تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

اعلام محل‌های آرامستان‌های جدید پایتخت

  • کد خبر : 114580
  • 10 فروردین 1402 - 9:07
اعلام محل‌های آرامستان‌های جدید پایتخت
شهردار تهران در خصوص محل‌های آرامستان‌های جدید پایتخت، بیان کرد: نقطه‌یابی در غرب و شرق تهران به میزان صد هکتار انجام شده و وارد مذاکره برای خرید شدیم تا مردم در غرب تهران مجبور به تردد به جنوب شهر نشوند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران با اشاره به عملکرد شهرداری تهران در یک سال اخیر اظهار کرد: مهمترین کاری که در شهرداری رقم خورده تغییر رویکرد شهرداری است؛ رویکرد قبلی اداره گران تهران بود اما رویکردی فعلی ارزان‌سازی و بار برداشتن از روی دوش مردم و توجه به ابعاد مختلف زندگی و ساحت‌های مختلف شهری است.

وی تأکید کرد: آنچه می‌بینیم نتایج این تغییر رویکرد است. در واقع در نتیجه این تغییر رویکرد تمام پروژه‌ها فعال شد. به طوری که از مردادماه هر هفته یک پروژه و از ۱۲ بهمن ماه تا پایان سال گذشته هر روز یک پروژه برای افتتاح داشتیم؛ کل آخرین پروژه سال قبل (بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر خط مترو) ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه داشت که تنها برای تکمیل آن ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شد.

شهردار تهران با بیان اینکه زمانی از بالا به مردم نگاه می‌شود و برای مردم تصمیم می‌گیریم، گفت: اما ما این مدل را تغییر دادیم تا ببینیم خاستگاه اساسی مردم چیست و بر اساس نیازمندی‌های اصلی شهر موارد را دنبال کنیم.

زاکانی افزود: ۲ هزار و ۸۰ پروژه داشتیم که نیاز شهر بود و کاملا مشخص بود که بر اساس صرفه و صلاح شهر باید دنبال شود و ۴ هزار میلیارد تومان هزینه داشت که هزار و ۴۶۰ پروژه از سوی مردم انتخاب شد؛ به طوری که هرکسی مجاز بود در حیطه منزل و محل کار خود پروژه‌ها را انتخاب کند. بدین ترتیب ۴۶۰ هزار فرم تکمیل شد و ۳۰۰ هزار نفر در طرح «من شهردارم» شرکت کردند و اینچنین مدیریت مشارکتی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه اصل خدمت بدون نام و نشان مهم است، یادآور شد: امسال نیز تکرار چندین باره خواهیم داشت تا مردم اولویت‌های خود را انتخاب کنند؛ شهرداری از کوچکترین مساله تا بزرگترین مسائل مرتبط با مردم را دنبال می‌کند. ۳۹ مرکز سلامت محور در همین راستا به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و مراکز شهر سالم نیز در این زمینه فعال هستند و بیشترین ظرفیت فرهنگی و ورزشی مردم در دست شهرداری است.

بارها اعلام کردیم مشکل درآمد نداریم

شهردار تهران با تأکید بر اینکه درآمدهای ما سه دسته است و بارها اعلام کردیم مشکل درآمدی نداریم، یادآور شد: به جای اینکه گله کنیم که پول نداریم که کار کنیم، می‌گوییم می‌خواهیم کار کنیم. از این رو با انضباط بخشی توانستیم به صرفه و صلاح کار کنیم. با همین نگاه در ماه اول مدیریت شهری ششم از تنش مالی خارج شدیم. سعی کردیم با این صرفه و صلاح شهر را به خوبی اداره کنیم. به طوری که امکانات را در بورس عرضه کردیم و با ۳۰ درصد قیمت پایین‌تر امکانات مورد نیازمان را از بورس خریداری کردیم.

