تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

جشن بزرگ آینده سازان جنوب استان کرمان برگزار گردید

  • کد خبر : 114085
  • 27 اسفند 1401 - 12:47
جشن بزرگ آینده سازان جنوب استان کرمان برگزار گردید
جشن بزرگ آینده سازان جنوب استان کرمان روز گذشته با حضور مسوولین استانی در کهنوج برگزار شد

به گزارش افق تهران، جشن بزرگ آینده سازان جنوب استان کرمان روز گذشته با حضور مسوولین استانی در کهنوج برگزار شد

استاندار کرمان:

شرکت گهرزمین اقدام بزرگی در زمینه آموزش نیروی انسانی در منطقه جنوب کرمان آغاز نمود.

محمدمهدی فداکار در آیین جشن بزرگ آینده‌سازان جنوب کرمان که روز گذشته در کهنوج برگزار شد عنوان نمود: پهنه معدنی گسترده‌ای در این منطقه وجود دارد که با راه‌اندازی این معادن نزدیک به ۶۰۰ نفر مشغول به کار می ‌شوند. وی افزود: این معادن نیروهای متخصص تکنیسین و ماهر نیاز دارد که بایستی دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای به تربیت نیروهای مورد نیاز کمک کنند.

استاندار کرمان گفت: شرکت گهرزمین اقدام بزرگی در زمینه آموزش نیروی انسانی در منطقه جنوب کرمان آغاز نمود و در مناطق محروم جنوب استان هر ساله ۶۰ یا ۷۰ درصد قبولی ها افزایش پیدا کرده است.

درواقع با آموزش نیروی انسانی فرهنگسازی صورت گرفت که این راه ادامه دارد.

وی افزود: با کمک این شرکت، مدرسینی از تهران و سایر مناطق کشور برای رشد آموزشی و علمی دانش آموزان به این منطقه دعوت شده‌اند.

فداکار با اشاره به تصویب ایجاد فرمانداری جازموریان ادامه داد: ایجاد فرمانداری جازموریان شرایط را برای خدمتگزاری بیشتر فراهم می کند.

مدیرعامل گهرزمین:

ما سعی کردیم فرمایشات مقام معظم رهبری را در عمل اجرا نماییم

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین در این آیین گفت: با توجه به اکتشافات جدیدی که در منطقه جنوب کرمان صورت گرفته این منطقه به یک منطقه صنعتی همچون سیرجان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: حمایت از دانش آموزان و استعدادهای نهفته در این منطقه با این هدف بود که تعداد تحصیل کردگان و راه یافتگان به دانشگاه‌ها افزایش یابد و بتوانند از فرصتهای شغلی که در حوزه صنعت و معدن ایجاد می شود استفاده کنند.

وی اضافه نمود: در جنوب کرمان در تابستان گذشته شاهد افزایش ۷۲ درصدی قبولی در کنکور بوده‌ایم که علاوه بر شرکت گهر زمین، خیرین و مدیران آموزش و پرورش نیز در کسب این موفقیت ها کمک کردند.

مدیرعامل گهرزمین با تاکید بر اینکه بزرگترین آرزوی ما تحول فکری و اهمیت دادن به تحصیل در منطقه است، قبولی تعداد زیادی در رشته پزشکی در این شهرستان ها را کار بزرگی اعلام نمود.

وی در ادامه افزود: ما در مجموعه گهرزمین تصمیم گرفتیم تولید کنیم صادر کنیم و ارز آوری کنیم در واقع مرگ بر استکبار جهانی از این طریق اتفاق خواهد.

ما سعی کردیم فرمایشات مقام معظم رهبری را در عمل اجرا نماییم و در حد توان سعی نمودیم به فرمایشات ایشان عمل نماییم.

وی گفت: کمک می کنیم که پس از تاسیس کارخانه ها، نیروی کار مجرب و تحصیل کرده بومی منطقه داشته باشیم.

مدیرعامل گهرزمین با اشاره به افزایش تعداد قبولی های دانش آموزان جنوب در دانشگاه ها افزود: در سال گذشته به همت آموزش و پرورش تعداد ۸۳۰ نفر قبولی در دانشگاه ها را داشتیم که نسبت به سال ۱۳۹۹ شاهد افزایش ۶۲ درصدی بودیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات شرکت گهرزمین گفت: ۷ واحد از شرکت گهرزمین جزء واحد‌های نمونه کشوری به خصوص در بحث بومی سازی هستند که حرف اول را می زنند که اینها همه نشان از همت و تلاش شبانه روزی کارکنان است.

