تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

فعالیت ۷۶ درصد پل‌های مکانیزه پایتخت

  • کد خبر : 117557
  • 22 اردیبهشت 1402 - 8:50
فعالیت ۷۶ درصد پل‌های مکانیزه پایتخت
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه قریب به 76 درصد پل های مکانیزه تهران فعال هستند وضعیت پل های مکانیزه را قابل قبول خواند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای ششم، با اعلام اینکه بر اساس بازدیدهای انجام شده از جانب این کمیسیون از سطح مناطق ۲۲ گانه در ۴۸ ساعت گذشته، ۷۶ درصد پل‌های مکانیزه پایتخت شهر تهران فعال بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردارند، گفت: البته نگهداشت مناسب پل‌های فعال عابر پیاده و انجام تعمیرات اساسی پل‌های غیر فعال، اهتمام ویژه‌ای را می‌طلبد.

سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه در سطح شهر تهران، مجموعاً ۱۱۹ پل عابر پیاده مکانیزه وجود دارد که از این تعداد ۱۵ پل کاملاً غیر فعال هستند، افزود: به این ترتیب، عملاً ۱۳ درصد از کل پل‌های مکانیزه از کار افتاده‌اند.
وی تعداد یونیت‌های فعال پل‌های مکانیزه را ۴۶۵ عدد اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۱۱۲ یونیت غیر فعال و مابقی آنها با نقایصی کم و بیش در حال کار کردن هستند که با توجه به عمر بالای پله‌های مکانیزه، عملکرد آنها قابل قبول است.
تشکری هاشمی، اقدامات سازمان زیباسازی در نگهداری و تعمیر پل‌های عابر پیاده را مثبت و مؤثر ارزیابی کرد و افزود: با توجه به مسئولیت آن سازمان در نگهداری از این پل‌ها در سطح شهر، وضعیت مناطق ۱۳ ، ۱۷ ، ۱۸ و ۱۹ از این نظر عالی است و منطقه یک با ۷۶ درصد پل غیر فعال و مناطق ۴ و ۷ با ۵۰ درصد پل معیوب از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.
وی در ادامه به جمع‌آوری تعدادی از پل‌های مکانیزه از جمله در میدان نبوت اشاره کرد و در مورد معایب پل‌های فعال گفت: دلایل و عواملی مانند سرقت و نبود قطعات، فقدان محافظ کناری، رهاشدگی تسمه هندریل‌ها، شکستگی سقف و دیواره‌ها و قابلیت دسترسی به قطعات داخلی پله‌ها که بسیار خطرناک است از جمله عیوب پل‌های مکانیزه است که توجه ویژه‌تری را می‌طلبد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، لزوم افزایش تعداد پل‌های مکانیزه فعال از ۷۶ درصد به ۹۰ درصد را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: لازم است، ترمیم قطعات، تقویت تجهیزات و انجام اقدامات لازم به منظور راه‌اندازی پل‌های مکانیزه‌ای که کار نمی‌کنند به عنوان یک اولویت، در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گیرد.
سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرداری تهران مظلوم واقع شده‌اند
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در  ادامه در واکنش به مظلوم واقع شدن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرداری تهران گفت: به دلیل رقابت‌های بخشی و کسب منابع محدود، با وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهرداری تهران مانند نمایشگاه کتاب، شاهد زیر پا گذاشته شدن اصول اصلی مدیریت شهری هستیم.
سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه لازم است همچون سنوات گذشته، برای کسب درآمدهای حاصل از بخش‌های مختلف مانند نمایشگاه کتاب، برنامه‌های مناسبی را مصوب و اجرا کنیم، افزود: باید به نوعی عمل کنیم تا آسیب کمتری به شهر و شهروندان وارد و درآمد کسب شده از این منابع صرف هزینه های شهر شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با کافی ندانستن تذکرات شفاهی اعضاء در صحن علنی شورا، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر به تذکر شفاهی اکتفا نکنند بلکه ابزارهای بازدارنده خود را به گونه‌ای مورد استفاده قرار داده و به کار گیرند که در صورت تکرار موضوع و نیاز به تذکر مجدد، مراتب تا رسیدگی نهایی و حصول نتیجه از سوی شهرداری تهران، قابل پیگیری باشد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=117557
  • 59 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.