تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

10

کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی در تهران

  • کد خبر : 114370
  • 05 فروردین 1402 - 9:26
کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی در تهران
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده پایتخت با مشارکت شهرداری تهران بیان کرد: با نظر کارشناسان رسمی دادگستری و حضور شهردار تهران تا چند روز آینده شاهد کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی در این منطقه خواهید بود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره اخبار خوب سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: در ایام عید نوروز در ۲۳ نقطه از کشور، ستادهای بازسازی بنیاد مسکن فعال و در کنار مردم هستند. تا زمانی که بازسازی آخرین واحدهای آسیب‌دیده تکمیل نشود، حتی یک روز هم تعطیلی نخواهیم داشت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تبریک عید درباره سنت پسندیده عیدی دادن و عیدی گرفتن گفت: در گذشته لحظات سال تحویل را کنار بزرگترها می‌گذراندیم و مادرم اولین کسی بود که به ما عیدی می‌داد و بهترین عیدی من محسوب می‌شد. توفیق حضور در اماکن مقدس هم سعادت است و کسانی که در آن لحظات مرا یاد می‌کنند، عیدی‌های ارزشمندی را به من می‌دهند.

ساخت ۲۲۹ هزار مسکن از سوی بنیاد مسکن استان‌ها در سراسر کشور

نیکزاد در بخش دیگری با اشاره به درباره تاریخچه تاسیس این بنیاد اعلام کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با عنوان حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در ۲۱فرودین‌ماه ۱۳۵۸ با فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای خدمت رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف تاسیس شد.

وی با اشاره به یکی از زمینه‌های خدمت رسانی بنیاد مسکن به عنوان ساخت و نوسازی مسکن روستایی بیان کرد: سال ۱۳۸۴ تنها ۷ درصد از واحدهای مسکونی روستایی نوساز بودند. در حال حاضر این میزان به ۵۲ درصد رسیده است.

نیکزاد ادامه داد: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که سالیانه طبق قانون باید ۲۰۰هزار واحد از آن نوسازی شود. در سال جاری ۲۲۹هزار مسکن روستایی در سراسر کشور با محوریت مردم بازسازی شده و ادامه خواهد داشت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن و وعده رئیس جمهور درباره ساخت سالیانه ۱میلیون مسکن به پشتوانه قانون جهش تولید مسکن اظهار داشت: ۲۰۰هزار دستگاه از این ۱میلیون در شهرستان‌ها است و ۲۲۹هزار مسکن درحال ساخت داریم. ۸۰۰ هزار واحد در شهرها باید ساخته شود. ۱۱۵هزار مسکن شهری در نقاط مختلف کشور توسط بنیاد مسکن استان‌ها در حال ساخت است. می‌توان گفت هیچ پروژه متوقف شده‌ای در کشور وجود ندارد.

ساخت ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد با مشارکت شهرداری در بافت فرسوده تهران

وی با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری با رئیس جمهور در خصوص ساخت ۱۸۰هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر تهران گفت: سال گذشته ذیل همین تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار شد ۱۰هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهر تهران نوسازی شود. با افتخار اعلام می‌کنیم ۱۱هزار و ۲۳۰ واحد یعنی بیشتر از مقداری که در تفاهم‌نامه ذکر شده بود، در بافت‌های فرسوده تهران در حال ساخت هستیم.

نیکزاد با اشاره به تفاهم بازسازی بافت‌های فرسوده با شهرداری تهران گفت: قسمتی از بازسازی‌ها باید در مجاورت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) صورت بگیرد.

خوشبختانه اقدامات مربوط به توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. با توجه به این تداخل مسرت‌بخش و هماهنگی با تولیت آستان حرم، بخش توسعه‌ای مشغول به کار شده است. همچنین بازسازی بخش‌های مجاور حرم مانند منطقه نفرآباد را به عنوان بخشی از ۱۱هزار و ۲۳۰ واحد در اراضی که به تملک شهرداری درآمده بود، آغاز کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره پروژه‌های مشترک با شهرداری ادامه داد: با دستور شهردار پایتخت، ساخت پارکینگ طبقاتی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با ظرفیت ۳۵۰۰ خودرو به علاوه دو طبقه تجاری نهایی شده است. با نظر کارشناسان رسمی دادگستری و حضور شهردار تهران تا چند روز آینده شاهد کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی در این منطقه خواهید بود.

وی در پاسخ به اینکه کدام اقدامات در بنیاد مسکن برای شما رضایت‌بخش بوده، گفت: دیدن صحنه زیبای خانه‌دار شدن افرادی که مستضعف یا کم درآمد هستند از بهترین لحظاتی است که ما در این بخش تجربه می‌کنیم. خوشحالی خانواده‌ها از داشتن مسکن و رفع این دغدغه برای آن‌ها خستگی را از ما دور می‌کند.

نیکزاد با آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمام ایرانیان افزود: یکی از بهترین خاطرات من در ایام سال تحویل زمانی بود که با خانواده و در کنار مادرم لحظه سال تحویل در مشهد حضور داشتیم اما متاسفانه مادرم را از دست داده‌ام و دلتنگ ایشان هستم. قدر لحظاتی که در کنار خانواده هستیم را بدانیم و فرصت‌های همنشینی با عزیزان را قدر بدانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114370
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.