امام جمعه کهنوج:

در چند سال اخیر حرکات ارزشمندی از سوی شرکت سنگ آهن گهرزمین در منطقه آغاز شده است

امام جمعه کهنوج نیز در این آیین گفت: جنوب کرمان سرشار از استعداد است اما شرایط و بستر لازم برای رشد این استعدادها به اندازه کافی وجود ندارد.

حجت الاسلام احمد نجنو با بیان اینکه امکانات موجود قابل مقایسه با شهرستانهای برخوردار نیست افزود: در چند سال اخیر حرکات ارزشمندی از جمله از سوی شرکت سنگ آهن گهر زمین برای فراهم کردن شرایط رشد استعدادهای منطقه آغاز شده است.

وی ادامه داد: معلمان با تجربه‌ای در منطقه حضور پیدا می کنند و کلاسهای تقویتی برگزار می کنند که بعد از این اقدامات شاهد افزایش قبولی در کنکور بوده ایم. حجت‌الاسلام نجنو اضافه نمود: امیدواریم با کمک این عزیزان و مناطقی که توسعه‌یافته‌تر هستند، مدیران توانمندی در آینده تربیت کنیم.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان:
پهنه‌های مس در جنوب استان به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی در جشن آیندسازان جنوب استان کرمان گفت: زیرساخت، نیاز اساسی در جنوب استان کرمان است و با وجود فعال شدن معادن شاهد تغییرات و توسعه خواهیم بود.

منصور شکرالهی افزود: پهنه‌های مس در جنوب استان به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و با توجه به ظرفیت های معدنی و کشاورزی زمینه توسعه وجود دارد.

وی ادامه داد: محور توسعه یافتگی هر کشور نیروی انسانی آن است و هر کشوری توسعه یافته است که نیروهای علمی داشته باشد.

وی اضافه نمود: همه باید دست به دست هم دهیم و درواقع با وحدت می توان شاهد رشد بود.

شکرالهی همچنین خبر از راه‌اندازی دانشکده پرستاری داد و افزود: این دانشکده در رشته‌های پرستاری، بیولوژی داخلی و بهداشت عمومی در اردیبهشت سال آینده دانشجو می‌پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:
شرکت گهرزمین اقدامات ماندگاری در راستای حمایت از دانش آموزان مناطق جنوب کرمان انجام داده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این آیین گفت: امسال در استان کرمان ۴۱۰ کلاس افتتاح شد که ۱۰ درصد افتتاح کلاس ها در کشور را شامل می شود.

رضا رضایی افزود: استاندار کرمان بیشترین میزان تخصیص اعتبارات را در میان دیگر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش داده‌ است.

وی با اشاره به یک امکان و فرصت قانونی ادامه داد: ادارات با تایید اداره کل نوسازی مدارس می‌توانند مالیات خود را به آموزش و پرورش پرداخت کنند تا در راستای احداث مدارس، خوابگاه‌ها و تجهیز مدارس صرف شود.

رضایی خبر از تایید چارت اداره آموزش و پرورش جازموریان داد و افزود: این اداره به زودی افتتاح شده و از رودبار جنوب مستقل می‌شود.

وی یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان رتبه اول جشنواره خوارزمی در کشور و رتبه اول رشد المپیادها را با داشتن ۱۳ رتبه کشوری و یک رتبه جهانی به ثبت رسانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه شرکت سنگ آهن گهرزمین کمک ها و اقدامات ماندگاری در راستای حمایت از دانش آموزان مناطق جنوب کرمان در جهت رشد استعدادهای علمی آنها داشته است.

همچنین در این آیین، تفاهم نامه‌ای برای همکاری دوجانبه میان شرکت گهرزمین و آموزش و پرورش در انجام هرچه بهتر ماموریت های سازمانی به امضا رسید.

در پایان این مراسم از دانش آموزان قبول شده هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در دانشگاه های برتر کشور تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است این برنامه با اجرای هنرمندان استانی و بومی همراه بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114085
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.