تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

2

اجرای برنامه «سال نو، قصه نو» در ایام عید

  • کد خبر : 114243
  • 01 فروردین 1402 - 9:06
اجرای برنامه «سال نو، قصه نو» در ایام عید
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: برنامه «سال نو، قصه نو» با موضوعات و اهداف آموزشی شاد و با نشاط برای کودکان و نوجوانان در ایام عید اجرا می‌شود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ «سال نو، قصه نو» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اداره کل آموزش‌های شهروندی زیر مجموعه برنامه‌های «بهار در بهار» از روز جمعه ۲۶ اسفند ماه کار خود را در تهران آغاز کرد.

«مهدی امیری» مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران یکی از مسئولین برنامه‌ریزی این کاروان شادی است که در میدان حضرت ولی‌عصر (عج) با اجرای برنامه‌های متنوعی کار خود را آغاز کرد.

به بهانه برپایی کاروان شادی «سال نو، قصه نو» با این مدیر فرهنگی و آموزشی پایتخت کشور به گفتگو نشستیم که شرح آن در ادامه می‌آید:

* آقای امیری لطفاً در ابتدا کمی در مورد مجموعه برنامه‌های «سال نو، قصه نو» برایمان توضیح دهید؟

از آنجایی که در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان هستیم مجموعه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی را به منظور میزبانی هرچه بهتر از شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی پایتخت با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان طراحی کردیم که مجموعه نمونه‌های آن در میدان حضرت ولی‌عصر (عج) به عنوان افتتاحیه کاروان اجرا شد.

* این کاروان شادی قرار است تا چه روزی میزبان شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی پایتخت باشد؟

تعدد گروه‌های اجرایی و تنوع برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در این کاروان شادی دست ما را نسبت به محدوده زمانی و حتی جغرافیایی شهر تهران باز گذاشته تا فرصت خدمات‌رسانی حداکثری را به مخاطبان خود داشته باشیم. کاروان شادی ما از روز ۲۶ اسفند ماه افتتاح شد و اجراهای اصلی برنامه‌های خود را از ۲۷ اسفند ماه در اماکن پرتردد سطح شهر تهران مثل بوستان‌ها و مقاصد گردشگری آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داد.

* برای کودکان و نوجوانان چه برنامه‌هایی دارید؟

گروه سنی کودک و نوجوان همواره یکی از مهمترین اقشار هر جامعه‌ای هستند که ما نیز در شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به آن داشته‌ایم. از این رو با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان ویژه برنامه‌هایی با موضوع «اخلاق و آداب شهروندی» برای میزبانی از این گروه سنی در نظر گرفتیم. این ویژه برنامه‌ها شامل اجرای عروسک‌های غول‌پیکر اقوام ایرانی، عروسک‌های انیمیشن سینمایی «لوپتو»، مجموعه عروسک‌های سنتی و آموزشی، کامیون‌های شادی «شهر قصه» و «زیر گنبدکبود» با عنوان «چرخ بهار» و دیگر مجموعه برنامه‌هایی است که اداره کل آموزش‌های شهروندی آن را با عنوان «بهار در بهار» طراحی و برنامه‌ریزی کرده است. ذیل عنوان «بهار در بهار» برنامه‌های «سال نو، قصه نو»، «چرخ بهار» و کاروان های عروسکی با موضوعات و اهداف آموزشی شاد و با نشاط برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

* کودکان و نوجوانان برای بهره‌مندی از اجراهای ویژه برنامه‌های «بهار در بهار» باید به کدام یک از مناطق تهران مراجعه کنند؟ آیا مکان مشخصی برای این کار تعریف شده است؟

شهردای تهران برای میزبانی از این عزیزان هفت پهنه فرهنگی از جمله بوستان ولایت، پارک پلیس، بوستان نهج‌البلاغه و بوستان ملت را انتخاب کرده است تا با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان مجموعه برنامه‌هایی را که از ۲ ساعت پیش از افطار آغاز و تا ۳ ساعت پس از آن ادامه خواهد داشت در حدود ۲۰ شب ارائه کند. همچنین علاوه بر این هفت پهنه فرهنگی در ۲۲ بوستان دیگر مناطق ۲۲ گانه تهران برنامه‌های ویژه‌ای را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا خواهیم کرد. کاروان های عروسکی و کامیون‌های شادی «چرخ بهار» به صورت سیار هم زیر نظر حوزه هنری کودک و نوجوان در تعدادی از این مناطق یاد شده به علاوه ترمینال‌ها و مراکز بهزیستی حضور می‌یابند و به اجرای برنامه می‌پردازند. به منظور بهره‌مندی بیشتر عموم مردم از این تولیدات فرهنگی، آموزشی و هنری تلاش شده تا برنامه‌های کودکان و نوجوانان بیشتر به صورت سیار در تمامی سطوح پر تردد تهران اجرا شود.

* آیا از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان برای اجرای برنامه‌های خود استفاده کرده‌اید؟

بله، ما در برخی برنامه‌های خود مستقیماً از هنرمندی و هنرنمایی کودکان و نوجوانان استفاده کرده‌ایم که بی‌شک ارتباط بهتری با مخاطب هم سن و سال خود برقرار خواهد کرد. به عنوان مثال یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های ما گروه‌های سرودی است که کودکان و نوجوانان اجراهای آن را به عهده دارند که در افتتاحیه نمونه‌ای از آن را شاهد بودیم.

* برای کودکان و نوجوانانی که یکی دیگر از ماه‌های مبارک رمضان را پشت سر می‌گذارند و فرصت مناسبی برای آموختن آموزه‌های دینی و اخلاقی را تجربه می‌کنند فکری دارید؟
«بهار اولی‌ها» عنوان ویژه برنامه‌ای است که به همین امر مهم رسیدگی می‌کند. در این ویژه برنامه به کودکان و نوجوانانی می‌پردازیم که امسال برای نخستین بار روزه می‌گیرند به این ترتیب با برنامه‌های آموزشی و فرهنگی جذاب و متنوع میزبان دختران و پسران روزه اولی در ۲۲ منطقه تهران خواهیم بود.

از آنجایی که جامعه هدف ما از برپایی این برنامه‌ها، کودکان و نوجوان هستند از همه عزیزانی که همانند حوزه هنری، توان و ظرفیت یاری ما در این امور را دارند تقاضای همکاری داریم تا بتوانیم خدمات خوبی در حوزه‌های مختلف آموزشی به ویژه در اخلاق و آداب شهروندی در ابعاد گوناگونی که به مدیریت بهتر شهری می‌انجامد ارائه دهیم. معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اداره کل آموزش‌های شهروندی رویکرد ویژه‌ای به «شهروند متعالی» با اهداف رعایت حقوق شهروندی و رسیدگی به آموزه‌های دینی آنها دارد که این رویکرد در راستای چشم‌انداز شهردار محترم تهران مبنی بر بحث «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» طراحی و پی‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114243
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.