تحول شهر بر اساس توزیع خدمات و دسترسی‌های مناسب، آرامش، امنیت

زاکانی با اشاره به موضوع مولدسازی، یادآور شد: ۵۰۷ هزار میلیارد تومان به قیمت ماه گذشته برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز داریم؛ مشارکت مردم در این زمینه مدنظر است. ۴۵۰  هزار میلیارد تومان پروژه در همین راستا تعریف شد و در دو روز از سرمایه‌گذاران دعوت به همکاری شد؛ چون تحول شهر باید بر اساس چارچوب‌های اساسی توزیع خدمات مناسب، آرامش و امنیت و دسترسی‌های مناسب انجام شود.

شهردار تهران با اعلام اینکه امسال ما حدود ۴۵ درصد بودجه را به حمل و نقل و حوزه زیربنایی اختصاص دادیم، تصریح کرد: حمل و نقل امسال بیش از آنچه در طول تاریخ شهر به آن توجه شده، مد نظر قرار گرفته است. با نظر موافق رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر تلاش شد تحول اساسی در این بخش صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه باید شهر را با منطق درست اداره و ایمن کنیم، یادآور شد: در کنار ایمنی شهر باید کاری دنبال شود که مشکل مسکن برطرف شد؛ چراکه خیلی بد است ۵۰ درصد مردم اجاره‌نشین هستند و ۶۰ درصد در آمد خود را برای مسکن هزینه می‌کنند.

مناسب‌سازی ۳۵۰ کیلومتر از معابر شهر؛ امسال

زاکانی  به موضوع محله محوری در پایتخت اشاره کرد و افزود: ما ۳۵۳ محله داریم و تلاش ما این است که نیازهای محله را جبران کنیم. با مناسب‌سازی در محلات دسترسی‌ها را به گونه‌ای قرار دهیم که افراد مسن، بانوان باردار و هر فردی بتواند در محله خود به راحتی تردد کند. در همین راستا ۲۸۰ کیلومتر مناسب‌سازی محله‌ای انجام دادیم و امسال نیز مناسب سازی ۳۵۰ کیلومتر را  در دستورکار قرار داده‌ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه هر محل هفت سرانه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ما دنبال این هستیم این هفت سرانه را تأمین کنیم؛ در ساختمان سازی‌های جدید می‌خواهیم شهرک‌های نمونه‌ای بسازیم که سرانه‌ها را داشته باشد تا مردم ناچار به تردد در سطح شهر نباشند. در مواردی نیازهای تخصصی وجود دارد اما برای نیازهای عمومی طراحی‌ها و نگاه‌ها را برای خدمات‌رسانی در محلات تغییر می‌دهیم.

۱۲۲ محله در تهران بازار میوه و تره‌بار ندارند

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، مذهبی، فضای سبز، خدمات اقتصادی و بازارچه‌ها از جمله سرانه‌ها هستند، گفت: ۱۲۲ محله در تهران بازار میوه و تره‌بار ندارند؛ ۲۶۲ بازارچه تحویل گرفتیم و ۳۰ بازارچه اضافه شد. کار احداث ۴۷ بازار را آغاز کرده‌ایم که البته تغییراتی ایجاد شد که موضوع عقب افتاد؛ ما دو دسته میدان میوه و تره‌بار را مورد توجه قرار دادیم و تلاش کردیم برخی موارد ترکیبی ساخته شوند. به طوری که طبقات زیرین به سرانه ورزشی، فروشگاه شهروند و طبقه اصلی به بازار میوه و تره‌بار اختصاص یابد.

زاکانی افزود: ۴۷ بازار کلید خورد و تعدادی کلنگ‌زنی شد که اکثر این موارد در ۶ ماه اول به بهره برداری می‌رسد اما هدف‌گذاری ما ۵۰۰ بازارچه است تا محلاتی که بازار ندارند، به این بازارچه‌ها مجهز شوند تا کنترل ارائه خدمات با قیمت مناسب را داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114580
  • 48 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.