تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

2

واریز یارانه معیشتی در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 114150
  • 28 اسفند 1401 - 9:36
واریز یارانه معیشتی در ماه مبارک رمضان
کسانی که جزو دهک اول تا سوم باشند، به ازای هر نفر 400 هزار تومان واریزی خواهند داشت. خانوارهای دهک‌های چهارم تا نهم نیز مبلغ 300 هزار تومان به ازاری هر نفر یارانه دریافت می‌کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ کمتر از ۱۰ روز دیگر تا آغاز ماه رمضان مانده است. اما آیا مانند ماه رمضان گذشته، یارانه معیشتی رمضان برای خانوارها واریز می‌شود؟

ماه رمضان گذشته، به دستور ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم یارانه معیشت رمضان برای برخی واریز شد. مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان بود که به ازای هر نفر از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

گفتنی است یارانه رمضان گذشته به بیش از ۱۱ میلیون خانوار تعلق گرفت. اما آیا امسال هم به خانوارها این یارانه کمک معیشتی تعلق می‌گیرد؟

تاکنون از سوی هیچ کدام از مقامات دولتی، هیچ خبری مبنی بر واریز یارانه معیشتی رمضان امسال اعلام نشده است. بنابر این تا این لحظه می‌توان گفت قرار نیست جز همان یارانه نقدی هر ماه، به مردم یارانه‌ای تعلق بگیرد.

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

ضمن این که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.

در این صورت یارانه بگیران باید منتظر همان یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند. با این تفاوت که امسال خانوارها امکان استفاده از کالابرگ به جای یارانه نقدی را دارند. آخرین یارانه نقدی امسال نیز ۲۰ اسفندماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد.

کسانی که جزو دهک اول تا سوم باشند، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریزی خواهند داشت. خانوارهای دهک‌های چهارم تا نهم نیز مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازاری هر نفر یارانه دریافت می‌کنند.

اگر سرپرست خانوار از کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی استفاده کند، دیگر قادر به دریافت یارانه نقدی به طور کامل نیست. به عبارتی افراد به هر میزانی که از کالابرگ استفاده کنند، به همان میزان از یارانه نقدی آنها کم می‌شود.

دولت با هدف حمایت از سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرده است. طرح کالابرگ تاکنون در چهار استان قزوین، هرمزگان، گیلان و مرکزی به به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است. این طرح شامل ۱۰ قلم کالا از جمله شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، روغن، ماکارونی، روغن، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.

آنطور که مسئولان وزارت کار اعلام کرده‌اند، بیش از ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ متصل شده و یارانه بگیران می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالاهای گفته‌شده را خریداری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114150
  • 52 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.