می ‌شد با توجه به طرح نظام نامه محلات بازهم از کمک شورایاران استفاده شود که متاسفانه این موضوع رخ نداد.

او ادامه داد: با توجه به تشکیل نشدن نزدیک ۶ ماه از برگزاری جلسه ستاد راهبری مشارکت محله موضوع محلات دچار رها شدگی شده است، این ستاد به چهار نفر و سه نفر تقسیم شد که اعضای چهار نفر یک نظر داشتند و اعتقاد بر این بود نباید بر خلاف آیین نامه رییس انتخاب شود و باید از کمیسیون فرهنگی اجتماعی رییس انتخاب صورت بگیرد. جلسات این ستاد با گذشت زمان به سختی برگزار شد و برخی از اعضای این ستاد بر نوع انتخاب رییس ستاد اعتراض داشتند و اعتقاد داشتند باید برای ریاست سرپرست انتخاب شود؛ اما باید دقت داشت که آیین نامه چه نکته ای دارد و طبق قانون باید ریاست از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی انتخاب شود. همچنین آقای سروری پیشنهاد رییس شورای شهر تهران رییس ستاد راهبری مشارکت محله باشد.بسیاری از کارشناسان شورا که آموزش دیده های آکادمیک هستند روایت می کردند که در دوره قبل شورای شهر تهران آنقدر در مباحث سیاسی وارد حاشیه می‌شدند که در مباحث فنی دچار عدم تصمیم گیری درست می‌شدند. عقب افتادن جلسات ستاد باعث می شود مردم و سرای محلات و معتمدین محلات را دچار حاشیه می‌کند و نباید اختلاف نظرها باعث شود مردم آسیب ببینند. نباید موضوعات حاشیه ای باعث شود تا مردم و سراهای محلات در شهر تهران آسیب ببینند.

ناصر امانی یکی از اعضای ستاد راهبری مشارکت محله به تذکر این عضو شورای شهر واکنش نشان داد و گفت : بنده هیچ‌گاه در صحن شورا به خودم اجازه ندادم که به یک یا جمعی اعضای شورا اهانت یا تعرضی کنم یا صحبتی کنم که زیر سوال بروند، برای بار دوم از آقای نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران درخواست می‌کنم، نه سخنگوی تعدادی از اعضای شورای شهر تهران که رعایت عدالت و انصاف را بفرمایند، بیشتر از این وارد جزییات نمی‌شوم چون می‌ترسم از مشی که دارم خارج شوم . اما درباره شهرداری تعارفی ندارم و محکم تذکر می‌دهم و پای آن هم هستم، قبل از ساعت ۸ دیشب یک پیامکی آمده است که بعد پیگیری کردم برای همه اعضا رفته است؛ دفتر معاونت اجتماعی اعضا را دعوت کرده تا در مراسمی که در برج میلاد برگزار می‌شود که در آن شهردار تهران به برخی از اعضای هیئت امنای محلات حکم خواهد داد، شرکت کنند.

عضو شورا اضافه کرد: بنده تعجب کردم؛ از اعضای ستاد هماهنگی مدیریت محلات سوال کردم و ایشان هم اظهار بی اطلاعی کردند و در نهایت بعد از چندین بار تماس با معاون فرهنگی و اجتماعی، ایشان صبح با بنده تماس گرفت، صحبت‌هایی کردند که قانع کننده نبود، بر اساس اساسنامه‌ای که عده‌ای آن را مدتی است بر سر ما می‌کوبند و امروز آقای نادعلی هم به آن اشاره کرد.

ناصر امانی افزود: طبق ماده ۹، از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، مصوبه مجوز تشکیل ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به تاریخ ۱۰ / ۲ / ۱۳۸۵ ملغی می شود یعنی ما چیزی تحت عنوان ستاد مشارکت‌های اجتماعی در شهرداری تهران نداریم تا زمانی که براساس این نظام‌نامه دوباره تشکیل شود؛ بند دوم، ماده ۳/۳ اساسنامه می‌گوید؛ دبیرخانه مرکزی راهبری مشارکت‌های محلی شهر تهران در حوزه معاونت اجتماعی تشکیل و فرایندهای اجرایی استقرار و فعالیت نظام مدیریت محلات را راهبری می‌کند وظایف و اختیارات این دبیرخانه توسط شهرداری تهیه و به تایید ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای خواهد رسید؛ طبق بند سوم، تبصره ۹؛ نحوه تشکیل و وظایف و اختیارات هیئت امنای محله مطابق با دستورالعملی خواهد بود که توسط شهرداری تهران تهیه و به تایید ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای شوراهای اسلامی شهر تهران خواهد رسید. اولا؛ هیچکدام از این آیین نامه‌هایی که اشاره شده که به تصویب نرسیده و قابل اجرا نیست،  سازوکارهای قبلی را هم که ماده ۹ این اساسنامه ملغی کرده است، افرادی که به عنوان هیئت امنا امروز در برج میلاد بنا است از آقای زاکانی حکم بگیرند، بر چه اساسی انتخاب شدند؟ دوم؛ احکام شان توسط چه مقامی امضا شده ؟ شهردار تهران، شهردار منطقه یا شهردار ناحیه؟ مستندات قانونی آن کجاست؟  اصلا تا اینجای کار قانونی، احکام هم داده شد، از فردا می‌خواهند کارشان را شروع کنند، با کدام روش و اساسنامه‌ای کار کنند؟ معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفتند ما افرادی را حکم می‌دهیم که بیرون از شهرداری هستند، برای مثال از نیروی انتظامی، بسیج و غیره، اگر بنا است فقط آن‌ها حضور داشته باشند، آیا تخم اختلاف و درگیری را از همین شروع کار نمی‌کاریم؟از شهرداری تهران می‌خواهم که این مراسم را لغو کند و برای ما توضیح بدهد که سازوکار چیست؟ حکمی که شهردار تهران امضا می‌کند خیلی ارزشمند است و بار حقوقی خیلی زیادی دارد و واقعا اعضای هیئت امنای محلات حکم شان به امضای شهردار تهران می‌رسد؟ اگر توسط شهردار تهران امضا می‌شود، تبعات آن سنجیده شد؟ اگر نه، افرادی غیر از شهردار امضا کرده‌اند، دادن احکام توسط شهردار معنی نخواهد داشت؛ این موضوعات ابهاماتی است که وجود دارد و شهرداری عجله می‌کند، ظرف یک ماه آینده بررسی‌های ما انجام شود و بعد این مراسم برگزار شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=117957
  • 61 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.